Ford2000 Probleem

Hallo ik heb al eerder een account hier gehad maar weet wachtwoord niet meer hiervan en krijg hem niet gestuurd via mail.
wij hebben een ford 2000
al probleem gehad met de ontluchting.
nu waren we zaterdag met de tractor bezig en plots viel die uit. de filter eraf gehaald deze was echt vies. dus aan vervanging toe. dit hebben we gedaan en weer ontlucht. zoals andere keren.
maar nu krijgen we de tractor gewoon helemaal niet meer aan ? iemand die ons hiermee kan helpen. (tractor is 12jaar geleden een echte miskoop geweest helaas)

Deel dit topic

Reacties

Wimsumar
Beste Maikel 1986: Waarschijlijk begint het brandstoftoevoerprobleem al in de tank: Hierin zal ongetwijfeld ook een laag troep op de bodem liggen c.q. het tankkraantje verstoppen.
Controleer dit en tap indien nodig de tank af, demonteer het kraantje en spoel de bodem schoon.
jeroenfordmf
Als het goed is heeft u ook een filter op de kraantje zitten deze zit waarschijnlijk verstopt. Door wat @Wimsumar al zei door dat de bodum van uw tank is bevuilt. Als ik u was zou ik de tank even demonteren, doorspoelen met een beetje benzine/diesel en het filterje even in de benzine leggen en even schoonpoetsen.

succes
Maikel1986
Wij hebben geen filter op het kraantje zitten. er zit indd wat rotzooi in de tank maar deze hebben we al proberen eruit te halen met het middenste stuk van de tank dat krijg je niet weg (rotzooi)
Maikel1986
En met het loskoppelen (ontluchten) komt er gewoon diesel uit de slangen(schroeven)
jeroenfordmf
@Maikel1986 U heeft zeker de leidingen naar de verstuivers niet ontlucht?
Maikel1986
@jeroenfordmf

de leidingen onder de accu?

of waar zitten de leidingen na de verstuivers?
sorry maar wij zijn geen professionele in het tractor gebied wij gebruiken deze voor het stro en hooi na voor te halen en de mest op te trekken .
jeroenfordmf
@Maikel1986 Ja de 3 leidingen die boven op de verstuivers zijn gemonteerd. Haal eerst de voorst een beetje los en laat de motor een paar keer rondgaan tot er diesel uitkomt. Vervolgens de 2de en daarna de 3de. Waarschijnlijk begint de motor na het ontluchten van de 2 de cilinder al wel een beetje te pruttelen.

succes
Maikel1986
Dit hebben we dus gedaan maar niks helaas dat zijn de leidingen onder de accubak dus?
jeroenfordmf
@Maikel1986 Ja komt er diesel uit??
Maikel1986
Ja komt gewoon diesel uit
kromdiek
Hebben jullie het wel over de zelfde leidingen, dus de persleidingen (volgens mij sleutelmaat 3/4 - 19 mm dus)
Dus niet de lek leidingen sleutelmaat 1/2 - 13 mm.
Eigenlijk kan een 2000 geen miskoop zijn (er zit eigenlijk niet veel aan wat niet te repareren is).
Maar wat de anderen ook al aangeven, de tank die vervuild is.
En het voordeel van blanke diesel, je kunt er door kijken, dus de dop er af en dan moet je het witte zeefje op het kraantje kunnen zien (met een zaklantaren) in de tank.
Zo niet, tank leeg laten (al dan niet door hem er af te halen),en met een heet water reiniger uit spuiten.
Wimsumar
Beste Maikel1986:
Quote @Maikel1986:
de leidingen onder de accubak dus?

Met het ontluchten van de verstuiverleidingen bedoelen we de leiding tussen brandstofpomp en verstuiver.
Deze bij de verstuiver iets losdraaien (niet helemaal: dan komt er ook geen troep in!) Vervolgens de startmotor laten draaien tot er diesel bij de losgedraaide wartelmoer uitsijpelt. (Niet langer dan 20 seconden doorstarten om de startmotor niet oververhit te laten worden A.U.B.).
Maikel1986
Ik zal strx eens een foto maken welke leidingen wij waar doen ontluchten. normaal doen we dit altijd zoals ik aangaf.en dan ging die aan. maar nu kun je doorstarte en je merkt gewoon niet tot hij aan wilt. ik weet niet of hier een goeie technieker is in de buurt van Limburg? (maastricht)
Interford
@Maikel1986 is de stopknop wel goed terug?
succes Wim
jammermaarhelaas
In deze link zie je een topic over het juist ontluchten van onder andere een Ford 2000:
tractorfan.nl/topic/52038/
Hier staat hoe ik het doe en zie tevens de reacties van @nhmonteur, @Wimsumar en @ford5000.

En verder zoals @kromdiek zegt.

Op de aanvoerkant van de tankkraan hoort een buisvormig gaasfilter te zitten. Is deze eraf, dan heeft dit een reden, allicht heeft men in het verleden vaak verstoppingen gehad en daarom het hele filter eraf gedaan. Dit maakt het probleem echter alleen maar groter.

Het reinigen van de tank kan ook wel als je hem op de tractor laat zitten, demonteren van de hele tank is hiervoor niet noodzakelijk. Belangrijkste is dat je hem vooraf even aftapt, en de kraan eruit haalt, dan kan de rommel er beter uit, de kraan zal namelijk verhinderen dat de bodem leeg kan lopen. Reinigen kan op diverse manieren, wanneer je een hogedrukspuit hebt is dat ook een optie, zet hem echter op een lage druk (je kunt lasnaden kapotspuiten), en laat de tank goed drogen voordat je de dop en het kraantje weer monteert en er dieselolie in doet. Let even op de tankvlotter bij het reinigen (dat die heel blijft).

Zie voorbeeld van de kraan met filter in de link:
trekker-onderdelen.nl/page9.php/…\

Filter los:
trekker-onderdelen.nl/page9.php/…

Succes.
simon
Die roterende pompen is lastig te onluchten, gwn aanslepen en naar 5 meter loopt die.
jammermaarhelaas
@simon

Er zit een ontluchtingsschroef op de roterende pomp. Deze zit achter, opzij. Allicht is er wel een foto te vinden op TF, deze kan ik wel een keer zoeken als je het weten wilt.
Maikel1986
We hebben alle diesel er vandaag uitgehaald. hopelijk is deze nu goed schoon. we gaan woensdag proberen aan te trekken ja want de accu is weer leeg (was pas opgeladen maar door het blijven proberen weer leeg) weet iemand soms waar je rivisie motors krijgt.
of kleine tractors met voorlader.
Maikel1986
Tot heden loopt die nog niet 😞
Wimsumar
Beste Maikel:
Quote @Maikel1986:
loopt die nog niet
: Weet je zeker DIESEL getankt te hebben? (Vorige week hadden we hier op T.F. ook een "benzine" startproleem).
Maikel1986
We hebben zeker weten diesel getankt rijden allemaal diesel hier thuis

gr
fendtinterfan
Maak het zeefje in de branstof tank eens schooon daar zal wel een bult rommel in zitten.

als hij zo niet wil starten kun je hem ook aantrekken dan draait de motor iets harder rond
Maikel1986
Tot heden is de tank goed leeg kunnen gemaakt worden. nieuwe diesel erin nieuwe filters. maar we hebben hem nog altijd niet aan de praat!
iemand die ons kan bijstaan in het nakijken van de ford tegen een vergoeding natuurlijk?
fendtinterfan
Toch denk ik nog steeds dat hij niet goed ontlucht is.. ook al eens geprobeerd met een beetje remmenreiniger?
Maikel1986
Remmenreiniger waar moet ik dit voor gebruiken?
fendtinterfan
@Maikel1986 remmenreiniger of startpilot om hem te starten. maar gebruik het niet te vaak.

spuit een beetje in de lucht inlaat tijdens het starten

kijk of hij er op gaat lopen, meestal begint hij dan een beetje te pruttelen en te doen en langzaam komt hij op gang.

maar zoals ik begrijp heb je er zelf totaal geen verstand van dus waarom breng je hem niet gewoon naar een mechanisatie bedrijf toe die heeft hem waarschijnlijk zo weer aan de praat
Wimsumar
Beste Fendtinterfan:
Quote @fendtinterfan:
waarom breng je hem niet gewoon naar een mechanisatie bedrijf

Jij hebt er ook nog niet veel verstand van. 😉
Kijk, het is juist voor ons T.F.-leden de kunst/de sport om vanachter beeldscherm/toetsenbord een trekker als van Maikel 1986 ook weer aan de praat te krijgen (en dat vooral gratis!). 😄
fendtinterfan
@Wimsumar waar zie jij dat ik er niet veel verstand van heb? de oplossingen die ik geef zullen niet helemaal zijn zoals het hoort maar als degene die dit topic geopend heeft niet eens een trekker onlucht krijgt....
Boemrang
Quote @Wimsumar:
Kijk, het is juist voor ons T.F.-leden de kunst/de sport om vanachter beeldscherm/toetsenbord

Hier zijn de meningen ook over verdeeld....
Het antwoord wordt niet altijd in dank afgenomen door bepaalde wijsneuzen.... 😄
Boemrang
@fendtinterfan Als je stap voor stap neemt kom je uiteindelijk toch op het goede punt uit en dat je de tractor compleet ontlucht hebt....
En dan zal hij zeker weer gaan lopen...
fendtinterfan
@Maikel1986 draai net voor de br pomp de aanvoerleiding los en kijk of er dieselbrandstof met een redelijke stroming uit komt. zet er een bakje onder zodat je hem even kunt laten doorstromen.

blijft er diesel uit de leiding komen dan is het goed.

zo niet dan het hele leidingwerk doorspuiten.

daarna tank weer vullen met schone diesel en ontluchten.

ik weet niet of dit allemaal gedaan is want dat wordt namelijk niet aangegeven.

@fendttrisixfan woon jij in de buurt daar?
Wimsumar
Beste Maikel1986:
Quote @fendtinterfan:
draai net voor de br pomp de aanvoerleiding los

Onder deze leiding KAN(!) nog een zeefje zitten.

Lees ook ter informatie onderstaande topics:

tractorfan.nl/topic/43474/

tractorfan.nl/topic/70704/

tractorfan.nl/topic/63735/
Boemrang
Dus toch....
De zoekfunctie gebruiken....
Wat krijg je dan toch veel info....
fendtinterfan
@Wimsumar goed aangevuld, die was ik even vergeten
Fendttrisixfan
Quote @fendtinterfan:
@fendttrisixfan woon jij in de buurt daar?

ik woon aan de andere kant van belgie, waarom?
fendtinterfan
@Fendttrisixfan anders kon je die kerel ff helpen. maar laat maar dacht dat je in de buurt woonde
Maikel1986
De tractor hebben we al eens ontlucht ja toen heeft die weer een tijdje gelopen. We hebben onderdruk dat is ook gebleken. En heb een reviseer bedrijf gebeld. Die telde even 2500euro voor de motor te reviseren. Dit is veel geld. Heb ik ook een andere tractor voor die wel fatsoenlijk loopt!en nee we hebben er misschiens niet zoveel verstand van zoals vele op dit forun wel hebben! Daarom ben ik ook lid van het forum voor hulp. Maar als het niet werkt dan geef ik dat ook aan.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
37
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
0