Hallo ik heb al eerder een account hier gehad maar weet wachtwoord niet meer hiervan en krijg hem niet gestuurd via mail.
wij hebben een ford 2000
al probleem gehad met de ontluchting.
nu waren we zaterdag met de tractor bezig en plots viel die uit. de filter eraf gehaald deze was echt vies. dus aan vervanging toe. dit hebben we gedaan en weer ontlucht. zoals andere keren.
maar nu krijgen we de tractor gewoon helemaal niet meer aan ? iemand die ons hiermee kan helpen. (tractor is 12jaar geleden een echte miskoop geweest helaas)
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Controleer dit en tap indien nodig de tank af, demonteer het kraantje en spoel de bodem schoon.
succes
de leidingen onder de accu?
of waar zitten de leidingen na de verstuivers?
sorry maar wij zijn geen professionele in het tractor gebied wij gebruiken deze voor het stro en hooi na voor te halen en de mest op te trekken .
succes
Dus niet de lek leidingen sleutelmaat 1/2 - 13 mm.
Eigenlijk kan een 2000 geen miskoop zijn (er zit eigenlijk niet veel aan wat niet te repareren is).
Maar wat de anderen ook al aangeven, de tank die vervuild is.
En het voordeel van blanke diesel, je kunt er door kijken, dus de dop er af en dan moet je het witte zeefje op het kraantje kunnen zien (met een zaklantaren) in de tank.
Zo niet, tank leeg laten (al dan niet door hem er af te halen),en met een heet water reiniger uit spuiten.
Met het ontluchten van de verstuiverleidingen bedoelen we de leiding tussen brandstofpomp en verstuiver.
Deze bij de verstuiver iets losdraaien (niet helemaal: dan komt er ook geen troep in!) Vervolgens de startmotor laten draaien tot er diesel bij de losgedraaide wartelmoer uitsijpelt. (Niet langer dan 20 seconden doorstarten om de startmotor niet oververhit te laten worden A.U.B.).
succes Wim
tractorfan.nl/topic/52038/
Hier staat hoe ik het doe en zie tevens de reacties van @nhmonteur, @Wimsumar en @ford5000.
En verder zoals @kromdiek zegt.
Op de aanvoerkant van de tankkraan hoort een buisvormig gaasfilter te zitten. Is deze eraf, dan heeft dit een reden, allicht heeft men in het verleden vaak verstoppingen gehad en daarom het hele filter eraf gedaan. Dit maakt het probleem echter alleen maar groter.
Het reinigen van de tank kan ook wel als je hem op de tractor laat zitten, demonteren van de hele tank is hiervoor niet noodzakelijk. Belangrijkste is dat je hem vooraf even aftapt, en de kraan eruit haalt, dan kan de rommel er beter uit, de kraan zal namelijk verhinderen dat de bodem leeg kan lopen. Reinigen kan op diverse manieren, wanneer je een hogedrukspuit hebt is dat ook een optie, zet hem echter op een lage druk (je kunt lasnaden kapotspuiten), en laat de tank goed drogen voordat je de dop en het kraantje weer monteert en er dieselolie in doet. Let even op de tankvlotter bij het reinigen (dat die heel blijft).
Zie voorbeeld van de kraan met filter in de link:
trekker-onderdelen.nl/page9.php/…\
Filter los:
trekker-onderdelen.nl/page9.php/…
Succes.
Er zit een ontluchtingsschroef op de roterende pomp. Deze zit achter, opzij. Allicht is er wel een foto te vinden op TF, deze kan ik wel een keer zoeken als je het weten wilt.
of kleine tractors met voorlader.
gr
als hij zo niet wil starten kun je hem ook aantrekken dan draait de motor iets harder rond
iemand die ons kan bijstaan in het nakijken van de ford tegen een vergoeding natuurlijk?
spuit een beetje in de lucht inlaat tijdens het starten
kijk of hij er op gaat lopen, meestal begint hij dan een beetje te pruttelen en te doen en langzaam komt hij op gang.
maar zoals ik begrijp heb je er zelf totaal geen verstand van dus waarom breng je hem niet gewoon naar een mechanisatie bedrijf toe die heeft hem waarschijnlijk zo weer aan de praat
Jij hebt er ook nog niet veel verstand van.
Kijk, het is juist voor ons T.F.-leden de kunst/de sport om vanachter beeldscherm/toetsenbord een trekker als van Maikel 1986 ook weer aan de praat te krijgen (en dat vooral gratis!).
Hier zijn de meningen ook over verdeeld....
Het antwoord wordt niet altijd in dank afgenomen door bepaalde wijsneuzen....
En dan zal hij zeker weer gaan lopen...
blijft er diesel uit de leiding komen dan is het goed.
zo niet dan het hele leidingwerk doorspuiten.
daarna tank weer vullen met schone diesel en ontluchten.
ik weet niet of dit allemaal gedaan is want dat wordt namelijk niet aangegeven.
@fendttrisixfan woon jij in de buurt daar?
Onder deze leiding KAN(!) nog een zeefje zitten.
Lees ook ter informatie onderstaande topics:
tractorfan.nl/topic/43474/
tractorfan.nl/topic/70704/
tractorfan.nl/topic/63735/
De zoekfunctie gebruiken....
Wat krijg je dan toch veel info....
ik woon aan de andere kant van belgie, waarom?