Illustratie van:

International 523 - groot wiel blokeerd

Hello,
Als ik na enkele dagen stilstaan, de 523 in beweging zet, blokeerd het rechter groot wiel en na een krak,rijd alles normaal.
De handrem werkt al lang niet meer.
Gisteren,bij het rijden, werd het rechter wiel,sterk afgeremd tot het wiel volledig blokeerde.Na achteruit rijden ,kon ik verder rijden.Ik heb het wiel reeds gedemonteerd.
Vraag: Wat is het probleem?
Heeft er iemand een werkplaats tekening, om de as te
demonteren.(zodat ik geen domme dingen doe)
Al vast dank, om zich over mijn probleem te ontfermen.
Daniel

Deel dit topic

Reacties

brauheist
Klinkt als n falende handrem die dr tog op zit.. 644 van mij deed dat ook na flinke kraak pas kunne rijde
ErDee
Denk dat de rem vast zit of te strak afgesteld.
Zo te horen heeft er iemand vaker met de handrem erop gereden. Vervangen van de handremband is een heel karwei deze zit in de versnellingsbak.
1046
Of de kogels van et remsysteem vast, die vaak wel loskomen na et achteruitrijden
Oldtimer-fan
Komt me bekend voor van bij mijn 423. Lijkt me dat de kogeltjes is het remsysteem vast schieten. Die schieten weer los met achteruit rijden. Dus haal de remmen maar eens uit elkaar
1046
@Oldtimer-fan vuil is vaak de oorzaak , of ovaal
Corne S
@ErDee

23/24 serie heb je 2 handremtypes. Of met band, of een handrem die de voetrem erop zet.
ErDee
@Corne S dat weet ik, maar met vastzetrem zijn er maar heel weinig, ga er eens van uit dat hij die niet heeft
DanielD
Hello,
Dank voor de reactie's.
Ik dacht er met een kogellager vanaf te komen,maar het is blijkbaar erger.
Hoe of waar geraak ik aan de nodige werktekening van dat remsysteem?
(mits betaling) Dank
Corne S
@ErDee

Bij mijn 624 ben ik de rembanden niet tegengekomen. Heb het nu zo gemaakt dat hij de rechtervoetrem aantrekt.
Waar zou die moeten zitten?

Edit:

Zie het net in mijn onderdelenboek. De manier van de gewone remschijven is export uitvoering.
Zo te zien zit de remband waarschijnlijk om het differentieel. Zou dus beide wielen moeten blokkeren. Dus heeft waarschijnlijk niets met dit probleem te maken.
Corne S
@DanielD

Alle bouten met dop 19 losmaken en as (incl. trompet) er recht en horizontaal uittrekken. Kan eigenlijk niets mis gaan. Vergis je niet in het gewicht.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 523 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
10
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
4