Voorlader renault ares

Hallo. Ben op zoek naar een voorlader voor op een renault ares 550 rz. Wie heeft of weet er wat te koop.

Deel dit topic

Reacties

Wimsumar
Beste Danny Renault: Informeer eens bij:

swustetractoren.nl/swuste.php/…
fiatfan
@Wimsumar die is voor een 6 cilinder. had ik die maar gezien een paar weken terug..
Wimsumar
Beste Fiatfan:
Quote @fiatfan:
voor een 6 cilinder

Voor de lader maakt het niet uit maar de aanbouwdelen kunnen wellicht eenvoudig aangepast worden om op een Renault Ares te bouwen.
SJB533
@Wimsumar
Zo krijg je de vooras dus naar zijn moer...
Wimsumar
Beste SJB533:
Quote @SJB533:
vooras dus naar zijn moer

Waar heb je 't over? :?
SJB533
@Wimsumar
Omdat de aanbouw redelijk kort bij de cabine staat op de zescilinder. De ruimte moet je op een viercilinder toch ergens vandaan halen. Iets met krachtmaalarm....
Wimsumar
Beste SJB533:
Quote @SJB533:
Iets met krachtmaalarm....

:? Wat heeft de topicvraagsteller ( en ik e.v.a.) nu aan zo'n antwoord?

Kijk, een ietsje-tractorfan krijgt met een ietsje-voorlader op een ietsje-trekker de vooras echt niet naar z'n moer.

Als de "Swuste/Maillieux" voorlader niet op een Renault Ares-550 zou kunnen, had de voorlader op de onderstaande foto steunwielen onder de bak.
fiatfan
@Wimsumar er liggen talloze MX100 laders die veel goedkoper zijn en voor een 4-cil gemaakt zijn
Wimsumar
Beste Fiatfan:
Quote @fiatfan:
voor een 4-cil gemaakt

De laders zit geen verschil in! Het zijn de aanbouwdelen die voor 3 of 4 of 6 cylinders geschikt moeten zijn.


B.T.W.: Tip de topicvraagsteller dan maar met 1 van die 'talloze en veel goedkopere laders' passend op z'n Renault Ares-550.
varken
Wat dacht je van de Volharding bellen die kunnen misschien wel wat regelen.
zo niet dan bel je een andere claas dealer op er is vast wel iemand die er een kan vinden voor een renault,
of gaat het alleen om de voorlader zonder aanbouwdelen?
want dan weet ik misschien ook nog wel wat te staan
Fendt926Driver
In deze advertentie is er een te koop voor een 697. weet niet of dat 4 of 6 cyl os maar bellen kan altijd.

poppink-reutum.nl/nl/landbouwmechanisatie/…
SJB533
@Fendt926Driver
500=viercilinder
600=zescilinder
Fendt926Driver
Quote @SJB533:
500=viercilinder
600=zescilinder
die info moet de topic maker erbij vermelden wat wel en niet gaat passen. moeten wij toch niet voor hem hoeven opzoeken.
ben dit ooit eens tegengekomen toen ik daar wat zocht herrinerde mij eraan en heb het erop gezetvoor de topic maker. hij moet maar weten wat wel en niet past.
fiatfan
@Wimsumar wim ik snap ook wel dat het verschil in de aanbouwdelen zit en dat een grote voorlader ook op een kleinere 4 cilinder kan, maar het is niet wenselijk. Een mx120 lader past gewoon het beste op een trekker van rond de 120 pk..
SJB533
@Fendt926Driver
Wel handig, al zou ik ook makkelijk zijn en dat vergeten.
SJB533
@fiatfan met de bouw van een zescilinder 😉
Fendt926Driver
Quote @fiatfan:
Een mx120 lader past gewoon het beste op een trekker van rond de 120 pk..
dus dan maakt het niet uit of die 120pk uit een 3 cylinder komen of uit een 6 cylinder?
Fendt926Driver
Quote @SJB533:
al zou ik ook makkelijk zijn en dat vergeten
hou zelf van uitgebreide topics waar je echt je best voor wilt doen omdat de topic maker er ook echt tijd aan heeft besteed
SJB533
@Fendt926Driver
Dat is zeker wat waard, maar soms lijken dingen algemeen bekend en vergeet je wat.
fiatfan
@SJB533 jullie weten dat ik dat bedoel @Fendt926Driver
SJB533
@fiatfan
Dat was al duidelijk neem ik aan. Nu nog iemand, die ook hier gereageerd heeft, dat aan t verstand peuteren. Maar dat is een klus, waarvan ik weet, dat het onbegonnen werk is...
Wimsumar
Beste Fiatfan:
Quote @fiatfan:
rond de 120 pk.

Ook al is het een Renault ( 😉 ), de Ares-550 van de topicvraagsteller is met 95 p.k. 1 van de lichtste in de Ares-serie. Zowel trekker als vooras hebben geen moeite met een Maillieux-120.
SJB533
Quote @Wimsumar:
Zowel trekker als vooras hebben geen moeite met een Maillieux-120.

Ga eens een week of drie een 200 pak 120X90 strobalen laden. Per 3. En dan nog overige kleine klusjes. Neem maar rustig aan, dat je de Carraro iets vaker moet reviseren, dan dezelfde as onder een Renault Ares 600!
fiatfan
@Wimsumar laat maar zitten
fiatfan
@Wimsumar toch nog even: het kán wel dat weet ik ook, maar het gaat erom wat de importeur, vtm in dit geval adviseerd. wij zijn zeer goed bekend met de Renaults..
Wimsumar
Beste SJB533:
Quote @SJB533:
iets vaker moet reviseren

Dat schreef ik toch al: Je bent geen tractorfan als je na 3 weken een vooras naar de moer rijdt.

(Overigens, so what. Voor het prijsverschil tussen een 500 en een 600-Ares mag de vooras zelfs iets meer onderhoudskosten hebben).
Wimsumar
Beste Fiatfan:
Quote @fiatfan:
wat de importeur, vtm in dit geval adviseerd

Aan de orde is een tweede hands voorlader, bij Swuste te koop. Met de bijbehorende werktuigen (grondbak, mestgrijper, palletvork) is geen "V.T.M.-advies nodig of het wel of niet kan op de Ares550 van de topicvraagsteller.
Jasperfendt
@Wimsumar Waarom moeilijk doen als het makelijk kan? Als een 100 voorlader beter is dan een 120 voor de vooras kun je toch beter een 100 voorlader eropzetten? Jij zet ja ook geen 6 cilinder voorlader op je 304?
Wimsumar
Beste JasperFendt:
Quote @Jasperfendt:
moeilijk

Het is niet zo moeilijk. De voorlader bij Swuste is een 120. Geen keus dus.

P.S.: De Fendt-3S voorlader op m'n 304 past ook op 6-cylinders.
Jasperfendt
@Wimsumar er zijn wel meer bedrijfen die voorladers verkopen 😉
Jasperfendt
Quote @Wimsumar:
Fendt-3S voorlader

Die was mij ook net gek genoeg op zon 3 cilinder 2wd 😉
EA_MF
@Wimsumar jij gaat ook geen cargo frontlader van een 716 bijv. Op je 304 zetten bedoeld jasper. Zoiets is vragen om problemen.

Waarom trouwens een 2e hands voorlader? Ik zou persoonlijk even contact opnemen met een claas dealer of die uit wil zoeken wat voor voorlader verantwoord is voor de trekker, en dan een nieuwe voorlader erbij uitzoeken.
SJB533
Quote @EA_MF:
@Wimsumar jij gaat ook geen cargo frontlader van een 716 bijv. Op je 304 zetten bedoeld @Jasperfendt. Zoiets is vragen om problemen.
Juist. Dat proberen @fiatfan en ik geloof ik al enigszins te vertellen, maar Wim schijnt het niet te willen snappen... Ik citeer
Quote @Wimsumar:
Dat schreef ik toch al: Je bent geen tractorfan als je na 3 weken een vooras naar de moer rijdt

Maar zelf is hij hard op weg...
Jasperfendt
@SJB533 Maar er is een verschil, bij zon 304 met 2wd is de vooras recvisiveren niet zo heel veel werk 😉 maar bij zon renault ares met 4wd is het aardig meer werk en duurdere onderdelen 😞 dus kun je zeker bij die renault beter een voorlader eropzetten die bij de trekker past en niet te groot is
Wimsumar
Beste SJB533:
Quote @SJB533:
3 weken

Quote @SJB533:
hard op weg...

Zoals ik al schreef: ''Als je maar weet hoe er mee om te moeten gaan''.
Kijk, zo spannend is het voorladerwerk voor m'n beide 304 trekkers (de lader past op beide) niet. Het heeft geen zin 2 kuilgrootpakken tegelijk op te tillen: de kans dat er een tand van de balenspeer breekt is me dan veel te groot. Ook heeft het bijvoorbeeld geen zin om de 700-liter grondbak zo vol mogelijk te duwen: de bak komt dan niet of nog nauwelijks los van de grond getild.
Zodoende voor m'n 1987 & 1988 trekkers & lader hard op weg naar 30 jarige leeftijd. 😄
bikkertie
Lmb prins heeft nogal wat gebruikts liggen
SJB533
@Wimsumar
Jij bent hard op weg, om iemand een voorlader te adviseren, waarmee hij zijn vooras gewoon verkeerd gebruiken zal. De MX 120 is gewoon niet voor de viercilinder met de ouderwetse viercinderbouw! Daarvoor is de MX 100. @fiatfan en ik zijn daarvan blijkbaar meer op de hoogte, dan jij. Het werk doen, zoals jij omschrijft, klinkt ook niet erg professioneel... Dat kan met 50 koetjes wel op die manier, maar een volwaardig bedrijf met een volledig gezin, of 2, kan dat niet!
Jasperfendt
Ik denk dat @Wimsumar geen melding heeft ontvangen @SJB533 😉
hobbyboer
Quote @Jasperfendt:
Ik denk dat @Wimsumar geen melding heeft ontvangen @SJB533

Dat kan. Het is echter ook niet geheel uit te sluiten dat Wim zo verstandig is om niet te reageren op iemand die suggereert dat je met "50 koetjes" geen volwaardig bedrijf hebt.
Jasperfendt
@hobbyboer Dat kan ook
SJB533
@hobbyboer
Wil je daarmee zeggen, dat je Wim serieus moet nemen in dit topic?
Boemrang
Quote @SJB533:
dat je Wim serieus moet nemen

Hij zit er wel vaker er langs en dat kan wel eens moeilijk voor hem zijn om dit toe te geven....
eddie
Wij hebben een faucheux aan onze Ares 540, zit er de laatste jaren praktisch er nooit meer aan, aangezien er nu een verreiker is. Vind een 540 of 550 eigenlijk een te kleine voor echt voorlader werk, en vind et vooral niet fijn voor de vooras maar daar denken sommige ook weer anders over. Ik vind een voorlader op zo ''kleine'' trekker gewoon makkelijk voor der bij, maar om er elke dag mee te voeren en zware pakken etc. op te tillen, mwhoah nee!

« Terug naar discussielijst

Wil je reageren op deze advertentie?

Als je je aanmeld voor deze website kun je heel eenvoudig een persoonlijk bericht sturen naar de plaatser van deze advertentie (Danny-Renault). Lid worden is gratis, wij spammen niet en verstrekken je gegevens niet aan derden.
Meld je hier aan

REACTIES
44
DEELNEMERS
11
WEERGAVES
4