Beste tf'ers
IK en mijn pa zoeken een goede trekker rondt de 80 pk en rondt de 8000 euro. wat is een goed merk. en heeft iemand een idee.
alvast bedankt rené
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
De een vind dit merk goed en ander heeft vind zijn merk weer goed...
je zou eens kunnen gaan zoeken op internet....
Super trekkertje! onze is niet tekoop trouwens maar zoiets is wel te vinden voor dat geld. Anders een fendt 305 of 306 misschien?
ik zou zeggen een MF3050:P
maar wat wil je precies?
30 of 40km bak?
2wd of 4wd
fronthef andere opties?
zo kunnen we je niet echt helpen
wd of 4wd zijn. met cabine
Dat is grote onzin, en zijn er ook die zweren bij Belarus of Zetor waar jij waarschijnlijk totaal niets aan vind...
En zo blijf je vooruit gaan...
Kijk wel uit dat je er niet een met A-B bak pakt die bakken willen wel eens wat mankeren!
Een Zetor, zijn beren van tractoren, nooit is aan, loopt altijd en ga zo maar door...
Kijk, daar heb je het al, het is precies wat ik bedoelde....
Dat maakt ook niet uit, maar de meeste hier hebben toch hun eigen merk...
Ze zullen geen ander merk zoals Belarus of Zetor gaan promoten terwijl deze best goed kunnen zijn....
Kun je een beetje sleutelen?
Uhum.. (kan)
Jij snapt um..... Hoeft dus niet..!
Maareh, zonder gekkegeit..
Wij hebben een JD5720 met precies 80 (of 81 of 82 of 83 hoedanook) en we zijn er ERG ERG ERG tevreden over.. Een mooie ''kleine/compacte'' trekker voor 80 Pkaas, Goeie ''luxe'' voor een 80pk trekker'tje' En ook zo'n beetje de kleinsten die er nu nog te krijgen zijn voor dit aantal pk's (JD 5820 kan ook nog allemaal is precies hetzelfde alleen dan 5 tot 10pk meer..)
Tot nu toe nog (gelukkig!) geen erge problemen mee gehad.. Alleen een paar keer dingen die elke trekker wel eens heeft als er stroom/elektrischiteit word gebruikt..!
(zoals een zekering of elektrische PTO (instellingen waren verkeerd)).....
DUS DE KEUZE IS AAN JOU!!!
????
Kijk... dat is misschien nog een klein discussie puntje... :mrgreen:
Maar misschien eentje met 12.000 uur ofzo voor 8.000 euro's.. :?
En dan nog een keer het dubbele niet..!
(ik bedoelde ook niet dat ie onze moet kopen.. ik wil de onze NOOIT meer kwijt..! )
Alles is duurder dan 20.... agriaffaires.nl/annonces.asp/…=
Jah is ook zo... over 5jaar als we een andere mooie nieuwe zien dan...!
Daar hebben die -50 series nog wel eens last van toch? Staan er ook regelmatig te koop met een gescheurd hefdeksel.
Ja, maar als we die hebben wil ik weer een grotere..... (gewoon een typisch gevalletje van groot, groter te groot.. )
Maar ik vind die 6230 eigenlijk best wel mooie trekker''tjes'' ook, alleen is ook gelijk weer wat zwaarder vooral.. en met stal voeren moet het allemaal zo ''licht'' mogelijk zijn zodat als het nat is... ook gewoon op het land kan
Volgens mij al direct iets van 600 of 800 kg zwaarder?? :?
Het enige wat ik een beetje mis toch wel... de VOORASVERING maar die kan er wel opgezet worden....
Alleen pap en mam moeten die natuurlijk betalen.. dusjaaaa..
Ook is die 6230 te krijgen met een 24 x 24?!? versnelling...
Ofwel de betere die wij hebben.... maar eigenlijk als ik eerlijk ben, hebben we er geen last van... Tis gewoon allemaal wat luxer en duurder en breekbaarder dus
He verdikkie weer een spellingfout!
3600 kg zonder banden....
Ofwel de betere die wij hebben....
Dan heb je vast geen Underdrive erop zitten. Die versnellingen zijn veel beter verdeeld dan van de 6000-series.
Is dat de kruip??
Die hebben wij wel.. maar ik bedoelde meer dat de versnellingsbak die wij hebben de minst goede van JD zijn.. soms wil die niet goed in zijn B.. :|
Oh dat is jammer..!
Maar wij gebruiken de kruip eigenlijk nooit echt.. soms met aankoppelen van machines
Heb liever een betere verdeling van versnellings in de hoge snelheden
Oké, is mij door een monteur verteld. Vooral bij ploegen wil het wel eens voorkomen.
Een (goeie) 2850 is er inmiddels niet meer voor 8000 volgens mij. Dan zit je al in het '10000+ uren segment' om het zomaar te zeggen. Vandaar ook mijn opmerking
Ik had liever ook nog een B-5 en een C-5 erbij gehad.. Zodat de je met het uit de dam rijden alleen maar op knopje hoeft te duwen.. in plaats schakelen Van B-4 naar C-2 (meestal)
En de D-1 is een heel gat vergeleken bij de C-4.. Helemaal met een zware vracht er achter
Maar heb niks te klagen hoor, tis alleen een ''verbeter'' puntje waar je bij een eventuele volgende op zou kunnen gaan letten
WAT een ingewikkeld verhaal!
Dit zijn bere van trekkers en zeer betrouwbaar.
+ punten:
Behoud zijn waarde
Turbomatik
Makkelijk om te besturen
Zeer sterk
...
-punten
Kan misschien wel iets duurder zijn voor een mooie 300 serie.
Geen?
Maar eh...
Dit is toch een merkenoorlog.
Neem gewoon het merk waar jij je goed bij voelt. Jij rijdt nu toch met deutz he?
Als je hier content van bent. Dan zou ik gewoon weer een deutz-(fahr) nemen.
Wat denk je zelf, nee dus....
Deutz dx 3.90 4wd
Ford 6610 met heel weinig uur 2wd
Case IH 745 2wd
Lamborghini 674 DT
allen met cabine.
In elk geval niet een trekker met veel electronica.
een john deere 50 serie (2650 en 2850) hebben zwakke koppelingen, en de versnellingsbak wil nog eens problemen geven.
kijk goed naar de banden onder de trekker, want banden zijn redelijk prijzig!
Hoezo dat nou weer?
er werd maar 2km/uur gereden met aardappelland frezen.
ik denk dat weinig koppelingen de 8000 uur halen, ook al ben ik niet zo een liefhebber van john deere
Jongen ik leer elke dag weer hier
En dat vind jij dan zwak??
Zoek dan iets uit wat je wat lijkt en verdiep je hier meer in.
En dan maar struinen op internet, en bij handelaren/mechanisatiebedrijven langs.
Nadelen vindt ik dat de cabine al gauw krapper wordt als je er met z'n 2e in moet.
Als je goed rondkijkt misschien een opknapper met een sk1.
74-34 en 85-34 4wd. MWM motoren zijn betrouwbaar, trekkers lopen 40km/h, cabine vrij luxe voor zijn leeftijd, eenvoudige bediening en veel versnellingen, 24 voor en achteruit.
je ken ff bij mark de bresser in boxtel kijke die heb dereen hele stuit staan onze trekkers komen daar ook vandaan
Heb hier een 956xl met 11.000 uur, eerste koppeling etc. nog..
Valt alleen uit hoge groep, maar dat went wel