Volvo BM 400 - Tik in blok Perkins 3.152, wie heeft ervaring ?
Gisteren na 5 minuten onderweg opeens inhouden van de motor, opvallend tikken in het blok en roken. Meteen stilgezet en afgesleept. We hebben nu de kop eraf liggen, maar zien geen opvallende schade. Zuigers bewegen soepel als startmotor bediend word. Achterste zuiger hoor je misschien iets bijgeluid. Het is nogal een klus om de carterpan eronderweg te monteren.
Wat zou volgens jullie de oorzaak kunnen zijn ?
Heeft er iemand zelf ervaring met revisie van deze Perkins motoren ?
Graag jullie inbreng in deze,
Groet Looman
Wat zou volgens jullie de oorzaak kunnen zijn ?
Heeft er iemand zelf ervaring met revisie van deze Perkins motoren ?
Graag jullie inbreng in deze,
Groet Looman
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Volvo BM 400 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
BDP = Bovenste dode punt.
Makkelijk praten van iedereen "ik had dit".. Chapeau dat je hem gelijk langs de kant gezet hebt ipv doorgereden
Toch maar carterpan er onder uit
Goed dat je gestopt bent
tussen de inspuitingen in behoort de verstuivernaald de nozzle af te dichten. Als deze naald blijft hangen door vuil of gebrek, blijft de nozzle open, en komt er veel te veel diesel in betreffende cilinder, wat zich uit in een zeer harde verbranding, wat te horen is aan een knal die lijkt op een uitgelopen drijfstanglager, waarbij de zuiger door de extra speling tegen de cilinderkop knalt..
Aangezien er geen stempeling van de zuiger te zien is op de cilinderkop (zo lijkt het tenminste op de foto) lijkt het me niet waarschijnlijk dat er een drijfstanglager uit ligt. Maar dat wil niet zeggen dat het zo is
Als de bussen te laag zitten, is het heel moeilijk de koppakking dicht te houden.
Ophogen kan met behulp van shims, maar dan moet je wel de bussen vernieuwen; niet zo'n makkelijke klus, omdat de bussen er flink vast in zitten, en de nieuwe er moeilijk in gaan, terwijl het erg dun en bros materiaal is.