Deutz-fahr rotomaster 5520

Hallo,

Wie heeft er ervaring met een deutz-fahr rotomaster 5520? En wat zijn de goede en de slechte kanten van deze wagens?

Gr , Rian

Deel dit topic

Reacties

mdoornekamp
Jullie gingen toch een pottinger of Strautmann kopen?
bikkertie
@mdoornekamp nee df is ook nog een speler ????, ik denk dat df een grote kans maakt
casejxu
@bikkertie is t geen Door ontwikkeling van vicon?? Dus van veenhuis???

Want die veenhuis wagens doen t hier in de omtrek goed
bikkertie
@casejxu kverneland , zou zo maar kunnen ik weet het niet
fendt308-driver
Tis een opraapwagen en daar houd t wel mee op 😛
vedder
Het is geen vicon of veenhuis, als eerste in de markt gezet als deutz fahr, gebouwd in stolpen dld. waar ook de stampers vandaan komen, het walsconcept was volgens mij van kemper, van toen deze stopte met ladewagens.
mdoornekamp
@fendt308-driver hoe bedoel je dat?
fendt308-driver
@mdoornekamp
dat was de recensie die ik van een chauffeur kreeg die demo had gereden.. kortom: het is niet veel bijzonders
bikkertie
@mdoornekamp 90% kans dat het df word. We hebben ermee gedraaid, maar hij kan wel concurreren met de pottinger en strautmann, verder houden we de hakselaar wss
casejxu
@bikkertie en het word een mooiere combi 😃 prijs technisch ook erg gunstig?
bikkertie
@casejxu oh jaa haha, dat zeker!
mdoornekamp
@bikkertie is de DF dan veel goedkoper? Voordat de Roto Master kwam was het niet veel soeps met de opraapwagens bij DF. De Roto Master moet zich nog wel bewijzen. Met een Pottinger of Strautmann heb je een door ontwikkeld product.

Hangt natuurlijk ook van af of je dealer in de buurt zit en of ze een beetje hun best doen. Strautmann dealers hier in het noorden is echt een drama. Ze willen wel verkopen maar hebben er geen zak verstand van en kunnen weinig service verlenen. Een reserve wagen bij storing hebben ze nog nooit van gehoord. Moet je maar een loonwerker bellen 😞
casejxu
@mdoornekamp heb vorig jaar nog een pottinger wagen in Amerika gerepareerd.... dealer daar was al een paar uur aan t zoeken en ik was samen met een kennis aan t zoeken met een multi meter bij plaatselijke tankstation vandaan en binnen 5 minuten hadden we een los zittend kabeltje.... t is dus niet alleen strautmann en jullie gebied 😛
casejxu
En ken best begrijpen dat niet elke dealer een vergelijkbare wagen heb staan hoor
bikkertie
@mdoornekamp zitten in drehnte, dealer staat echt achter zijn product en heeft al veel rotomaster verkocht, hik beweerd dat dit goede wagens zijn. Nu moet ik zeggen we hebben er mee gedraaid en het beviel ons beter dan verwacht. Wij hadden verwacht dat pottinger helderop beter was maar dat viel tegen. Het prijsverschil is nogal groot 😉 verdee zeg ik niks 😛
bikkertie
Elke wagen zal wel wat hebben 😉 service eromheen zegt veel
dx11
Veel te klein
bikkertie
@dx11 37 kuub DIN
mdoornekamp
@bikkertie en strautmann dan? Rechtstreeks bij Zonna kunnen ze wel scherp hoor. Of heb je daar een dealer?

Je moet ook geen appels met peren vergelijken. Kunnen er wel 26,5 inch banden om de DF? En DF Heeft de smalste rotor en de messen zijn ook niet omkeerbaar. Zit er wel een boogie tandem onder? Dat rijdt echt stukken beter dan die korte blad veertjes met pendelstuk.
bikkertie
@mdoornekamp jup, strautmann via zonna viel niet mee. Onder de df kunnen 800/26.5 disselvering, volgensbij wel die bladvering. Bij pottinger kun je de messen ook niet omdraaien.
mdoornekamp
@bikkertie ok dus wel een complete wagen. Als je dealer er goede ervaring mee heeft zal het wel goed draaien. Anders eventueel bij zijn klanten in de buurt vragen hoe het bevalt. De prijs blijft natuurlijk ook belangrijk.
mdoornekamp
@bikkertie In 2012 zijn dit soort wagens ook in Duitsland getest (trekker en Werktuig). Daar werd de Rotomaster vergeleken met wagens uit het midden segment. Je moet de DF vergelijken met een Mega Vitesse of een Torro of Krone MX. Kan kom je kwa prijs ook beter in de buurt.
bikkertie
@mdoornekamp daar kunnen we ook nog wel eens naar kijken
SJB533
@mdoornekamp
November 2010
mdoornekamp
@bikkertie Het is ook maar net wat je zoekt en hoeveel geld je uit wilt geven. Tot 180 pk trekker hoef je geen jumbo of zx of terra te kopen 😄
bikkertie
@mdoornekamp pk's is geen probleem. Hier in de buurt tijd van vliet met een jumbo 7210 met 150 pk ervoor. Als wij een pottinger of strautmann zouden doen willen we ook een wagen met capiciteit. Mijn pa is niet weg van die lichtere wagens van pottinger en strautmann. Die deutz vind hij wel wat maar dan houd hij de hakselaar erbij
mdoornekamp
@bikkertie deutz is geen echte combi wagen. Heeft nog houten bodem en gewone bodem ketting. Zware wagens trekken onnodig zwaar voor een te kleine trekker en je haalt de capaciteit toch niet. Ik draai met 150 pk voor super Vitesse en die gaat er ook plat voor. Wagen kan het wel hebben.
bikkertie
@mdoornekamp nee we willen hem niet als dubbeldoel gaan gebruiken. Wij hebben 190 pk dat word het probleem niet. Maar we zullen zien, was benieuwd of er veel slechte ervaringen mee waren. Het zou ook zo zonde zijn om een slechte wagen te kopen 😉
Hurli356
@bikkertie overwogen om te stoppen met zelf mais hakselen? Zou bij opraapwagen kijken naar capaciteit en werkplezier. Natuurlijk is prijs belangrijk maar het moet ook fijn en soepel werken. Je moet de juiste wagen voor de klus hebben.
bikkertie
@Hurli356 ja, of een ladewagen erbij. We voeren nu al 2 jaar gras vanaf de derde snee op stal. Nu huren we er steeds 1. En personeel en diesel is een grote factor. Hakselen kun je nooit alleen.
Hurli356
@bikkertie Dat jullie willen gaan oprapen weet ik, maar hoeft niet te betekenen dat je dan stopt met zelf mais hakselen 😉 Maar met zoveel oprapen als bij jullie dan kun je beter een wagen met capaciteit hebben denk ik?
bikkertie
@Hurli356 ja precies beetje capiciteit
bikkertie
@mdoornekamp het is een df geworden, dit heeft vooral te maken met de inruil 😉
mdoornekamp
@bikkertie Ok, ja de prijs is altijd wel een belangrijke factor. Kun je ook mooi bij je dealer blijven voor de service. Blijkbaar wilden ze graag verkopen en daar kun je mooi van profiteren. Welk type dan, de grootste?
bikkertie
@mdoornekamp ja precies, ja de grootste de 5520 op 800-26.5 banden 😄
fendt308-driver
Welk merk banden ?
bikkertie
@fendt308-driver meende bkt
JD3010
Quote @bikkertie:
het is een df geworden,
Past ook beter bij de trekkers. 😄
Hurli356
@JD3010 Ach paar stickers en busje verf en elke wagen wordt een DF toch? 😃

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
39
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
16