Claas ares start vaak niet (filmpje)

Ik kom wel eens op een claas ares terecht op me loonbedrijf en af en toe start dat kreng niet en ik heb geen idee wat de reden ervan is.
ik zet alles in zijn vrij, koppeling ingetrapt (heb ook zonder geprobeerd)
ik wacht netjes tot alle lampjes ect uit zijn.
maar helpt allemaal niet.

iemand idee hoe het komt?
Wat je hier hoort is alleen de start motor.

Deel dit topic

Reacties

Wimsumar
Beste Hugo-Vbnnop: Het klinkt alsof je een trekker met draaiende motor start. :?
steyrlanzboy
Beste@Hugo-Vbnnop @Wimsumar heeft gelijk ik hoor op de achtegrond dat je claas al is gestart sart je heb dan niet
dubbel met vrindelijke groeten @steyrlanzboy
valmet 605
Als het een andere trekker is die je op de achtergrond hoort zou hoeft deze trekker niet te lopen. (De teller staat op 000 en ik denk dat dit de toerenteller is)

Het klinkt mij alsof de bambix of hoe dat ding ook heet niet uit gaat.
Het tandwiel wat naar buiten schiet om de starter krans te pakken gaat niet of gaat er langs.
Startmotor kan versleten zijn of kan los zitten.
jurgenkrijt
Zit m inderdaad in de start motor
hilbertvdberg
Ja klinkt alsof je bendix in je start motor niet uit gaat. Dan komt je tandwiel van je startmotor niet in het tandwiel van je vliegwiel
Nick421
Bij mijn unimog ging dat tandwiel in de startmotor ook niet uit, maar dat kwam doordat mijn accu te weinig amperes leverde. (Accu was dood)
Nieuwe accu derop en t ging weer vanzelf.
Probeer hem is over te starten met een andere tractor, als ie dan wel wil starten, zou ik mooi aan andere accu halen ipv te beginnen aan die startmotor
rubenv
@valmet 605 al zit er bambix in je motor gaat er toch iets nie goed 😃
valmet6400power
@valmet 605

Die 0,0 is de kilometer teller, de toerenteller is dat gekleurde gebied "links achter" het stuur verstopt 😄
hugo-vbnnop
Haha, nee trekker staat uit hoor, is idd een andere trekker op de achtergrond 😉
je ziet in het dashbord ook 3 lampjes branden, die branden niet als de trekker draait 😄
Wimsumar
Beste hugo-vbnnop:
Quote:
je ziet in het dashbord

Ik zie ook een sticker: "Beurt 5450 uur en 5836 op de draaiurenteller.
Is dit zo'n moderne trekker die door de boordcomputer in veiligheidsmodus springt (niet wil starten) als een servicetermijn wordt overschreden?
hugo-vbnnop
@Wimsumar
het is een 566 RZ
dus zo modern is die niet, verder weet ik het niet.
Wimsumar
Beste hugo-vbnnop:
Quote:
moderne trekker

Okee. En de volgende startpoging slaat de motor wel aan?
Tja, Claas is ook zo'n "moderne trekker waarbij per type/per serie bij een aantal onderdelenfabrikanten wordt geshopt om er iets van te maken wat op een trekker moet lijken. 😞
Met een John Deere motor en weet-ik-wat startmotor is het 'de goden verzoeken' dat het niet optimaal in elkaar past.
Ehhhh,.. sorry. Hoe lang doet dat startprobleem zich al voor?
Zoals anderen ook al schreven, de startmotor grijpt niet in de starterkrans. Startmotor reviseren/vernieuwen?
hugo-vbnnop
@Wimsumar
ik had zelf ook vermoeden dat start motor het probleem was.
hoelang het probleem is weet ik niet.
is trekker van loonbedrijf en ik zit er niet wekelijks erop.

het niet-start probleem gebeurd soms meerdere keren achter elkaar.
soms na 1x start het wel in 1x goed.
beetje verschillend dus.
Zal eens kijken wat ik ermee ga doen.
Miniplaat
@hugo-vbnnop
Bij ons is de bendex ooit al eens gerepareerd door eenvoudig 2 contactpuntjes iets op te solderen. Deze maakten slecht contact waardoor continu leek alsof de accu te weinig kracht had. De startmotor begon dan te "tikken" in plaats van ronddraaien. Misschien dat dit hier ook het geval is?
paulusmahandel
Accu - bekabeling - startmotor
atlaspower
@hugo-vbnnop Hij pakt hem gewoon niet,, Start motor eraf halen, beetje rijkelijk wd 40 op het glij gedeelte/as van het tandwieltje wat er uit moet komen en er tussen spuiten,, enkele malen heen en weer trekken zodat je zeker weet dat ie nu wel goed glijd, en start motor er weer op en starten maar. komt vaker voor, Bij de Ares Renault/Claas hebben ze ook nog eens start motoren die weinig omwentelingen maken, als je ooit om een nieuwe uit moet bestel dan gelijk een hoog toerige ,, Is gewoon een dps motor (john deere) dus als je renault dealer dat niet weet kun je het aan de john deere dealer vragen of zelf even bij Kramp bestellen( PS haal wel eerst de accu kabel bij de accu los)
hugo-vbnnop
Vreemde is dat sinds ik gister avond (nog voor ik dit topic opende) de trekker een flinke schoonmaak beurt hebt gegeven.
(buitenkant trekker, niet onder de kap)
Vandaag de startmotor geen enkele probleem meer toonde.
valmet6400power
@hugo-vbnnop

Misschien slechte massa geweest? Wi hebben ook een 566, veel last van kleine problemen, hoe zit dat met die van je werk?
hugo-vbnnop

hoe zit wat?

laatst was er nog een kabel van de hendels gebroken, en soms piepte de vooras (slecht onderhoud), maar verder heeft deze trekker niet echt problemen gehad voor zover ik weet.
valmet6400power
@hugo-vbnnop

Oh wij hebben een lijst daar ben je met twee handen nog niet klaar ????????
Nieuwe startmotor er op of de oude repareren en wacht niet te lang anders kan je de starter krans ook vervangen en dan ben je niet blij.
valmet 605
@rubenv lees net dat het een bendix heet ach scheeld allemaal net niks.
valmet 605
@rubenv zou trouwens niet verkeerd wezen voor veel trekkers beetje bambix of Brinta worden ze een keer sterk.
Rega
Accu, startmotor verhaal.
Lijkt me dat een loonbedrijf zo wel de kennis heeft om zoiets op te lossen in eigen beheer. Wel en niet starten warm en koud is typisch een startrelais fout.
valmet6400power
@Wimsumar

Zo geavanceerd is die boordcomputer niet, die sticker is er meer ter herinnering opgeplakt vermoed ik.
weurding
Quote @valmet6400power:
Oh wij hebben een lijst daar ben je met twee handen nog niet klaar %uD83D%uDE35%uD83D%uDE35

dan wacht je te lang met onderhoud en wordt de lijst steeds langer 😉
valmet6400power
@weurding

Nee je hebt helemaal gelijk, afbrekende wielbouten, waterpomp inwendig stuk en motormanagment chips die binnen 2 jaar stuk gaan allemaal door onderhoud voorkomen kunnen worden. Stom van ons zeg!
hugo-vbnnop
@valmet6400power hoeveel uur heeft die claas gedraaid dan?
Valtra-Fordpower
@valmet6400power Gewoon inruilen voor een Fin, ben je van alles af. 😄 De Arion 430 uit de buurt heeft ook regelmatig onzin storingen...
weurding
@valmet6400power jij snapt de betekenis van een smiley niet?
weurding
@Valtra-Fordpower overal is wat bij vincent, ook bij de finnen, duitsers en engelsen
valmet6400power
@hugo-vbnnop

Nog geen 5000 😄
valmet6400power
@weurding

Weet jij het verschil wel tussen 😉 en 😄 / 😃 dan?
valmet6400power
@Valtra-Fordpower

Een volgende wordt indd weer een Fin ja 😄
weurding
@valmet6400power iets met een knipoog moet je niet te serieus nemen of heb ik dat mis? in elk geval heb je honger genoeg 😄
valmet6400power
@weurding

Zal de generatie kloof wel zijn.. 😉

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
36
DEELNEMERS
16
WEERGAVES
3