Heb onder mijn Fendt 614 een zf 3052 vooras zitten die er onder hoort alleen zit er de verkeerde overbrengings verhouding in namelijk een 1:10 in plaats van een 1:11.95.
wat moet er dan nu vervangen worden in de vooras?
moet er een groter of kleiner kroon of pignon wiel in?
de vooras moet iets langzamer gaan draaien zodat de originele (grotere) voorbanden er weer op kunnen.
wie heeft hier de doorkijk in of heeft er documentatie van
groet huub
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 614 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Heeft jouw as geen eind reductie waar je met de snelheden kunt spelen?
sterker nog het kan niet eens kroon en pignon zijn altijd gepaard
heb je daar nog tijd voor dan?
nummer van mijn trekker is 284/21/1305
Ratio 1 op 11.95 zelfde verhaal >kleinere voorwielen .
Maar heb je ook een chassis nr ?
kroon en pigonwielen wisselen is meestal geen optie
hoezo is kroon en pignon wiel wisselen geen optie?
is toch beide een zf 3052 as?
Daar staan op de zijkant 1 nr ingeslagen op de beide tandwielen
denk niet dat zij de ob=verbrengings verhouding bij de randwielen bij hebben geschreven.
hoopte dat iemand kon zeggen je hebt een kroonwiel in de as met 43 tanden en die moet naar 46 tanden en daar dus het pignon wiel bij die bij die set hoort.
anders zit er niets anders op dan mijn vooras helemaal open te maken en tandwielen te tellen
op de site van dennis donkers staan genoeg setjes op maar weet zelf niet wat ik moet hebben.
ff link adres kopiëren en plakken in adresbalk.
google.nl/url/…
en welk speciaal gereedschap moet ik dan aan denken?
De dikte vd tandwielen zijn waarschijnlijk net ff anders
ligt er ook aan wat die as dan zou moeten kosten.
Ik heb gekeken, maar ik heb dezelfde as als jij. Ik kan je dus niet verder helpen.
Als iemand anders interesse heeft kun je via een persoonlijk bericht reageren Prijs is 1000 euro vast.
Dit is incl. de spoorstang en 2 stuurcylinders en schommelas.
Heb wel kunnen nakijken dat alle ZF APL3052 dezelfde eindvertraging hebben. Verschil zit dus inderdaad in KPW (kroon-pignonwiel). Bij ZF is verder over KPW niks meer te achterhalen.
Via Fendt heb ik nog kunnen achterhalen dat er wel een ander KPW onderdeelnummer is vanaf 284/1144. KPW van 1143 en eerder is niet meer leverbaar, van 1144 en verder wel. De as onder jouw 614 heeft een vrij laag serienummer en die andere as een vrij hoog serienummer (16982 vs 50016). Hierdoor denk ik dat jouw as wel van een 600 serie komt, maar van een vroege 600LS of misschien zelfs een 600S. Maar echt duidelijkheid krijg ik hier dus niet over, omdat onderdeelnummers van niet meer te leveren onderdelen worden verwijderd en ik ze dus ook niet kan vergelijken.
Heeft jouw as eigenlijk al een dubbele kruiskoppeling tussen as en eindvertraging? Dit zou het verhaal duidelijker kunnen maken.... Goedkoopste oplossing naar mijn idee: complete as zoeken en die van jou inruilen/verkopen. Of het zo laten, nog goedkoper haha.
Al met al blijft het een beetje een raar verhaal. Hebben de 600 series (S,LS,LSA) eigenlijk andere verhoudingen in banden?!?!
kan nu een complete klok kopen van een inter met overbrenging 12.0. ligt vlak bij 11.95 dus denk dat ik dat moet doen.
als je kijkt bij de reactie van favorit614 op de vorige bladzijde en die link aanklikt zie je heel veel van Fendt staan in de onderbalk 600 serie aanklikken en je krijg van allerlij typen met de assen aantal bouten versnellingsbak type enz.
misschien heb jij er ook nog wat aan
Ratio 1 op 11.95 zelfde verhaal >kleinere voorwielen .
volgens mij is het net andersom. onze 380 hochrad had 1 op 13,67 en hele grote voorwielen..
Daarbij geven grotere bamden een groter koppel op de vooras
Om de aandrijflijn te sparen zalen wel ee groter verzet gemonteerd hebben.
Meestal word de vooras er mee bedoeld.
Kan zijn als je voorwiel 1x rond gaat , dat dan de aandrijfas 0,89149 x rond gaat.