Maaiers

Hallo ik zoek maaiers van 3 meter en breder met kneuzer wat voor merk zouden julie doen
1 voor en 1 achter

Deel dit topic

Reacties

Ronijn
Heb persoonlijk erg goede ervaring met Kuhn. Wij maaien nu bijna 10 jaar met een Kuhn 313 achter en sinds 3 jaar ook met een 313 voor. Maaiers maaien altijd netjes, stropen weinig en eigenlijk nooit kapot. Heb van de Kuhns ook nog nooit vingers van de kneuzer moeten vervangen. Zoek wel een maaier met snelwissel. Dit is echt een stuk makkelijker messen wisselen 😉
Ronijn
De trekker die ervoor staat is 130 pk. Dit gaat prima. Ik kan in de meeste gewassen 12-14 km per uur rijden. Iets meer vermogen zou soms wel makkelijk zijn.
Herbert
Dit bevalt ook prima ???? merk geen verschil in maaikwaliteit. De Krone kneust wel iets beter heb ik het idee maar trekt ook wat zwaarder
mdoornekamp
Krone, Kuhn of lely. Kuhn is echt heel degelijk maar ook zwaar. Als je een lichte trekker hebt kun je lely nemen. Die zijn wat lichter en vragen minder vermogen. Ze kunnen ook wat minder hebben. Voor vogeltjes land e.d. zijn ze minder geschikt.

Krone is ook solide. Vraagt wel vermogen maar weegt wat minder dan kuhn. Krone kneust goed door de stalen klepels en het slijt veel minder tov kunststof vingers (van kuhn en lely)

Een John deere maaier is een Kuhn maar heeft WEL stalen kneus vingers.
fendt308-driver
Pottinger!!! maait goed, kneust goed & staat goed 😃
SJB533
Quote @mdoornekamp:
kunststof vingers (van kuhn

Kuhn levert ook stalen vingers, dacht ik. Is wel een optie
Mc_douwel
@mdoornekamp hebben een kuhn maaier met stalen klepels hiervoor een met kunstof na 17jaar zaten ze er allemaal nog in
marco2250
Kuhn pz 320 trommel lijkt mij wel wat weinig onderhoud maait altijd goed bodemvolgend door de trommels en bewezen techniek
weurding
@Mc_douwel idd, dit voorjaar de 20 jaar oude 280fc verruilt en nooit geen last gehad van slijtage, het is tevens lichter en minder last van onbalans mocht er wel een uitgaan, en wat betreft de massa, een 313 weegt 1200 kg, denk dat krone weinig lichter is
marco2250
Of tweedehands vicon solid
weurding
@mdoornekamp ik zal het fabeltje gelijk de wereld uit helpen dat kuhn zwaarder is als andere:

bedrijfsklaar gewicht
kuhn FC313P 1115 kg
krone EC 320 CVQ 1180 kg
krone CC R320CV 1260 kg 😉
ruben6610
@marco2250
heb van morgen prijs gekregen van de kuhn trommel maaiers 320 met kneuzer denk dat die het worden
newholland6640
@mdoornekamp

Over de klepels gesproken. Wij hebben in meer dan 10 jaar tijd nog nooit wat vervangen aan de kunstof klepels.
velsje
Zelf heb ik goeie ervaring met Claas maaier, en met kuhn.
claas is kwa gewicht iets lichter dan kuhn
Husqvarna
@ruben6610
Je kunt een boel zeggen maar ze maaien altijd, ik meen dat je de kneuzer er desnoods ook eenvoudig af kunt halen.
Gewicht valt met de aluminium behuizing ook reuze mee, frontmaaier 3.20 540kg zonder kneuzers.
weurding
@velsje de claas contour 3200 3 meter (1150 kg)is zelfs zwaarder dan kuhn, iedereen roept maar dat kuhn zwaarder is maar dat zit schijnbaar tussen de oren 😉
mdoornekamp
@ruben6610 Waarom een trommelmaaier. Is dat wel een Kuhn. is een pz denk ik
Husqvarna
PZ=Kuhn Geldrop
Je kunt ook vragen waarom geen trommelmaaier, je kunt misschien geen 20km/u maaien, maar verstoppingen en dergelijke heb je eigenlijk geen last van en bodemvolging is super.
Husqvarna
Hoeveel pk heb je:
PZ320 C 88pk 1000kg
PZ320 FC 80pk 950kg

FC 313 100pk 1115kg
FC 313F 102pk 1270kg
velsje
@Husqvarna ik kan met onze claas trommel maaiers ook nog gewoon 18/20 km/h rijden. en het maai beeld is gewoon nog net zo mooi 😄 Zijn wel 2 nieuwe maaiers, hebben natuurlijk wel meer omwentelingen dan de oudere trommelmaaiers
ruben6610
@Husqvarna ik heb 180 pk
ruben6610
Wij hebben nu claas trommel maaiers zien goeie maaiers kwa maai beeld maar verder hopeloos en ik wil wel weer een trommel maaier maar dan een ander merk
Husqvarna
Dan kan ie het makkelijk doen. Hier Kuhn en Vicon. De Kuhn nu 2 jaar zonder iets, messen wisselen gaat ook heel makkelijk. De Vicon 8 jaar, alleen keerring en trommellagers gedeelte vervangen.
velsje
Hier maaien er een paar met 180 pk en trippel maaier. dat gaat ook nog met een gangetje van 18 km/h.
marco2250
@ruben6610 goede keus van kuhn jamet die claas tommelmaaiers is wel is wat heb ik al wel is gehoord maar zoon trommel is gewoon ideaal en je kan ook gewoon met gang maaien dat is gewoon gelul rij ook wel eens 20 met een oude vicon 230 met trommels en gewoon mooi maaien met dauw en nat gras ook gewoon
ruben6610
@marco2250 klopt trommel maaiers maaien altijd mooi
EA_MF
Wel opletten bij kneuzers dat er vaste vingers in zitten en het liefste stalen klepels!
mdoornekamp
Wat voor trekker met 180 pk heb je dan.
Jasperfendt
Quote @Husqvarna:
je kunt misschien geen 20km/u maaien,

Jazeker kan dat 😉
ruben6610
@mdoornekamp johndeere
Husqvarna
@Jasperfendt
Ja maar dan moet je wel mooie egale percelen hebben, en wij maaien ook geen spinazie 😃
hummy
SIP
marco2250
@hummy daar wordt je sip van
hummy
@marco2250 Nog niet.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
34
DEELNEMERS
15
WEERGAVES
2