Ik ben al een tijdje op zoek naar een 2de hands fendt in de 500 serie.
en heb er al een paar voorbij zien komen in goede conditie
maar meestal hebben ze al veel draaiuren gemaakt.
rond de 10.000 - 15.000 uur en dat vind ik nog al veel en twijfel of het wel goede keuze is om een trekker die zoveel uur heeft gedraaid te gaan kopen.
Niet alleen de motor die al aardig op is maar ook andere onderdelen.
Wat ik me eigenlijk zit af te vragen, hoeveel kost nou het reviseren van een 6 cilinder motor?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Nieuwe: bussen, zuigers, zuigerveren, drijfstangpen, hoofdlagers, drijfstanglagers, axiaallagers, klepgeleiders, kleppen slijpen, kop vlakken, nieuwe olie, klepdekselpakking, koppakking, carterpanpakking. Vul me aan als ik nog iets vergeten ben.
De kosten van een motorrevisie liggen aan veel dingen. Doe je het zelf en wat is de schade?
daarbij komt dan nog het machinegebruik voor krukas slijpen
lijnboring controleren kop en blok vlakken reken hiervoor 1000 euro
eur 4000,-- voor de onderdelen /injectors
dan hebben we het nog niet over revisie brandstofpomp etc
reken grofweg op tussen eur 10.000,-- en eur 12.000,--maar dan is hij weer fabrieks nieuw en dus goed voor 15000 uur minimaal en heb je minimaal 1 jaar garantie
Bij deze opstelling is dus niet inbegrepen het demonteren uit de trekker en weer terugplaatsen, wat ook weer een bereklus is
kortom het loont niet om dit te doen, want de rest van de trekker blijft even oud
Het is alleen interessant als het een jonge trekker is met max 5000 uur waar de motor van in elkaar gelopen is, en dan moet je niet de pech hebben dat er een nieuwe krukas in moet, want dan komt er nogeens 4000 euro bij
Meestal worden dergelijke trekkers naar de onderdelen sloper gebracht, dat levert meer op.
Een complete revisie hoeft echt niet met die uren; die krukas overleeft wel 2 sets bussen, bij twijfel te beoordelen met een micrometer.
Wel even denken aan de turbo, die zie ik nog niet genoemd.
Zoek naar een goed en betrouwbaar adres; die doen het voor de helft van die vette bedragen hier, en kun je heel gerust de urenteller weer een keer rond draaien..
Neehoor, ligt natuurlijk ook aan het type trekker, het ene merk/type draait wel 15000 uur probleemloos terwijl een ander bij de 9000 al aan revisie toe is
Ligt natuurlijk aan de chauffeur maar het scheelt nogal of een trekker zeg maar 150 pk heeft en de lichtste achterbrug terwijl het de zwaarste trekker is in die serie of een trekker van 200 die wel een zware achterbrug heeft maar de lichtste is van de klasse..
daarna de aandelen verkocht aan: FIAT !
De volgende merken zijn op dit moment eigendom van Fiat Agri:
CaseIH / Steyer / New Holland-Ford / O&K
Dat de merknaam Ford niet meer gevoerd wordt is gewoon een strategische beslissing geweest, een CASE-IH is dus eigenlijk gewoon een Fiatje
Ook Allis Chalmers en Richier horen bij deze groep
Ze mochten de naam Ford ook maar tot het jaar 2000 blijven gebruiken.
Het wachten bij Ford om de landbouwdivisie in de etalage te zetten was op het verdwijnen van Henri Ford ll uit de directie.
De rest van de directie wilde al langer van de landbouwdivisie af. Die wilden namelijk maar één ding; Auto's bouwen!
Men heeft in 1987 New Holland en Versatile overgenomen om de hele divisie aantrekkelijker te maken voor overname.
Immers een full liner heeft meer te bieden dan een tractorfabrikant alleen.
Pure aaneenschakeling van strategische zetten dus.
Een mooi gepoetste auto, met full option pakket verkoopt nu eenmaal makkelijker dan een auto waarvan je de raampjes nog met de hand open moet draaien.
Blijft het feit dat NewHolland tractoren gebouwd worden in Basildon/UK en Antwerpen, de "oude"Ford tractorenfabrieken
met dezelfde mensen / machines en voor een deel hetzelfde engelse (mis)management
Dat het kantoor in Nederland is gevestigd is puur vanwege het belastingklimaat. U2 e.a. hebben ook hun hoofdkantoor in Amsterdam zitten. Maar da's waarschijnlijk niets nieuws voor jou.