Illustratie van:

John Deere 1630 - vreemd geluid voor in

Hallo

Mijn John Deere 1630 maakt een vreemd geluid voor in bij de hydrauliek pomp, als ik de hefinrichting omhoog doe stopt het maar als de hef op hoogte is gaat het geluid weer verder.

Alvast bedankt,
koen_1630

Deel dit topic

Reacties

roni
Hallo

wat voor geluid is het gierd de pomp of is het een getik.
mogelijk is het een inwendige lekkage.
3130ls
Beetje tikken. ? Volgens mij zijn dat de plunjers van de hydrauliek pomp. Kan volgens mij niet veel kwaad
koen_1630
Ik zal morgen eens een grote kipper proberen omhoog te duwen dan weet ik of het een inwendig lek is.
3130ls
Tikkend geluid zijn meestal je plunjers in je pomp als het goed is @deeremeneer WEET dat wel denk ik
JD3010
@3130ls De boutjes in de krukaspoelie kunnen ook los zitten. of die hele koppeling.
3130ls
@JD3010 of de rubberrubbers versleten zou ook nog kunnen. Of zit het bij een 1630 weer anders. Is gewoon een asje met 2 plaatjes op elkaar en rubberen soort dopjes er tussen. ?
JD3010
@3130ls Zo zit het bij mijn 30-serie ook. Het komt wel vaker voor dat daar wat los gaat zitten.
3130ls
@JD3010 bij de 50 serie zit er een soort ring tussen. Dat is weer anders.
koen_1630
Ik ga het morgen even allemaal aan trekken
3130ls
@koen_1630 even kijken of er speling op het asje zit naar de pomp
JD3010
@3130ls Die heb ik dus ook nog nooit los gehad. Bij mijn 2130 waren de boutjes een keer los gegaan en heb er toen nieuwe boutgaten in moeten tappen.
3130ls
@JD3010 ja ok.maar die van jou werken nog. Losgebruld
JD3010
@3130ls Daar genieten ze van, net als hun baasje. 😄
3130ls
@JD3010 zeker. Mooi werk met die oude trekkers.
mdoornekamp
Is het plotseling ontstaan of opeens. Meestal is de rubber koppeling tussen krukas en pomp wat ruim geworden. Als je geen olie vraagt loopt de pomp onbelast en tokkelt ie wat heen en weer op de speling.
koen_1630
Ik heb hem uitmekaar gehad voor te spuiten, in mekaar gezet en toen ik hem starte maakte hij da geluid
JD3010
@koen_1630 Kijk dan eerst maar of die koppeling wel goed zit. Voorheen deed die dat dus niet?
koen_1630
Ik heb het voorheen niet gemerkt, of dat hij het toen ook deed weet ik niet
3130ls
DanDan kan het bijna niet missen dat hij niet vast genoeg zit
mdoornekamp
Hangt er van af wat voor soort koppeling er tussen zit. Bij. De 40 serie is het een rubber schijf met noppen die in een aluminium schijf/huis valt. Om de speling op te heffen zetten we dan wat axiale druk op de as.
JD3010
@mdoornekamp Dat is dan gelijk met de 50-serie. bij de oudere series zit het anders.
mdoornekamp
@JD3010 ik dacht jd 3030 ook. Die hebben wij ook gehad
roni
Hier een afbeelding van hoe het zit bij een 1630
jdpc.deere.com/pimages/L102/…
koen_1630
@3130ls @JD3010 @mdoornekamp Ik heb alles nagetrokken maar het geluid is er nog steeds. Zou dit misschien te maken kunnen hebben met dat ik de remmen nog niet ontlucht heb? Hoe doe ik dit eigenlijk?
En onder de rechter treeplank lekt ook nog een leiding (de dichtste naar de band), weet iemand hoe ik dat dicht krijg?
Alvast bedankt
koen_1630
JD3010
@koen_1630 Met lucht in de remmen heeft het niks te maken. Je weet waar de remmen achter zitten? Bovenop de eindaandrijving zit een ontluchtingsnippel.
Wat voor soort leiding lekt er dan? Een andere leiding erop zetten is een optie.
mdoornekamp
@koen_1630 Als de rubbers 5 en deksels 6 uitgeslagen zijn moet je die vervangen (tekening hierboven) . Aandraaien helpt op den duur niet meer.
3130ls
@koen_1630 tja het is lastig om theoretisch iets te zeggen .je kan die 2 rubberen dopjes vernieuwen. Remmen ontluchten doe je Door op je Astrechter dat ontluchting dopje een slag los te draaien. Dan trap je de rem apart aan de kant die je losgedraaid heb.langzaam in en als hij aan het eind is draai je het ontluchtingdopje weer dicht. Net zolang dat je geen lucht meer uit de ontluchting krijg.
koen_1630
@mdoornekamp deze zijn niet uitgesleten
koen_1630
@JD3010 volgens mij is het de persleiding van de pomp naar de achterbrug, deze lekt waar dat hij in de achterbrug komt.
koen_1630
Ik had er vanavond een kipper achter gezet en omhoog laten duwen toen werd het steeds minder maar nu is het weer net als eerst
JD3010
Lekt de leiding of dat T-stuk.
Bij 1 van mijn trekkers rammelt de pomp ook, omdat er 1 regelventiel inwendig lek is. Dit gaat over als die warm is.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 1630 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
31
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
5