Hallo
ik rij komend weekend in de 5.5 ton met de k4.20 zandbaan.
4cylinder 112 pk, met zgan 540 ** 38 banden
nu zit ik met het dilemma of ik de trekhaak kort hou, of lang (net buiten de achterbanden) en dan 200 kilo gewicht achter kwijt kan...
wat is wijsheid?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Nee fochteloo
Anders is glad beter.
iedereen moet dat voor zichzelf uitvogelen. maar er zijn wel enkele tips
redelijke trek versnelling op een zandbaan een veel lagere op een klei baan en de banden druk zo laag mogelijk.
maar als jij op advies van ons schade rijd moet jij het wel zelf betalen. (of je pa)
mijn zoon weet al dat als hij op een trekker trek wedstrijd met zijn trekker een lekke band rijdt door te lage spanning hij op de fiets naar school zal moeten
als er verder iets knapt moet hij gewoon iets langer fietsen
probeer iets aan de veilige kant te blijven en schrijf op wat je gedaan hebt en hoe de baan was daar heb je later ook altijd wat aan. en kun je je eigen ervaring uitbreiden
succes
En als je de trekker standaart laat, en met je gezond verstand rijd kan er weinig misgaan volgensmij, en als binnen die 100 meter de bak aan stront draait klopte er al meer niet
dx 11 liet de banden ook niet meer zo leeg lopen bij de laatste trek omdat het al 2 binnenbanden gekost had en nu het geld even op was.
wat voor schade al er kunnen komen?
word gewoon langzaam steeds zwaarder. is dagje ploegen of kilveren is voor een trekker veel slechter
of hier toen een slim iemand die terug schakelde met koppeling voor de sleepwagen die de bak in 2 versnellingen tegelijk had bij volgas. wordt het niet mooier van
Meer in de trend van lekke banden denk, kletskoek over dat trekkertrek slechter is dan ploegen is ook onzin!
Als trekhaak lang is trek die makkelijker achter over. Dan wanneer die kort is. Dus bi je kort is er maar kracht voor nodig. Bij een lange trekhaak kan meer gewicht naar voren. Omdat die gewoon makkelijker voor los komt.
maar bij achter over trekken van de trekker trek met een lange trekhaak zit trekpunt lager dan bij een korte trekhaak
Ik zie hier domme vragen genoeg voorbij komen, dus kan deze er ook nog wel bij
Maar als je t niet met me eens bent moet je de laatste zin van mn vorige reactie maar n keer goed lezen en erover na denken
Ja zal best maar mijn vraag is beandwoord dus t maakt mij niet uit.
Maar ga je nu bij elk trekkertrek topic zeuren dat ze t zelf uit moeten zoeken? Wens ik je veel succes
Goedbezig jonge, op mij lopen zeuren en bij je eigen topics staat ook een vraag over trekkertrek, zelf maar uitzoeken zei je toch?? Beter tf begon bij jezelf toch?? Iets met een pot en een ketel moest ik ineens aan denken
En waar zeg ik dat je het zelf uit moet zoeken? Helemaal nergens. Goed lezen
Volgensmij is datongeveer hetzelfde als zelf uitzoeken
En wat maakt da nou voor verschil, als je elke week n wedststrijd doet kan je toch zelf ook wel uitzoeken wat t beste is??
Waarom mag jij wel een vraag over je banden stellen, en moet ik er zelfmaar achterkomen hoe mn trekhaak moet staan??
Dat is nou eens het statement van de week!
Daarom rijdt Sport, Super-Sport enz allemaal t meeste op klei en andere competitie meestal ook?
Nee, banden met veel profiel doen het nooit goed onder normale weersomstandigheden..