Beste McCormick vrienden,
Ik ben niet zo handig met de computer maar heb toch een vraag. Op mijn trekker staat d324 maar er zit een 4 cylinder motor in met daarop het nummer nt350072. Het chassisnr is nt248702. Wat is het volgens jullie en van welke bouwjaren/maanden? Ik heb de koppakking vervangen(die van een d430/d432 past). De trekker rookt als ik gas geef en daarna op toeren of stationair bijna niet. Als ik nieuwe olie in de brandstofpomp doe, zal dit dan verbeteren?
Alvast heel hartelijk bedankt voor de moeite!
scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/t1.0-9/…
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Mc-Cormick D 324 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Maar wat betrefd het serienummer,
Het 24.... stamt van een D324 en het 35.... nummer lijkt op een d436.
Ik weet niet of het mogelijk is qua bevestiging, anders zou het een D324 kunnen zijn waar een andere motor in gezet is.
Zie ook Lees meer
Lees meer
Wat het roken betreft, kun je de trekker is goed aan het werk zetten, of de verstuivers testen en afstellen of vervangen
Bij een bedrijf besteld: art code MD8010 Koppakkingset Mc Cormick DGD4, D430, D432. En die past. Zou de motor dan toch van een van deze typen zijn? Typenummer is ingeslagen in het onderblok aan de zijkant zo'n 15 cm onder de hydroliekpomp Nummer is: NT350072
scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/…
fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/v/…
Ik vind de kleppen best vlak maar ik weet niet wat je met bol of vlak bedoeld.
3 ronde deiningen in de zuiger en de kleppen steken boven het oppervlaak van de kop uit. Ingegoten (Niet gestanst)zie ik de volgende cijfers ze staan in 3 rijtjes onder elkaar.
Ongeveer zo:
34
22014
718204
IK hoop dat je er wat aan hebt.
Verder zat er bijna geen olie in de brandstofpomp, deze gevuld met motorolie tot de olie uit het overloopleidinkje kwam. En als ik langzaam het toerental verhoog rookt hij niet. Alleen bij starten en plotseling gas geven. Is dat normaal bij dit type?
Alvast bedankt!
Dit is normaal (binnen bepaalde bandbreedte****) bij ieder trekker. Jong en oud, groot en klein.
**** = de onderhoudstoestand is van grote invloed op de mate van (zwart) roken van een dieselmotor.
Het is een blok van een heel vroege 436 om precies te zijn de 76ste. Tussen 59 en 62 gebouwd, nu weet ik niet hoeveel er in 59 geproduceerd zijn. Kan het zijn dat het blok toen een andere slag en boring had als later?
Ik weet nu ongeveer wat ik heb. Het is net alsof je een zakje bonbons koopt, je weet niet wat erin zit. En dan valt het achteraf mee.
Ik ga lekker aan het prutsen de komende winter en dan zie we weer verder.
Bedankt en een fijn weekend toegewenst.