#Veenhuis tank van 40 kuub naar Rusland

Ook de Russen gaan emissiearm bemesten :):

Veenhuis machinebouw in Raalte heeft een bemestingstank afgeleverd met een inhoud van 40 kuub. De tank is gebouwd voor een melkveebedrijf van 4000 koeien in Rusland. Volgens Veenhuis is het de grootste bemestingstank die zij ooit heeft gemaakt.

De tank wordt geleverd met een ruim zes meter brede zodebemester en een 5,9 meter brede bouwlandbemester.

Deel dit topic

Reacties

dx11
Wat een ding he
Farmer_
Quote:
@dx11: Wat een dingen he

Idd.
walker1
Is injecteren verplicht in Rusland??
Mesttanks vallen zeker buiten de boycot?
flyingrussian
Is niet verplicht in Rusland
arjan_kok
Dit noemen we emissiearm vies woord, laten wij dat voortaan stikstofefficiënt noemen, smal bemestertje kun je bij gift van 10m3 per ha 6667 meter bemesten
schoppenboer
Quote:
@: Dit noemen we emissiearm vies woord, laten wij dat voortaan stikstofefficiënt noemen, smal bemestertje kun je bij gift van 10m3 per ha 6667 meter bemesten

Ben je daar net keertje heen en terug op de steppe...
+2
meelezer10
Van die 6 meter werkbreedte heb je dan toch twee sporen van een 90 cm breed waar niks groeit. 6 zware wielen door het zelfde spoor.
tjerk-koetje
Pfff, met dat dingetje pompen wij over naar de silo
Loeideutz
@tjerk-koetje Hebben jullie zo'n grote silo?
tjerk-koetje
@Loeideutz dat zeg ik niet 😃

zeg alleen dat wij met die zetpil overpompen 😛
ballo
Wat een onzin. kunt beter met ketsplaat
brauheist
Ik snap er niks van... op de facebook van veenhuis staat dat deze naar rusland gaat en op de facebook van new holland is deze voor een nederlandse loonwerker genaamd klok wat ook op de motorkap van de t8 staat
bart99
Sow! Wat n tank.
fendt favorit 4s
Idd veel te veel sporen met smalle bemester
opbrengsten op bereden grond zakken wel 15-25%
dus waarom geen rijpaden en sleepvoet van 12m.?
MTSTAMMINGA
Die tank kan mooi vol kaas die kant op 😃
JD5620
@MTSTAMMINGA en melkpoeder 😃
+1
gezienus
Zal daar wel naar een jaar staan te veroesten in een hoek op het erf
arjan_kok
Ohja op bedrijf met 4000 melkkoeien??
flyingrussian
Hoe kom je daar bij? Ik had alleen die bemester niet genomen, gewoon sprayen.
Jack Rijlaarsdam
Quote:
@flyingrussian: had alleen die bemester niet genomen

Lijkt mij ook, simpel houden. Wat er niet op zit kan ook niet stuk.

Zie jij een mentaliteitsverandering van het personeel in jouw regio nu er zoetjesaan een generatie rond loopt die is opgegroeid na de omwenteling? Oostblok personeel dat hier de kost komt verdienen heeft een uitstekend arbeidsethos.
flyingrussian
@Jack Rijlaarsdam

Het is heel wisselend, de jongeren willen hier liever ook naar de stad. Die jij krijgt, die nemen een agarische studie omdat je daar mee naar het buitenland mag voor stage die betaald, deze belanden terug niet altijd in de landbouw dus zit je weer met de oudere generatie vanuit het dorp.
Maar het ligt ook aan jou zelfs als ondernemer, je moet ze gewoon goed betalen en de randvoorwaarden ook gewoon goed maken, zodat je er zelf ook met plezier zou werken.
Dat is hier nogal eens het mankement, niet op tijd betalen,minimaal etc dus gaat ze via zijwegen bij verdienen..
Zo koop je bv diesel bij bedrijf en dat bedrijf "beloond" jou met een bedrag dus inkoper zijn is gewild beroep.
+1
flyingrussian
@flyingrussian

Daarnaast is er mest of milieu wetgeving hier niks.
Heb zo vaak gezien dat ze het land gebruiken als dumpplaats voor mest, dus gewoon paar ha waar alles op word gegooid. Men begint mede door buitenlanders wel in te zien dat mest waarde heeft.
ROORDA J
Hoop dat de grond daar ook draagkracht heeft.waarom niet 2 van de 4 assen voorzien van schuif assen ?
walker1
@brauheist Wat moet een Nederlandse loonwerker met zo'n tank?
40 m3 inhoud is alleen al 40 ton gewicht aan mest als die vol zit, daar komt het gewicht van de tank en trekker nog bij en dan gaat de hele combinatie al richting 60 ton of er over heen. Mag je dus niet een mee de weg op. Ook al zou die leeg naar een perceel rijden, dan heeft 40 m3 nog geen zin, want de tankwagens die aanvoeren zijn ook niet groter dan 30 m3. Dat die tank achter een trekker van een Nederlandse loonwerker zat zal wel voor het testen geweest zijn. Beetje vervelend als ze er pas in Rusland achter komen dat er iets niet goed is.
Sanderrr
@walker1 Klopt, hij heeft bij Klok gelopen om te testen. Vanmiddag gaat ie op transport naar Rusland zoals ik heb begrepen
avondrood
Hoe zijn de test verlopen?? Ben benieuwd
brauheist
@walker1 dat stond er niet bij dat ie getest werd fout van de new holland facebook
walker1
Staat er ook niet bij, maar het leek mij wel heel logisch om die tank eerst hier te testen voordat het op transport gaat.
Frankhoenderloo
@walker1 Dus jij wil beweren dat ze in nederland niet met meer dan 50 ton over de weg gaan?
Heel veel van de vrachtwagens met mestopleggers gaan er gewoon vrolijk over heen hoor, en wat dacht je van die 36 of 38 kuubs wat het ook mag zijn schuitemaker transporttank die hier in de buurt rijd.
Maak er maar eerder richting de 60 ton van voor die combinatie.
Die 50 tons limiet is toch een lachertje ? zolang daar in de landbouw niet streng op gecontroleerd word dan bestellen ze zo weer een nieuwe bij schuitemaker/veenhuis enz.
DirkdVGP
Vooral doorgaan met zware machines en belading.
Politie controleert er niet op maar wegbeheerders klagen wel en komen vroeg of laat met extra kosten om de wegen op te knappen en aan te passen.
Komen ze linksom of rechtsom bij de veroorzaker halen!
gezienus
Probleem hebben we hier de aanwoners moeten hier zelf een deel bij betalen bij renovatie van wegen of nieuwbouw vorige week met de mais oogst hebben ze weer genoeg fotos genomen van de zware combinaties di4e bij hun voor de deur langs kwamen
fendtjecis
Dan mag het niet nat zijn als alle assen op hetzelfde spoor vallen
trekbek
Alle 8 wielen naast elkaar zal ook wel niet lukken
gg
Hondegang
856xl
Binne 5 min zit die vol
+1
mdoornekamp
@trekbek 2 keer 4 naast elkaar past wel 😄
Loeideutz
@Frankhoenderloo Bij het landbouwverkeer wordt nog weinig gelet op gewichten, maar bij vrachtwagens zeker wel. Die laden tot wat mag, inclusief de marge die oogluikend wordt toegelaten. Maar daar houdt het op. De boetes zijn simpelweg te hoog. Kijk maar eens als ze aan het laden zijn. De hand aan de knop om te stoppen als ze het gewicht bij elkaar hebben.
newholland6640
@Loeideutz indd, met mest laden heb ik meestal bakken van een ton. Maar er wordt me geregeld gevraagd om de laatste bak niet helemaal vol te doen.
walker1
@Frankhoenderloo Wat Loeideutz ook al zegt, bij landbouwcombinaties wordt er niet veel op gewichten gelet, in het wegtransport wel, daar rijden ze echt niet met mestopleggers van 36/38 m3.
Ik weet niet wat er bij jouw in de buurt precies rond rijd, maar als ze die loonwerker een keer pakken terwijl die te zwaar is dan houden ze hem voortaan wel in de smiezen, dan kan die zijn te grote tank beter in de schuur laten staan.
wart
@walker1 Hier en meetse plekken in nederland nemen opleggers voor vrachtauto's 36m3 mee, kan precies kwa gewicht
fendtjecis
@trekbek
dat weet ik ook wel maar ik bedoel dat een hydro trike of een vredo beter is dan een gewone ton met injector. Want die wielen staan allemaal op een ander spoor bij een hydro trike en een vredo kan op hondenspoor. Dus dat is altijd beter voor op grasland
newholland6640
@fendtjecis meer dan 30 ton op drie wielen lijkt me ook niet alles...
koenjohndeere
@brauheist je denkt t
walker1
Quote @wart:
@walker1 Hier en meetse plekken in nederland nemen opleggers voor vrachtauto's 36m3 mee, kan precies kwa gewicht

dat zou idd net kunnen, dan heb je max 14 ton voor leeg gewicht van trekker en oplegger en dan moet alles perfect over de assen verdeelt zijn.
caseboy
Quote @gezienus:
Zal daar wel naar een jaar staan te veroesten in een hoek op het erf
valt denk best mee, die grote boeren zijn wel gewoon zuinig op hun goeie machines , die staan wel gewoon in een schuur
ljdekker
Quote @walker1:
Mesttanks vallen zeker buiten de boycot?

Rusland bepaalt wat ze wel en niet kopen in het buitenland. Zijn laatst van ons ook wel pinken naar Rusland gegaan.
jan w
Hier rijdt de loonwerker ook met een Veenhuis.

loonbedrijfzweverink.nl/?c=fotos
cs-agrar
Maar hiermee bemest ie niet
jan w
De andere zijde van de tank, dit is een 36 m3 en is nu 1.5 jaar oud.
puddingbroodje
Prachtig ding voor op de weg maar niet om te zodeverpesten! en dan maar hopen dat de plietsie geen hekel aan je heeft want anders kun je alleen maar halfvol rijden! 😞

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden bemesten , veenhuis , rusland , koeien , zodebemester , melkveebedrijf en emissiearm geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
50
DEELNEMERS
35
WEERGAVES
20