Routeplanner met tractor

Ik ben op zoek naar een routeplanner voor de tractor. Moet van Elshout naar Vaassen.
Iemand die mij kan helpen?
Bvd

Deel dit topic

Reacties

Jantjecase
Moet je bij routeplanner fiets aanvinken
Nick421
@Jantjecase En dan?
Onderweg honderden paaltjes de grond uit rijden?
casejxu
@Nick421 en af en toe ff bukken
marc77
Bij routenet aanvinken 40T vrachtwagen werkt ook niet, krijg je alsnog N wegen waar je niet over mag...
Jantjecase
@Nick421 nee hij pakt alleen grote fietspaden met een weg er langs en een beetje na denken helpt ook wel of een ouderwets straatboek
DANOONTJE POWERR
@Jantjecase Je mag wel met de fiets over de afsluitdijk maar niet met de trekker.
En zo zijn er nog duizenden fietspaden waar je niet op mag.
Jantjecase
@DANOONTJE POWERR zo ver kom ik niet maar een loonwerker waar ik weleens kom doet het altijd zo
EA_MF
Als je een tomtom hebt kun je volgensmij een maximum snelheid aangeven, stel die in op 40 en je bent de meeste probleemgevende wegen kwijt
Ritchie
Google Maps navigatie? Kuj 't precies zelf uitstippelen zoals jij het wilt.
Wimsumar
Beste Marc77: Je kunt op de ANWB-Routeplanner aangeven niet via snelwegen te willen.

[url]anwb.nl/verkeer/routeplanner/…]
maartendankers
Tomtom instellen op max 40 km/h en beginnen met rijden, meer kan je niet doen. Ben ook ooit vanaf Groningen naar Heerenveen gereden met 4 meter hoge kipper, tis soms even moeilijk maar je vind het wel.
marc77
Kan idd een tomtom lenen, iets anders zit er vrees ik niet op. Jammer dat ze die optie niet hebben bij routeplanners, vermijd snel en N wegen...
Bedankt allemaal!
jd4050
@Ritchie

Inderdaad, laatst ben ik van hardenberg naar groningen gereden met een grote aardappelrooier. Grote N wegen die je niet vertrouwt gewoon even bekijken met streetview of er een bord bij staat of je er wel/ niet met trekker overheen kan.
jd4050
Vooral wegen met bijvoorbeeld de naam Tunnelweg mijden als je hoog en breed bent 😛
Ritchie
@jd4050

En van tevoren gewoon ff een keer met de auto de route rijden, weet je zeker dat goeie route hebt.
jd4050
@Ritchie

Die mogelijkheid had ik toen niet. Stond 1 keer voor een brug waar een bordje 2.2m zone stond, ben uitgestapt en brug opgemeten die iets meer dan 3 meter breed was. Toen maar even gevraagd bij een boerderij vlakbij, gelukkig gold het alleen als je direct na de brug afsloeg en dus kon ik mooi door.
walker1
Of op internet route alvast uit stippelen, google earth, streetview, routeplanner, enz.
casejxu
Ben laatst vanuit ff voorbij Leeuwarden naar alkmaar gereden. rit van zo.n 4 uur. gewoon rijden gaan en logisch na blijven denken. richting gevoel is wel een must 😃
Ritchie
@jd4050

Haha, ja dat zijn spannende ritjes 😃
Boemrang
@marc77 Gewoon de navigatie op autowegen vermijden zetten....
Kom je al een heel eind...
walker1
Quote @casejxu:
richting gevoel is wel een must

daar hebben ze iets voor, het is blauw, er staan plaatsnamen op en ze wijzen in een bepaalde richting.
jd4050
@Ritchie

Op dat moment dat ik het bord zag kwamen er ook wel iets minder nette woorden uit mn mond 😃 ook omdat er geen ruimte om te draaien was.
casejxu
@walker1 noet iedereen kan daar mee omgaan
gerben
Ik heb een garmin zumo 550 daarop kun je zowel snelwegen vermijden als provinciale wegen! ding kos alleen wel 450 euro maar kan dan ook op een motorfiets gebruikt worden. voor de trekker is het ideaal!
b450
Rij al een jaar of zes, zeven met enige regelmaat van uit de achterhoek (Aalten) naar friesland (Leeuwarden). Heb voor de eerste keer een route gepland via googlemaps en met steetview punten bekeken waar ik over twijfelde. Maar die zou je ook hier kunnen voorleggen. Mijn route is zo'n 220 km lang. De moeilijke punten zitten er vooral in waar je bv rivieren of snelwegen mag en kan kruisen. Mag ik op die brug... pas ik op die brug.
DANOONTJE POWERR
@casejxu Via de afsluitdijk dan?
jasper01
Ik gebruik meestal gewoon mn tom tom op fietsroute
stegboer
@Boemrang dat klopt en voor de rest die bordjes met die zwarte trekker niet zo net na kijken
Ernst-Jan
Quote @DANOONTJE POWERR:
Je mag wel met de fiets over de afsluitdijk maar niet met de trekker.
En zo zijn er nog duizenden fietspaden waar je niet op mag.

Met een trekker kun je wel op het fietspad komen heb ik begrepen. Met een vlasplukker moet je over de vluchtstrook heb ik begrepen 😛
Ernst-Jan
Quote @jd4050:
Vooral wegen met bijvoorbeeld de naam Tunnelweg mijden als je hoog en breed bent

Dat betekent toch dat de tunnel weg is? Geen probleem
erik9831
@walker1 Doe ik ook altijd ... Maar in België is het wel een voordeel, hier mag je iedere weg nemen buiten de autosnelweg. (hoewel, er is in stuk waar je wel met een trekker mag rijden op de snelweg)

Ik gebruik ook altijd google maps, bereken dan de route van punt A naar B en zoek dan een weg om de grote wegen te vermijden. Wegen waar hier een auto niet mag komen, maar breed genoeg zijn, mag je in België doen met de trekker. Ik schrijf wel al de straatnamen op (of afdrukken), om zo te volgen en toch zeker te zijn.
DANOONTJE POWERR
@Ernst-Jan @casejxu
Volgens mij moet je bij de sluizen dan over de weg.
Ik heb het wel eens bekeken tijdens het voorbij rijden maar daar is het fietspad te smal.
radium45
@marc77 111 km. Ik kijk vooraf altijd op Google Earth hoe de route een beetje loopt en dan gewoon via de tomtom met de instelling op max 40 km. Vaak kom je toch wel knelpunten tegen, maar het grote voordeel van tomtom is dat je gewoonweg niet meer kunt verdwalen, je gaat maar ergens links of rechts en je komt altijd korter bij je einddoel.
casejxu
@Ernst-Jan @DANOONTJE POWERR fietspad is te smal bij de sluizen. Vanaf de kant van friesland kan je dan even de weg op en daarna direct weer terug.

Ga je richting friesland lukt dit niet en zal je dus de vluchtstrook moeten volgen
DANOONTJE POWERR
@casejxu En dat alles zonder boetes?
casejxu
@DANOONTJE POWERR gewoon rijden blijven 😃
Ernst-Jan
Quote @casejxu:
fietspad is te smal bij de sluizen. Vanaf de kant van friesland kan je dan even de weg op en daarna direct weer terug.

Aan de Friesland kant zit een slagboom toch naar het fietspad. Die was idd niet breed genoeg voor een vlasplukker, dus die zijn toen over de vluchtstrook gekomen (zonder boetes)
casejxu
@Ernst-Jan Met de trekker kan je langs de slagboom 😃
Wimsumar
Beste T.F.-ers: Met de (S)Tom(S)Tom gaat het in de praktijk verrassend goed(!):shock: :

waldnet.nl/wn/nieuws/…

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
40
DEELNEMERS
19
WEERGAVES
58