Beste mede tractor gebruikers
Ik wil met een tractor oldtimer (low budget)
Naar zweden en daar gaan wonen rondrijden.
Ik heb 1000,- tot 1500 te besteden
Ik ben totaal leek.
Dus wat zijn de betrouwbare merken waar moet ik op letten bij de oldtimer aanschaf.
Heb mij ogen op massey ferguson en deutz laten vallen
En aangezien het in zweden min 40 kan zijn.
Hoe voorkom ik vorst schade.
Ik kan de tractor niet in een schuur kwijt!
Mvg pieno
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
wvopzeeland.nl/defa.html/
Ik heb zelf ook een degelijke keet verbouwd maar daar komen wel paar euro's meer bij kijken.
Maar vorstschade komt dus door waterkoeling heb je daar niet antivries spul voor of iets dergelijks?
Drm vraag ik waar moet ik letten
En hoe zorg ik er voor dat ie betrouwbaar heb. Twee rechterhanden kan zelf btj sleutelen
Advies is welkom kritiek heb ik niks aan
Maar zag vrij veel oldtimers met vocht schade was dus erg benieuwd hoe dat komt.
Een dubbele graan jenever er door mengen werkt ook.
Een meisje is naar antartica mee gereden zon 18000 km
Werkt dat serieus ???
Dat is ook het extreemste geval
Gemiddeld zal het tussen de min 5 en min 20 en dan is min 20 al een uitschieter en min 40 extreem maar goed mogelijk
Gelukkig maar drie a vier maanden per jaar
Stukje van een website
''Vroeger werd als koelvloeistof water in de radiateur gedaan en s'winters werd dit vervangen door "antivries". De samenstelling bestond uit alcohol en water , maar door de snelle verdamping van alcohol werd ook wel glycerine toegepast met een eventuele toevoeging van Sodex (soda-koolzuurzout).''
Goeie vraag zo uit me hoofd heb je geen kenteken plaat nodig.
Wel registratie papieren en verzekering
Bedankt voor je tip daar zocht ik naar dus onderdelen zijn er veel en vrij goedkoop te krijgen ?
dus bij binnenkomst in Zweden moet de trekker gekeurd worden, en krijgt een Zweeds kenteken !! kosten ongeveer 800 euro !!
Verzekeren van een landbouwtrekker die voor niet agrarische doeleinde in het buitenland gebruikt wordt is een probleem, als het je lukt om een groene kaart op het GV kenteken te krijgen ben je al een stuk verder.
Als je met min 40 graden op een OPEN trekker gaat rijden, zit je binnen 10 minuten in een gesloten psychiatrische inrichting
Kortom bereid je eerst goed voor
En heb ik dan voor 1500,-
Iets degelijks en betrouwbaars
Moet ik meer uitgeven.
Of iets reviceren beter goedkoper
Het zijn maar vragen balky.
Wat wegenbelasting betreft heb ik me anders laten informeren wat betreft de A en Epa tractor die wegenbelasting vrij zijn voor niet agraische doel einden. Dus ik zou niet weten wrm je voor een echte tractor wel wegenbelasting moet betalen. Met de boot van kiel naar oslo is 400euro
Ik had Noorwegen vwb de overtocht buiten beschouwing gelaten omdat Noorwegen NIET tot de EEG behoord, en je daat dus helemaal problemen kunt verwachten als je met een niet gekentekend voertuig komt.
De meest handige route is Travemunde Trelleborg of Malmo met TT line of Nordoe, en voor deze moet moet je met bunkertoeslag ongeveer rekenen op 65 euro per meter.
Als je als BUITENLANDER een voertuig wilt binnenbrengen en gebruiken onder de A of EPA regeling moet je toch goed Zweeds kunnen lullen !!!
Ikzelf heb ruim 30 jaar transportervaring op de scandinavische landen en weet dat het belangrijk is om voor dit soort gevallen een goed Zweeds contact te hebben die kan helpen met de papierwinkel.
Belangrijk is een KENTEKEN !! en een groene kaart
Waar rijd jij mee kan je me paar foto s laten zien
Ben ook erg benieuwd naar je pipowagen
Mvg
En als je uren achter elkaar rijd met warm weer. Geeft luchtgekoeld geen over verhitte motor?
Thanxs balky zo keek ik er nog niet tegen aan.
In duitsland zijn tractoren al kenteken plichtig zo ook apk plichtig. Kan ik dan wel met duits kenteken zonder problemen rond tuffen in zweden
En je mag in zweden toch met brommerrijbewijs op de tractor rijden.iig op epa tractor (omgebouwde auto)
Bedankt voor je info
Het is de middelste trekker , foto gemaakt bij Eicherhof van de familie Eicher , zittend op de trekkers , nabij Forstern bij Munchen , de geboorte plaats van de trekkers . De rechter op de foto is ook van mij een Tiger 2 32 pk bj 65 .
En wat weegt de pipowagen beladen
Had even gekeken hoe gv kenteken er uit ziet ik geloof het allemaal wel.
Rijbewijs T halen leek me ook wel handig. Was al aan het leren.
Wat houd het theorie examen in gwn 50 abc vragen ofzo
Kan je er ook zweden mee inrijden?
Zonder problemen als je aanhouden.
Niet dat ze daar erg moeilijk zijn ofzo vergeleken met duitsers.
"Kenteken"? :? Was het niet omdat ze de weg kwijt was? België is immers binnen 2 dagen te doorkruisen.
Ik zag toevallig deze conversatie van 2 jaar geleden en ben uitermate benieuwd, met name hoe het jou bij de grensovergangen vergaan is. Ik ga met een oldtimer deutz 6005 tractor uit 1968 en een circuswagen van 10 meter naar lapland via oa duitsland, zweden en Finland, in mn hoofd rij ik al door naar mongolie, maar met name de kenteken-paperassen zullen veel voorbereiding vergen.
Alle tips zijn welkom!
Hartelijke groet, Jacqueline