Illustratie van:

Fendt 103 LS - geen aansluiting voor het stekkertje van onze krone schudder

Beste leden,
Ik wou graag weten of we op onze fendt 103 een aansluiting kunnen maken voor onze krone schudder.

Deel dit topic

Reacties

Boemrang
Alles is er op te maken....
Als je het juiste materiaal maar hebt..
fendtvario415
Ja maar hoe?
Wimsumar
Beste FendtVario415: Er zit een 1-polig stopcontact op het dashboard van de Fendt 103LS.
Als het goed is past het stekkertje van de schudder daar in.
Fendt926Driver
En als de aansluiting een zogenaamd varkens snuitje is kun je zo een verloop maken van stekker op dashbord naar stopcontact varkens snuitje en dan past die daar in.
fendtvario415
Oke bedankt het is een varkenssnuitje
fendtvario415
Waar kun je zoon verloop kopen?
fendtvario415
Waar kun je zoon verloop kopen?
case-inter
Lokale lmb heeft vast wel een setje liggen want bij elke nieuw verkochte krone zit een setje bij. Maar word niet altijd mee geleverd omdat de trekker dan al voorzien is.
fendtvario415
Hebben wij niet bij onze nieuwe schudder gekregen.
maar ik informeer wel even
marco steyr
Quote @Wimsumar:
1-polig stopcontact

Waar is de massa gebleven dan?
Boemrang
Quote @marco steyr:
Waar is de massa gebleven dan?

Wat denk je zelf, denk maar eens na.
Weet zeker dat jij hier ook achter komt en zo moeilijk is dit niet...
marco steyr
@Boemrang ja ik zal dat Google wel ff gebruiken, komt wel goed skatje
Boemrang
@marco steyr Voor dat skatje heb ik iemand anders voor...
En Google, je zou het kunnen proberen...
Toch als je goed kijkt in de tractor spreekt echt eigenlijk al voor zich hoe de massa werk van zo'n stekker....
marco steyr
@Boemrang ik weet niet of jij de massa via een geverfde, vuile of vettige trekhaak of hefinrichting wil laten lopen, maar dat werkt niet he. Daar komt nog bij dat een bedieningskast waar een varkenssnuitje aan zit de massa altijd via de stekker loopt.
Zo, nu jij weer
Boemrang
Quote @marco steyr:
Zo, nu jij weer

Graag zelfs... 😉
Na ik er vanuit mag gaan, werk jij ook veel met tractoren, en als dit dan zo is weet jij er toch verdomt weinig er vanaf....
De massa loopt altijd via het plaatwerk of via een massa kabel...
Nu mag jij weer... 😃
marco steyr
Quote @Boemrang:
massa kabel

Kijk, daar heb je het al, wil je die op je stopcontact aansluiten heb je dus een pool nodig en wil je dan ook nog wat prik naar je werktuig hebben ben je nog een kabeltje nodig en dus nog een pool en zoals jij vast wel geleerd hebt is 1 plus 1 2
Boemrang
@marco steyr Ik weet of je het nog weet, anders lees je toch nog maar eens over....
We hadden het duidelijk over de massa....
Dus niks twee voor jou....
En wees gerust, ik heb meer elektrische aan sluitingen gemaakt....
Hooiveld
@Boemrang Wat is het weer gezellig.
Boemrang
Quote @Hooiveld:
Wat is het weer gezellig.

Gezellig, daar hou ik zeker van....
Hopelijk hebben hier wel meer oren naar....
En aders maar niet... 😛
marco steyr
@Boemrang lees jij maar eens terug
Als je stroom naar je werktuig wil hebben heb je 1 pool nodig in je stopcontact waar je de pluskabel op aansluit. Om de stroomkring te sluiten heb je een massa nodig, die kan niet via je trekhaak of hefinrichting lopen want dat zou te veel storing geven, dus moet dat via een kabel. Die kabel moet je dan ook weer aansluiten op je trekker dus heb je een tweede pool nodig in je stopcontact. Dus met een 1 polig stopcontact begin je niks
Arrie94
En toch heeft Boemrang gelijk, het varkenssnuitje wordt 2 polig genoemd, maar daarvan gebruik je de massa en 1 andere, de 3e is niet van direct belang, dus wat dat betreft ook 1-polig.

Het is gewoon de naam, ik noemde ze vorig jaar ook nog 2 en 3-polige stekkers...
Boemrang
@Arrie94 Je hebt er kijk op..
Want zo moeilijk is toch weer niet...
Ook als is het andere soms moeilijk te begrijpen....
We blijven lachen.... 😃 😃 😃
Wimsumar
Beste Marco-Steyr:
Quote @marco steyr:
massa

Zo heten die stekkerdoosjes nu eenmaal.
1-2 (1 of 2) polig.

amacoo.nl/voertuig-elektro/adapters-stekkers/…
Straw
Gwn voor startmotor kabeltje na vakenssnuit die gwn achter op monteerd ,zekering ertussen En klaar
bij onze 745 ook gedaan alles bij elkaar met steuntje maken kabel netjes wegwerken nog geen 2 uur
Arrie94
@Straw Idd, zweefzekering ertussen, eventueel nog een schakelaartje erbij en klaar.
walker1
Quote @fendtvario415:
waar kun je zoon verloop kopen?

wel eens van een mechanisatiebedrijf gehoord?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 103 LS ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
26
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
1