Toerentalregeling voor hydromotoren

Heeft iemand ervaringen met 3-weg stroomregelventiel die elektrisch bediend is? ik zou er een willen plaatsen op de stalmestspreider dit om een gemakkelijkere bediening te hebben in de cabine. ik heb al hier en daar wat geinformeerd, sommige zeggen dat met dit soort kleppen veel problemen zijn, dat vlug stuk gaan. werken deze eigenlijk met een motortje of is het met een elektromagneet?
alvast bedankt voor de tips.

Deel dit topic

Reacties

paulusmahandel
Waarom een 3 weg stroomregelventiel?
casejxu
@paulusmahandel op die manier smoor je de olie stroom niet. smoren is warmte warmte is energie energie is brandstof en brandstof kost geld.

met zo.n klep verdeel je de olie stroom.
paulusmahandel
Je bedoelt dus een druk gecompenceerd regelventiel
GROENEDEERE
@casejxu

Anders smoor je de olie ook dmv een regelventiel in het systeem
interman
Waarom elektrisch ?
hydraulicworld.nl/products/190/… deze met een paar lange slangen ben je voor nog geen 200 klaar.
paulusmahandel
@interman ja daar zat ik ook aan te denken.
Deze hebben wij ook op onze Gilibert 8247 HV breedstrooier
casejxu
@GROENEDEERE bij bijv een doseerwagen verdeel je de stroming ipv te smoren;)
JD3010
@casejxu De olie die je niet nodig hebt, stroomt drukloos terug naar de tank. Dit is dus altijd verlies, wat er ook tussen mag zitten.
hobbyboer
Hoeveel gebruik je de strooier? En hoelang blijft de trekker die er voor staat nog? Is het misschien een optie om nog even geduld te hebben en de volgende trekker met electronische ventielen te kopen?
casejxu
@JD3010 ja maar als t druk loos is zoals jij zeg maakt t niets uit of dat t alleen Door je ventielen blok van je trekker loopt of nog ff langs de wagen. Hier word t ook nog extra gekoeld 😉 dus die waarde is geheel te verwaarlozen
GROENEDEERE
@casejxu

Daar zit ook wat in.maar op de mestkarren bij mn werk en de op de boerderij hebben toch allemaal een smoorventiel
casejxu
@GROENEDEERE wat voor merk wagen is dat?
GROENEDEERE
@casejxu

Strautman en tebbe
JD3010
@casejxu De olie van de trekker naar je wagen loopt, is natuurlijk niet drukloos, anders kan die geen arbeid verzetten. Ik had het over de olie die je terug laat lopen, die teveel is.
Met een Loadsensingpomp is die een heel eind op te lossen.
casejxu
@JD3010 daar is geen eens speciaal een loadsense ( daar onder te verstaan plunjer pomp ) voor nodig. Deutz heeft LS gestuurde ventielen zonder plunjer pomp
RobDeutz104
@GROENEDEERE
Weet je het zeker dat het smoorventielen zijn? als het een smoorventiel is, dan word de olie heel erg warm, en kost een hoop brandstof
casejxu
@GROENEDEERE Hoe weet je 100% cker dat ze gesmoord worde??
GROENEDEERE
@RobDeutz104

Jep dat weet ik zeker.
GROENEDEERE
@casejxu

Denk je dat je hier tegen 6930 staat te babbelen ofzo? Enkel op de Drukgevende leiding zit een ventiel en die is niet verbonden met de retour.
RobDeutz104
@GROENEDEERE
Aparte werking Martijn, of is het Ls?
GROENEDEERE
@RobDeutz104

Nee geen directe ls. Temperatuur valt ook mee. De ladewagens die veel langer moeten pompen en zonder regelventiel worden veel warmer.of heter.
casejxu
@GROENEDEERE okee als er een LS gestuurde trekker voor staat kan dat ook wel....
casejxu
Geen directe LS?
JD3010
@casejxuDeutz heeft LS gestuurde ventielen zonder plunjer pomp

Er zijn er meer die dat hebben hoor, maar dan blijft er olie doelloos opdruk rondgepompt worden.
casejxu
@JD3010 bij deutz is er geen druk na de pomp als er niks gevraagd word;) en als er gevraagd word word er gegeven wat nodig en de rest gaat drukloos terug
JD3010
@casejxu dat zei ik dus een 1/2uur gelden dus ook al. Die rest die drukloos terug gaat, is wel op druk geweest, dus weggesmoord.
casejxu
@JD3010 zeg dat dan 😉 ik snap je nu iig ...
RobDeutz104
@JD3010
Dat noemen ze OCLS
Wimsumar
Beste Interman:
"Deze" laat zich onder druk niet verstellen naar andere hoeveelheid.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
29
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
6