Voorwielen

Al een tijdje ben ik opzoek naar andere voorwielen. Omdat ik sinds kort achter 18.4R34 heb, deze zijn 1m55 hoog, en de oude (13.6R36) zijn 1m40 hoog.
De tractor staat daardoor voorover, nou is de enige band (die veel aan te komen is) die hoger is, een 11.00-16. Maar ik heb wat opgezocht en kwam erachter dat er meer banden van 11.00-20 zijn geleverd. Nu vroeg ik mij af of enkele wisten of er 9.00-20 voorbanden zijn geleverd. En of iemand hier meer van weet.

Bij voorbaat dank,

Mark Selten

Deel dit topic

Reacties

weurding
9.00 - 20 is al een heel oude vrachtwagenmaat, heb hier halven liggen die ooit gebruikt zijn voor een weidesleep, het bestaat dus wel, maar of je het profiel vindt wat je wil zal me benieuwen
selten
@weurding
Dat klopt, maar ik wil dus tractor profiel, zoals in de links hierboven, zijn ze wel zo geleverd, ofja de 11.00-20 in ieder geval. Maar dat is dan weer te breed...
selten
Tractor staat nou op 6.50-20 trouwens, een 7.50-20 zou niet afdoende schelen.
weurding
@selten al eens aan 10,5-18 gedacht? daar stond onze 8006 toen op
selten
@weurding
Nou, ik vind dat te breed, ik heb geen stuurbekrachtiging. En 11.00/10.00 vind ik erg breed. 9.00 lijkt mij t mooiste staan.
weurding
@selten denk dat jou velg geen probleem is, zou de vraag eens voorleggen bij de bandenservice in klaaswaal, heb daar goede ervaringen mee, nette mensen
selten
@weurding
Dan kan ik beter naar De Molen gaan, maar ben zelf al druk aant rondspeuren geweest, helaas de oplossing nog niet gevonden.
AG35
Heb hier een oude bandengids, en daar staat de maat 9.50-20 in als voorband van Goodyear en Firestone. Zijn 6-7cm hoger als 7.50-20 en 5cm breder. Maar of ze nog leverbaar zijn.....
selten
@AG35
Daar kan ik wat mee, ik ga het nog even nazoeken, dankje!
JD3010
selten
@JD3010
Bij een 2WD vind ik dat, ik wil wel maar ik kan niet, eruit zien 😉
valmet6400power
@selten

Het blijft een Steyr he, dan heb je altijd "ik wil wel maar ik kan niet"!
selten
@valmet6400power
zegt diegene met een valmet
valmet6400power
@selten

Ja ik heb geen idee hoe het voelt maar iedereen klaagt er altijd over tegen me 😉
Nick421
@seltener zaten eerst 10.5 r20 op mn Unimog. die zijn er zat te koop en te vinden. in alle soorten profielen
appie1967
@selten ik weet het niet zeker maar zal me niks verbazen als die 11.00x20 weer 1 van de vele fouten is die op dit soort site,s staan begin jaren 70 stonden tractoren als die steyr en b.v. fendt 610/611s IH 946/1046 standaard allemaal op 7.5-20
sjonnies
Ik heb nov 7,50 20 op 5 gaats velg
Loeideutz
tractors-and-machinery.com/tablet/index.php/…
Wel de breedte maar niet de hoogte.
selten
@Loeideutz
Dat is dus het probleem, ik wil de hoogte....

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
21
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
2