Tractorreiniger

Heeft iemand goede ervaring met een reiniger waarmee ik een oldtimer tractor kan wassen? De autoshampoo die ik heb is niet krachtig genoeg, vandaar... Ik weet zo even niet wat ik het beste kan bestellen. Iemand ervaring hiermee?

Gr,
Guy

Deel dit topic

Reacties

TurnMeLoose
Wat wil je wassen Guy? plaatwerk? of....
weurding
Heb zelf goede ervaringen met een scheutje melkmachinereiniger en autoshampoo in de rugspuit, kleden van maaiers etc wordt perfect schoon
ford5000
Dasty van de Wibra is een goedkope en goede ontvetter, maar die moet je niet gebruiken op plaatwerk en al helemaal niet op stickers!
Tenzij je graag blanco stickers wil natuurlijk.
TurnMeLoose
@ford5000 Is dat zo? Moet de Lanz van onder nog ontvetten....
ford5000
@TurnMeLoose Kun je prima Dasty voor gebruiken Rogé.
Wel uitkijken dat je het niet overal in spuit natuurlijk, maar om vettige oppervlakken schraal te krijgen is het prima spul.
Bij bedrukt stickermateriaal lost het de kleuren op, dus daar zeker niet op gebruiken!!!!
Even in laten werken en dan goed afspuiten met hoge druk.
Ook niet langer dan 10 minuten in laten werken omdat anders je lak dof wordt.
Dan beter een keer vaker de behandeling herhalen indien nog niet alles eraf is.
TurnMeLoose
@ford5000 Nou ja heb hem al is afgespoten met de hoge druk, maar van onder blijft altijd wel wat zitten, ook binnen in trouwens.. Maar om nu iedere keer na de loonwerker te rijden om met de stoomcleaner te gaan afspuiten zie ik ook niet zitten...

Dat wil ik doen als die helemaal uit elkaar gaat...
ford5000
@TurnMeLoose Let wel!: Je moet de ontvetter in die gele flacons hebben.
Niet die voor RVS. Die zit in een zilvergrijze flacon.
TurnMeLoose
@ford5000 Eerst maar is zoeken waar hier een wibra zit hahahaha!
ford5000
@TurnMeLoose Behandelen met Dasty en dan met de tuinslang afspoelen zou ik liever niet doen denk ik.
Je moet het er wel goed weer af hebben.
Wat wel wil helpen is na het behandelen met Dasty, na een minuut of 5 met een harde borstel verder inwrijven zodat het vuil en vet beter loslaat en de Dasty beter in de vetlaag dringt.
Voor moeilijk bereikbare plekjes gebruik je een tandenborstel.
TurnMeLoose
@ford5000 Nee sowieso niet met de tuinslang, het gaat mij erom dat die een beetje vet vrij is voor het gebruik tot dat ik hem uit elkaar haal...
ford5000
@TurnMeLoose Je kunt voor lastige plekjes waar niet een al te dikke laag op zit ook nog een poetslap en een busje remreiniger van de Action pakken natuurlijk.
Kost € 1,65 per spuitbus van 400ml. 😉
dresje80
Bij de ms schipper kan jebtractor/truck reiniger werkt heel goed
TurnMeLoose
@ford5000 Dat had ik ook al in gedachten! Voor bij de poelies en de koelvin
deutzpower36
Quote @ford5000:
materiaal lost het de kleuren op, dus daar zeker niet op gebruiken!!!!
Even in laten werken en dan goed afspuiten met hoge druk.

Dan heb je slechte stickers. Gebruik dasty hier jaren voor de crossmoteren en heb nog nooit een sticker zien verkleuren.
Ik verdun hem wel altijd met 50% water.
ford5000
@deutzpower36 Nou, ik dus wel.
Heb het ook onverdund gebruikt toen, maar de kleur liep er letterlijk vanaf.
Vandaar dat ik er liever anderen voor waarschuw dat het risico bestaat.
Het zijn inderdaad imitatiestickers(je moet wat als originele niet meer voorhanden zijn), en toen was het gevolg dat de kleur er gewoon vanaf liep. Al na 30 seconden.
selten
@TurnMeLoose
Warmwater kraan op je eige hogedrukreiniger zetten :lol:. Ff een kraan ombouwen, slang eraan, en je kunt met water van toch min. 40 graden schoonspuiten
TurnMeLoose
@selten I know! maar dan moet ik de hele keuken ombouwen... Is geen optie 😛
ford5000
Quote @selten:
Ff een kraan ombouwen

Gamma en Praxis hebben daar verloop aansluitingen met Gardena koppeling voor die rechtstreeks op de kraan van je spoelbak in het aanrecht kunnen.
Kost 2 euro of zoiets.
ford5000
@TurnMeLoose Lees hierboven.
selten
@TurnMeLoose
Tis wel een optie, maar of de vriendin der blij van wordt :lol:
selten
@ford5000
Wordt dit idee nou serieus genomen?
TurnMeLoose
@selten Ja want dat kan zeker! Mijn hogedruk kan tot 60 graden handle, dus gewoon water temp instellen op 60 bij de ketel 😉
selten
@TurnMeLoose
Ik wou al zegge, ik meende dat onze hogedrukreiniger een speciale pomp had voor heet water. Immers met de brander en dergelijke moet dat ook wel. 60 grade gaat t merendeel van het vet er wel vanaf. Als je een kärcher hebt wel oppassen, deze koelwn zich met t water wat erlangs komt
Guy JD
Dasty, daar ben ik (ook) geen fan van... Zou een reiniger voor landbouwmachines ook niet kunnen helpen? Die lijkt me toch ook al krachtiger dan een autoshampoo i.v.m. plaatwerk etc.?
ford5000
Quote @selten:
deze koelwn zich met t water wat erlangs komt

Gooi je er toch een emmer koud water overheen?
selten
@ford5000
Dat kun je idd doen. Ik reinig wel gewoon met de heetwater reiniger :lol:
ford5000
@Guy JD In principe is iedere industriële ontvetter wel geschikt voor het doel wat jij voor ogen hebt.
Normaliter gebruik ik die ook, maar ik had het toen een keer op terwijl ik snel wat moest ontvetten, dus toen even snel naar de plaatselijke Wibra gegaan en een flacon Dasty gehaald.
Werkte op sommige plekken dus beter dan verwacht/gehoopt.
ford5000
erik9831
De belangrijkste vraag blijft natuurlijk wel, wat wil hij kuisen.

Als hij autoshampoo gebruikt, dan denk ik toch dat hij het over zijn plaatwerk heeft. Maar hoe is het plaatwerk, is het reeds helemaal dof en vuil of is het een gerestaureerde trekker ?

Als het een gerestaureerde trekker is, wassen met de shampoo en daarna laten glimmen met wax ofzo. Als het een dof en vuil plaatwerk is, beter eens polishen

Na het waxen is het ook zo dat het plaatwerk gladder is, waardoor er minder vuil blijft ophangen en is het veel makkelijker te reinigen daarna.
Guy JD
Het betreft een wat oudere ongerestaureerde Porsche 😉

TurnMeLoose
@Guy JD Mooie Porsche! kunnen we samen een eindje toeren! haha
Guy JD
Zo is het 😉
deeremeneer
Ik gebruik altijd agialube biocleaner. Werkt perfect.
paulusmahandel
Kslopsema.nl
prima spul
stefan310
schippers.nl/-/-/…
even in de rugspuit. Dan erop spuiten en even kwartiertje laten inwerken. daarna met autowasborstel eroverheen en afspuiten. Prima ervaring mee hier!

maikwolsink
Van de wola hebben ze ook zo iets met de ruggedpuit of schuimpistool opspuiten in lateb weken en afspuiten.
Bij mijn oom krijgen ze ed zelfs de teer en astvald resten mee van de kiepwagens af.
En de stickers gebeurt niks mee!
Guy JD
@stefan310

Dat ziet er wel interessant uit 😉 Als ik iets in een spuitje doe en dan op druk pomp, vervolgens inspuiten en schoonmaken?

Gr,
Guy
Valtra-Fordpower
@selten Jouw stoomcleaner heeft dezelfde hogedrukpomp als een koudwater hogedrukspuit. De brander met warmte wisselaar zit namelijk ná de hogedrukpomp.

Ook stoomcleaners mag je niet met heet (>60gr C.) voeden!
selten
@Valtra-Fordpower
Oh okee, ik weet nie precies, zal m ook nooit met warm water voeden :lol:
jd4050
Truckcleaner of industrial cleaner werkt wel goed.

dasty is goed spul, maar wel erg aggressief.
johndeere6230
Ik gebruik helemaal geen shampoo ofzo
Ik doe hem eerst met de koude hogedruk afspuiten dat t vuil eraf is, daarna haal ik de spons met alleen lauw water erover heen.... en hij glimt weer, van het voor jaar 1.5 maand schik van gehad 😉
martijn1998
Ik heb voor mn major reinigingsmiddel gebruikt dat ook in vleesfabrieken gebruikt vord om de boel schoon te maken. Werkt perfect
inspecteurfendt
Karcher!
Master
Het is te zien waarvoor het nodig is; mijn tractor hing vol met olieresten waar dan weer stof en weet ik veel wat andere rotzooi in hing. Ik heb motor-ontvetter van comma gebruikt (te vinden met auto-onderdelen winkels), dit is het spul dat in die wasbakken in garages wordt gebruikt. Dit 50% verdunt met water in een grafietspuit op de compressor, daarna afspuiten met de hogedruk, en alle rotzooi was weg. Resultaat op stickers weet ik niet.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
44
DEELNEMERS
18
WEERGAVES
7