Landbouwdriehoek als Sticker

Hallo allemaal,

Ik ben vandaag aangehouden door de politie. Deze vertelden mij dat een afgeknotte driehoek een bord moest zijn en dat het geen sticker mocht zijn. ik heb hem toen op het goedkeuringsmerk gewezen waar zijn antwoord op was: Tegenwoordig kunnen ze alles namaken. waarop ik zei dat dat helemaal niet mocht.

Nu heb ik een bekeuring gehad van maar liefst 90 euro exclusief de zo belangrijke administratiekosten (7 euro)

nu is mijn vraag waar kan ik een bewijs vinden dat dit niet waar is, er zit tenslotte een typegoedkeuring (E4) op.

Alvast bedankt,

Dennis

Deel dit topic

Reacties

Dennis Stevens
Even voor de duidelijkheid: sticker was 2 maanden oud en zeer schoon!
jehan
Zou informeren waar je hem gekocht hebt en laten die dan de leverancier vragen
SJB533
Tipje: als hij zegt, dat het niet mag, laat m dat maar aanwijzen 😉
3130ls
Bij de kleine New Holland s op me werk zijn het allemaal stickers. Worden nieuw zo afgeleverd.
velsje
Op zoveel werktuigen zit een sticker op, bijv. hakselaar of silage wagens. Dus lijkt mij dat dat wel mag..

mits die gewoon heel is natuurlijk
Dennis Stevens
Hij zei in het begin dat de binnenkant een wit vlak moest zijn, waarop een hevige discussie volgde. maar nadat hij op zijn kastje had gekeken kwam hij tot de conclusie dat de kleurstelling gewoon goed was. ik heb hem toen op het feit gewezen dat er gewoon een Europees typegoedkeuring op zat maar daar gaf hij geen gehoor aan.
mickheijboer
@Dennis Stevens Gewoon te plekke een foto maken van de agent met de sticker en dan kijken wat de rechter zeg. Ik heb het gedaan met een vrachtzand wat volgens de agent erg gevaarlijk was en wat kon afvallen. Het zand lag 15 cm onder de rand heb gewoon de agent met de vracht op de foto gezet en heb gelijk kregen . Die stickers zijn gewoon goed gekeurd als keurmerk er op staat.
Vecht het maar aan bij het canton recht , win je altijd want op een bord zit immers gewoon een sticker
Huuuuub
@Dennis Stevens
Ik denk dat die juut zich op zijn teentjes getrapt voelde omdat hij ongelijk had, en toch een boete uit wilde schrijven 😶
velsje
In iedergeval een bezwaar schrift indienen
SJB533
Toevallig ergens in Groningen?
lindehydrocart30
Een normale driehoek is eigenlijk ook gewoon een sticker op een stukje blik 😛
Dennis Stevens
@huuuub,

Ik denk dat hij zijn eigen een beetje macho op wilde stellen tegenover zijn vrouwelijke collega's (rond de 20).
op internet heb ik ook niks kunnen vinden van het niet mogen van een sticker, Justitie maak uw borst maar nat!!!
Jasperfendt
@SJB533 Hier in de buurt beginnen zo ook 😞
ford5000
Niet betalen en voor laten komen.
Mag namelijk gewoon mits met typegoedkeuring, en die heb je zoals je zelf zegt.
Dennis Stevens
Ja, typegoedkeuring zit erop en zoals @Hurli356 zijn link al stelt zijn er 2 verplichtingen die voor mij golden: schoon oppervlak en typegoedkeuring.

Ik ga mijn bekeuring gewoon niet betalen, ook wel eens leuk om zoiets mee te maken
IHJan
Als de sticker een goedkeuring keurmerk heeft en retro reflecterend is, mag het gewoon. Ik zou bezwaar aantekenen.
Hurli356
Van overheid.nl,
§ 2. Rode retroreflectoren in de vorm van een afgeknotte driehoek

Artikel 123

Rode retroreflectoren in de vorm van een afgeknotte driehoek moeten zijn voorzien van een goedkeuringsmerk zoals weergegeven in figuur 32.

244477
Figuur. 32. Goedkeuringsmerk.
royd6806
Bij ons op het werk zitten overal stickers op , maarja die wouten moeten ons toch altijd hebben bahbah
jasper01
Gewoon voor laten komen lijkt wel brinkhuizen geval
SJB533
@jasper01
Ik denk, dat je niet ver uit de buurt bent...
koen-hanomag
Man man man, waar hebben we het iver, het heeft een keurmerk, weggebruikers weten wat er bedoelt wordt, toch oke toch??
Laten ze maar eens achter die dieven aangaan, diesel wordt er genoeg gejat, en hoevaak hoor je dat een gestolen trekker teruggevonden door de polulitie????? Zoiets is veel belangrijker!!(vind ik)
jasper01
@SJB533 heb paar keer te doen gehad met die kerel was haven werker mag weer komen volle dag bij mij aan boord geweest politie boot bracht hem bij me en toen zijn ze hem gesmeerd leuk voor hem 100 meter uit de kant
valmet 605
@jasper01 zo klinkt het wel. Broem lastige motormuis.
nhmonteur
Gelijk bezwaar maken want je staat helemaal in je recht!!Als een afgeknotte driehoek het goede keurmerk heeft dan maakt het niet uit waar het van is, want dat keurmerk zegt dat het aan de eisen voldoet dus ook de sticker. Meneer de agent heeft het dus mooi fout. Maar ik denk dat 9 van de 10 agenten dit niet weten over dit keurmerk en dergelijke.
case-inter
Belachelijk zolang de sticker niet verknipt is, het keurmerk aanwezig en de driehoek zichtbaar is sta jij volledig in je recht lijkt mij. Waar hebben ze anders een keurmerk voor uitgevonden...
jasper01
@valmet 605 kerel houd je aan en geeft je gelijk grote mond hij moet trouwens overgeplaatst zijn waarheen?? Had zelfs problemen met zijn eigen collegas en bekeurde zijn eigen vrouw
-NEW-HOLLAND-
Men zegt dat hij zijn rijbewijs niet meer heeft, omdat hij buiten 'werk' om veelte hard gereden heeft en geflitst is
jasper01
@-NEW-HOLLAND- dacht al dat hij het was van het voorjaar heb hem diezelfde ochtend gewaarschud gooide 30 meter voor de afslag zn bordje aan dus moest ik aan verkeerde kant van verkeerszuil langs wou die me ook voor pakken zat al km achter op mn bumper jeb grzegd volgende keer ga ik vol in de remmen
Alex Schanssema
99,9 procent van de agenten weten de verkeersregels niet. Die paar die het wel weten valt Brinkhuizen ook onder. Die mannen weten alle verkeersregels en daarom hebben ze altijd gelijk. Deze agent heeft er geen verstand van. Dus voor laten komen, jij gaat winnen. Maar het belangrijkste is zoek het nieuws op, de krant. Zorg dat wij jou in de krant zien.
Balky
Heel simpel, iedereen heeft het RECHT een klacht in te dienen bij de man zijn korpschef, men is verplicht de klacht in ontvangst te nemen en hierop te reageren, en inderdaad, de publiciteit zoeken en aangeven dat gemeenschapsgeld in het water wordt gegooid doordat de betreffende diender de regels / voorschriften niet kent, een zaak bij de kantonrechter kost de gemeenschap rond de 2500 euro !! dit zijn zaken die de Telegraaf wel wil opnemen als "bladvulling "
Boemrang
Natuurlijk is dit jammer dat dit gebeurt, maar jullie roepen nu wel allemaal dat het gezag de regels niet kennen, maar kennen jullie allemaal de regels, kennen jullie het wetsboek uit jullie hoofd!!!!
Zorg maar gewoon dat je het tegendeel kunt bewijzen, zo ja dat zal de bekeuring ongedaan worden gemaakt....
En niet meteen roepen van bla hier en bla daar....
Ik hoop toch voor je dat je gelijk krijgt....
Wimsumar
Beste Dennis Stevens:
Quote @Dennis Stevens:
Justitie maak uw borst maar nat!!!

Plak ze een sticker op de be... ehhh,.... borst 😉

agroluxeshop.nl/nl/Boerderij-en-Erf/…
erik9831
Kan soms aankomen op een dom punt of een komma in een zin, waardoor er iets compleet anders bedoelt word.

Wat wil dit zeggen:

Werknemer heeft geen recht op een 13de maand, behalve als anders vermeld word in de CAO overeenkomst van de betreffende sector.

Wat wij hier uit opmaken als normale mensen is, als het in de CAO overeenkomst staat, heeft hij er recht op. De waarheid is minder juist, alles wat achter de komma staat, maakt niet uit.

Wetgeving is soms heel complex, het voorbeeld dat ik hier aanhaal heb ik zelf eens voorgehad en ik zat in een sectorovereenkomst die er recht op gaf ... heeft ook maar 3 maanden geduurd voor iemand correct kon antwoorden. Dus zeg niet zomaar dat je in je recht bent. Kan soms echt wel verkeren hoor.

Al hoop ik ook dat je gelijk krijgt en hebt. Want 90€ voor zoiets belachelijks is overdreven.
Husqvarna
Landbouwdriehoek wat is dat??
Maar serieus vind het op een trekker sowieso maar een raar ding, vaak beperken ze alleen maar je uitzicht, op machines (brede) cultivators e.d. wel een must, daar ontbreekt het bij de meesten veel meer aan! Koop maar een nieuwe frontmaaier van 3,20 of een cultivator 8 van de 10 keer zit er helemaal niks (breedtemarkering/verlichting) op. Dit is gewoon doelloos bonnetjes willen schrijven.
bart99
@SJB533 Hier ook, op de combiwagens moest Vos ook een driehoek plaatsen.
marien jd fan
@SJB533 en jasper01 je kunt veel zeggen over brinkhuizen maar die kent de wet wel en dat is bij dit geval niet zo!
Wimsumar
Beste Husqvarna:
Quote @Husqvarna:
8 van de 10 keer zit er helemaal niks (breedtemarkering/verlichting) op

Daar ben je als koper zelf verantwoordelijk voor dergelijke acessesoires er bij aan te schaffen, indien nodig.

AANVULLING:

Chauffeur belt naar baas:

"Hallo baas, m'n afgeknotte driehoek wijst met een punt naar beneden. Kom even met de kraan om 'm weer recht te duwen, anders wordt de politieman nog bozer''
"
:? :? :? :? :? :? :?

waldnet.nl/wn/nieuws/…

(Dooklikken op een foto).
John Deere 8345r
Laat ze iets nuttigs gaan doen, die wouten!!!!!!
Slaat toch nergens op......
Werk van maken en met de publiciteit dr in!
Boemrang
Quote @John Deere 8345r:
Laat ze iets nuttigs gaan doen

Natuurlijk doen die wouten zoals jij ze noemt nuttig werk...
Ze controleren toch als alles in orde is, en ken jij het wetboek van buiten....
IHJan
Iedereen die werkt kan een foutje maken, het gaat er nu om dat de fout hersteld wordt.
John Deere 8345r
@Boemrang ik snap dat zij ook gewoon hun werk doen maar zeuren om zo'n stickertje die gewoon goed is en schoon vind ik persoonlijk niet nuttig werk 😉
Dennis Stevens
Hallo allemaal,

Gelijk nadat ik dit op het forum heb geplaatst heb ik ook de Politie gecontacteerd! Ik heb hem gevraagd wat nou de eisen waren en of ik een bord moest plaatsen, Hij had alles voor mij nagekeken en stelde mij dat ik niet in overtreding was. Nu ben ik gister met de trekker naar het politiebureau gereden en heb het daar is even haarfijn uitgelegd met alle papieren erbij. Ze gingen nu een schikkingsvoorstel doen ofzoiets waarbij ik alleen 7 euro administratiekosten moet betalen, Maar... deze jongen is niet gek en heb gezegd dat ik 97 euro onkostenvergoeding wil! daar konden ze niet mee leven maar vooralsnog heb ik nog niks betaalt (wel de bekeuring binnen gehad)

Ik wil jullie allen bedanken.

Groeten Dennis Stevens
SJB533
Quote @Dennis Stevens:
Ze gingen nu een schikkingsvoorstel doen ofzoiets waarbij ik alleen 7 euro administratiekosten moet betalen

Zucht... Nooit mee akkoord gaan. Dus gewoon de wettelijk geregelde diefstal, die iedereen betalen moet. Als ze dat zo graag willen incasseren, zullen ze de bewuste agent even op kop moeten houden...
JD3010
@SJB533 Goh, dat is dan lekker zeg. Heb je niks verkeerd gedaan, maar toch mag je een boete betalen.
SJB533
Wimsumar
Beste Dennis Stevens:
Quote @Dennis Stevens:
Maar... deze jongen is niet gek en heb gezegd dat ik 97 euro onkostenvergoeding wil! daar konden ze niet mee leven

En? Toen sloeg de stemming om en hebben de agenten jouw en de trekker even volledig 'binnenstebuiten' gekeerd? 😃
O.A.:
Geen geldig identiteitsbewijs bij je.
Verzekeringsbewijs niet bij je.
Diverse verlichting/markeringen niet in orde.
Ambtenaar-in-functie voor gek verklaard.
illegaal geparkeerd op de stoep voor het bureau.
Spiegels en windows niet ge-update.
etcetera, etcetera,.....
goed voor een print van € 583,- ?
Jasperfendt
Quote @Dennis Stevens:
heb gezegd dat ik 97 euro onkostenvergoeding wil
+1

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
49
DEELNEMERS
30
WEERGAVES
58