Ik kom wel eens op een claas ares terecht op me loonbedrijf en af en toe start dat kreng niet en ik heb geen idee wat de reden ervan is.
ik zet alles in zijn vrij, koppeling ingetrapt (heb ook zonder geprobeerd)
ik wacht netjes tot alle lampjes ect uit zijn.
maar helpt allemaal niet.
iemand idee hoe het komt?
Wat je hier hoort is alleen de start motor.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
dubbel met vrindelijke groeten @steyrlanzboy
Het klinkt mij alsof de bambix of hoe dat ding ook heet niet uit gaat.
Het tandwiel wat naar buiten schiet om de starter krans te pakken gaat niet of gaat er langs.
Startmotor kan versleten zijn of kan los zitten.
Nieuwe accu derop en t ging weer vanzelf.
Probeer hem is over te starten met een andere tractor, als ie dan wel wil starten, zou ik mooi aan andere accu halen ipv te beginnen aan die startmotor
Die 0,0 is de kilometer teller, de toerenteller is dat gekleurde gebied "links achter" het stuur verstopt
je ziet in het dashbord ook 3 lampjes branden, die branden niet als de trekker draait
Ik zie ook een sticker: "Beurt 5450 uur en 5836 op de draaiurenteller.
Is dit zo'n moderne trekker die door de boordcomputer in veiligheidsmodus springt (niet wil starten) als een servicetermijn wordt overschreden?
het is een 566 RZ
dus zo modern is die niet, verder weet ik het niet.
Okee. En de volgende startpoging slaat de motor wel aan?
Tja, Claas is ook zo'n "moderne trekker waarbij per type/per serie bij een aantal onderdelenfabrikanten wordt geshopt om er iets van te maken wat op een trekker moet lijken.
Met een John Deere motor en weet-ik-wat startmotor is het 'de goden verzoeken' dat het niet optimaal in elkaar past.
Ehhhh,.. sorry. Hoe lang doet dat startprobleem zich al voor?
Zoals anderen ook al schreven, de startmotor grijpt niet in de starterkrans. Startmotor reviseren/vernieuwen?
ik had zelf ook vermoeden dat start motor het probleem was.
hoelang het probleem is weet ik niet.
is trekker van loonbedrijf en ik zit er niet wekelijks erop.
het niet-start probleem gebeurd soms meerdere keren achter elkaar.
soms na 1x start het wel in 1x goed.
beetje verschillend dus.
Zal eens kijken wat ik ermee ga doen.
Bij ons is de bendex ooit al eens gerepareerd door eenvoudig 2 contactpuntjes iets op te solderen. Deze maakten slecht contact waardoor continu leek alsof de accu te weinig kracht had. De startmotor begon dan te "tikken" in plaats van ronddraaien. Misschien dat dit hier ook het geval is?
(buitenkant trekker, niet onder de kap)
Vandaag de startmotor geen enkele probleem meer toonde.
Misschien slechte massa geweest? Wi hebben ook een 566, veel last van kleine problemen, hoe zit dat met die van je werk?
hoe zit wat?
laatst was er nog een kabel van de hendels gebroken, en soms piepte de vooras (slecht onderhoud), maar verder heeft deze trekker niet echt problemen gehad voor zover ik weet.
Oh wij hebben een lijst daar ben je met twee handen nog niet klaar ????????
Lijkt me dat een loonbedrijf zo wel de kennis heeft om zoiets op te lossen in eigen beheer. Wel en niet starten warm en koud is typisch een startrelais fout.
Zo geavanceerd is die boordcomputer niet, die sticker is er meer ter herinnering opgeplakt vermoed ik.
dan wacht je te lang met onderhoud en wordt de lijst steeds langer
Nee je hebt helemaal gelijk, afbrekende wielbouten, waterpomp inwendig stuk en motormanagment chips die binnen 2 jaar stuk gaan allemaal door onderhoud voorkomen kunnen worden. Stom van ons zeg!
Nog geen 5000
Weet jij het verschil wel tussen en / dan?
Een volgende wordt indd weer een Fin ja
Zal de generatie kloof wel zijn..