Meer info over Same trekkers gevraagt

Hallo
Ik zit hier al tijdje ingeschreven en volg af en toe wat topics en nu open ik er zelf ook eens eentje.

Ik werk zelf als zzp'er/loonbwerker bij verschillende bedrijven en heb op veel trekkers ervaring.
Maar een Same? nee totaal niet.
ik zie hier ook nooit rijden in mijn omgeving.

Nou zie ik er 1 op MP staan (SAME RUBIN 150)
En zit er erg keurig uit zo op het eerste gezicht.
naar zou meer info/meningen erover willen hebben.
Dus ik vroeg me af, zijn hier mensen ervaring hebben met een Same?
De combine lijkt mij van Deutz(?) maar het is een Italiaanse trekker als ik het goed hebt.
En is dit type een vario ofzo? want zie nergens een versnellingspook, wel een rare hendel op de vloer.
Gezien ik er hier nooit 1 zie rijden heb ik me twijfels of het wel goede trekkers zijn.

link: marktplaats.nl/a/zakelijke-goederen/…

Groeten.

Deel dit topic

Reacties

martijn1998
Schijnt dat deze trekkers voor geen meter willen trekken voor hun pk klasse.
poech prut
Wij rijden thuis nog de oude luchtgekoelde same's, en die bevallen ons redelijk goed, alleen wel vaak schakelproblemen gehad ook mis je wel comfort en dingen als powershift. Met Same Rubin heb ik geen ervaring maar wel regelmatig gelezen dat er vaak problemen met elektronica zijn. Ook valt het me op dat er vaak same rubin's voor hele lange tijd te koop staan, blijkbaar zijn ze niet zo gewild. Aan de andere kant lijkt 13,5k me wel een realistisch prijsje en over het algemeen kun je zeggen dat same een ondergewaardeerd merk is.
Renze
Oudere same's (jaren 70/80) waren taaie krengen, sterk en duurzaam, alleen ze rotten je onder de kont weg. (net als Italiaanse autos uit die tijd 😉 )

De 9 traps powershiftbakken zijn totaal niet gewild, ook de Renault 160-94 en 180-94 met deze bak zijn niet gewild, het was een bak die gruwelijk ruw schakelde en misschien wel daarom niet erg duurzaam was. Hier in de buurt liep een Deutz bij een loonwerker met die bak.