Goede dag,
Het uitlaat spruitstuk zit vol met roet. Er past geen vinger meer door de opening bij iedere uitgang (cilinder). Op internet staat dat dit te maken kan hebben met versleten zuigerveren maar er komt geen blauwe rook uit de uitlaat.
Ligt dit dan aan een foute afstelling van de brandstofpomp? Daarbij moet ik wel zeggen dat ik de tractor niet intensief gebruik (zwaar werk).
Alvast bedankt voor de reacties!
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Mc-Cormick D 430 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Beter van niet.
Niet zelden geeft het middel meer schade dan de kwaal. Ook bij veel jongere motoren.
Onlangs nog in dit theater:
tractorfan.nl/topic/66865/
Ja, dat zeg/schreef ik immers: "Een trekker gaat kapot als deze hard moet werken bij slecht onderhoud en/of een verkeerde afstelling van de motor.
door al dat geleuter is je spruitstuk dichtgekoold
Een pakweg 35 jaar oude J.D.4040 die onderhoud en gebruik bij de R.Y.P. overleefd heeft, [i]zal het voor de waterrem ook nog wel even volhouden.
Een bouwjaar 1960 MC Cormick D-430 geef je het voordeel van de twijfel om het laatste stukje koppakking er toch maar vooral niet uit te branden als de trekker al sowieso geen zwaar werk hoeft te doen.
1) Spruitstuk demonteren en een zaterdagmiddag eraan spenderen op het roet eruit te bikken.
2) Monteer een nieuw spruitstuk.
Ben je er weer tig jaar vanaf.
De eerste antwoorden in dit topic snijden tenminste hout: De oorzaak van de verkoling wegnemen door de verstuivers te testen/af te stellen.
Slecht verbrande diesel geeft meestal een ander kleur.
Overleg met de 'dieselmonteur'.
Kijk, de brandstofpomp is ook bepaald niet nieuw meer en heeft in feite dezelfde bewegende delen als een verstuiver (de plunjers). Om niet van de regen in de drup te komen lijkt het mij aan te bevelen de verstuivers op iets lager druk af te stellen dan waarbij alles in nieuwstaat is.