Voorlader renault ares
Hallo. Ben op zoek naar een voorlader voor op een renault ares 550 rz. Wie heeft of weet er wat te koop.
Deel dit topic
Wil je reageren op deze advertentie?
Als je je aanmeld voor deze website kun je heel eenvoudig een persoonlijk bericht sturen naar de plaatser van deze advertentie (Danny-Renault).
Lid worden is gratis, wij spammen niet en verstrekken je gegevens niet aan derden.
Meld je hier aan
Laatste
Reacties
swustetractoren.nl/swuste.php/…
Voor de lader maakt het niet uit maar de aanbouwdelen kunnen wellicht eenvoudig aangepast worden om op een Renault Ares te bouwen.
Zo krijg je de vooras dus naar zijn moer...
Waar heb je 't over? :?
Omdat de aanbouw redelijk kort bij de cabine staat op de zescilinder. De ruimte moet je op een viercilinder toch ergens vandaan halen. Iets met krachtmaalarm....
:? Wat heeft de topicvraagsteller ( en ik e.v.a.) nu aan zo'n antwoord?
Kijk, een ietsje-tractorfan krijgt met een ietsje-voorlader op een ietsje-trekker de vooras echt niet naar z'n moer.
Als de "Swuste/Maillieux" voorlader niet op een Renault Ares-550 zou kunnen, had de voorlader op de onderstaande foto steunwielen onder de bak.
De laders zit geen verschil in! Het zijn de aanbouwdelen die voor 3 of 4 of 6 cylinders geschikt moeten zijn.
B.T.W.: Tip de topicvraagsteller dan maar met 1 van die 'talloze en veel goedkopere laders' passend op z'n Renault Ares-550.
zo niet dan bel je een andere claas dealer op er is vast wel iemand die er een kan vinden voor een renault,
of gaat het alleen om de voorlader zonder aanbouwdelen?
want dan weet ik misschien ook nog wel wat te staan
poppink-reutum.nl/nl/landbouwmechanisatie/…
500=viercilinder
600=zescilinder
600=zescilinder
ben dit ooit eens tegengekomen toen ik daar wat zocht herrinerde mij eraan en heb het erop gezetvoor de topic maker. hij moet maar weten wat wel en niet past.
Wel handig, al zou ik ook makkelijk zijn en dat vergeten.
Dat is zeker wat waard, maar soms lijken dingen algemeen bekend en vergeet je wat.
zoiets dus
Dat was al duidelijk neem ik aan. Nu nog iemand, die ook hier gereageerd heeft, dat aan t verstand peuteren. Maar dat is een klus, waarvan ik weet, dat het onbegonnen werk is...
Ook al is het een Renault ( ), de Ares-550 van de topicvraagsteller is met 95 p.k. 1 van de lichtste in de Ares-serie. Zowel trekker als vooras hebben geen moeite met een Maillieux-120.
Ga eens een week of drie een 200 pak 120X90 strobalen laden. Per 3. En dan nog overige kleine klusjes. Neem maar rustig aan, dat je de Carraro iets vaker moet reviseren, dan dezelfde as onder een Renault Ares 600!
Dat schreef ik toch al: Je bent geen tractorfan als je na 3 weken een vooras naar de moer rijdt.
(Overigens, so what. Voor het prijsverschil tussen een 500 en een 600-Ares mag de vooras zelfs iets meer onderhoudskosten hebben).
Aan de orde is een tweede hands voorlader, bij Swuste te koop. Met de bijbehorende werktuigen (grondbak, mestgrijper, palletvork) is geen "V.T.M.-advies nodig of het wel of niet kan op de Ares550 van de topicvraagsteller.
Het is niet zo moeilijk. De voorlader bij Swuste is een 120. Geen keus dus.
P.S.: De Fendt-3S voorlader op m'n 304 past ook op 6-cylinders.
Die was mij ook net gek genoeg op zon 3 cilinder 2wd
Waarom trouwens een 2e hands voorlader? Ik zou persoonlijk even contact opnemen met een claas dealer of die uit wil zoeken wat voor voorlader verantwoord is voor de trekker, en dan een nieuwe voorlader erbij uitzoeken.
Maar zelf is hij hard op weg...
Zoals ik al schreef: ''Als je maar weet hoe er mee om te moeten gaan''.
Kijk, zo spannend is het voorladerwerk voor m'n beide 304 trekkers (de lader past op beide) niet. Het heeft geen zin 2 kuilgrootpakken tegelijk op te tillen: de kans dat er een tand van de balenspeer breekt is me dan veel te groot. Ook heeft het bijvoorbeeld geen zin om de 700-liter grondbak zo vol mogelijk te duwen: de bak komt dan niet of nog nauwelijks los van de grond getild.
Zodoende voor m'n 1987 & 1988 trekkers & lader hard op weg naar 30 jarige leeftijd.
Jij bent hard op weg, om iemand een voorlader te adviseren, waarmee hij zijn vooras gewoon verkeerd gebruiken zal. De MX 120 is gewoon niet voor de viercilinder met de ouderwetse viercinderbouw! Daarvoor is de MX 100. @fiatfan en ik zijn daarvan blijkbaar meer op de hoogte, dan jij. Het werk doen, zoals jij omschrijft, klinkt ook niet erg professioneel... Dat kan met 50 koetjes wel op die manier, maar een volwaardig bedrijf met een volledig gezin, of 2, kan dat niet!
Dat kan. Het is echter ook niet geheel uit te sluiten dat Wim zo verstandig is om niet te reageren op iemand die suggereert dat je met "50 koetjes" geen volwaardig bedrijf hebt.
Wil je daarmee zeggen, dat je Wim serieus moet nemen in dit topic?
Hij zit er wel vaker er langs en dat kan wel eens moeilijk voor hem zijn om dit toe te geven....