Tractor importen uit polen of frankrijk

Beste mensen,

Ik ben net nieuw op dit forum, maar heb al gelijk een vraag.
Ik ben de laatste tijd op zoek naar een amerikaanse john deere om op te knappen. Nu heb ik er een aantal gevonden in polen en frankrijk.

Mijn vraag aan jullie is of jullie een idee hebben hoe ik zo'n tractor hier in Nederland zou moeten krijgen? En waar ik dan rekening mee moet houden?
En het belangrijkste voor mij misschien, of iemand weet wat dit transport ongeveer zou moeten kosten?
In frankrijk staat de tractor in het zuid-oosten en in polen onder wroslow als ik het zo goed type.

De trekkers wegen rond de 8,5 tot 9 ton.

b.v.d.

Erik

Deel dit topic

Reacties

albert-fendt
Je blijft binnen europa dus niks aan de hand. Transportkosten zullen wel redelijk hoog worden.
Erikvh
Hoe bedoel je niks aan de hand? In verband met importkosten ofzo? Ik heb ergens gelezen dat de btw teruggevraagd kan worden in het land waar je de tractor koopt.
weurding
Als je een btw nummer hebt kun je hem btw vrij hier importeren, echter moet je als je hem weer verkoopt de btw doorberekenen en afdragen, heb je geen btw nummer betaal je gewoon de btw in betreffend land, mits er geen btw op zit, transport zal richting de 1000 euro gaan maar zeker niet meer
SJB533
Quote @Erikvh:
in polen onder wroslow als ik het zo goed type.
Wrocław/Breslau?
basia
@Erikvh

@ronald73 kan je hier misschien iets over vertellen ;die woond in Polen . Zelf heb er geen ervaringen mee .
Erikvh
@SJB533 dankje, nu ik het zo zie weet ik dat dat klopt haha
@weurding Dankje voor je reactie. Nu heb ik in ieder geval een indicatie.
Alex Schanssema
Die Polen, nemen ze ook zo mee over de grens daar heen. Dus terug moet geen probleem zijn.
Boemrang
@Erikvh Onderstaande link komt hier wel eens vaker voorbij gevlogen...
Misschien kun je hier eens info opvragen...

postmagrijpskerk.nl/
Erikvh
Dankje allemaal voor de goede reacties!
inter-Eric
Het probleem bij zon trekker is denk ik de breedte en niet het gewicht...
Arnold lol
@Erikvh van die geporteerde meuk krijg je spijt en bij ellende met het eventuele geporteerde spul kan je de verkoper nergens voor verhalen. praat uit ervaring wel eens waar met een auto maar naar een lange zoektocht blijkt het met elk geinporteerd voertuig zo te wezen dat je geen poot hebt om op te staan.
weurding
@Arnold lol daar zal de prijs ook naar wezen en soms is iets wat je zoekt gewoon niet in nederland te vinden en zowel dan is het meestal al geimporteerd door een ander
Arnold lol
@weurding tegenwoordig is bijna alles in Nederland wel te vinden mits je maar een beetje geduld hebt en goed zoekt. iedereen moet het zelf weten maar ik ben wel genezen van geinporteerd spul, zoek dan liever nog een paar maand lange.
Erikvh
@Arnold lol Ik snap je redenering. Maar als jij zegt waar ik een john deere 4755/4955 of 5020/6030 in Nederland kan vinden om op te knappen voor een niet al te hoge prijs... Dan bleef ik ook in Nederland. Zoals weurding zegt, die dingen zijn er gewoon niet in Nederland
Arie_MF
@Erikvh Deze lijkt gangbaar geprijsd en in NL:
marktplaats.nl/a/zakelijke-goederen/…
Jasperfendt
Of de oude van de taarup man @thmtrader
SJB533
@Jasperfendt
Is die niet al verkocht?
Jasperfendt
@SJB533 Ik heb geen idee, lijkt me dat die ingeruild is maar dat weet ik ook niet.
SJB533
@Jasperfendt
Is roofgoed 😛
Erikvh
@Arie_MF Dat bedoel ik. Die tractor is zo goed dat er weinig aan te repareren valt. Daar is de prijs opzich ook wel naar
caseih1056xl
Importeren binnen de EU kost niet. daarbuiten vanaf 400euro meen ik.
Patrick 2020
Als ik een vrachtwagen uit Tsjechië zou laten komen kost me dat 1 euro per kilometer. Maar dan kun je wel de hele oplegger vol pakken met dat wat je wilt. Natuurlijk wel op het gewicht letten. Liefst hebben ze dan retourvracht zodat ze niet leeg terug hoeven te rijden.

Ik heb ook al 2 oldtimers laten overkomen door een bergingsbedrijf hier uit de buurt. Die zitten ook door zowat heel Europa. Als je er niet teveel haast mee hebt is dat ook goed te betalen. Dan kunnen ze vaak goed van tevoren plannen en vrachten combineren.
fendtjuh
@Arnold lol

Geimporteerde meuk? Trekkers uit Zuid Frankrijk wil ik wel hebben, droger klimaat en veel minder rot. Laatst nog een inter gehad die ook uit Frankrijk kwam jaren terug, geen rotterij te bekennen.
Ritchie
Misschien even contact opnemen met Beukeveld? Wellicht willen/kunnen zij jou nog wat wijzer maken 😉

En trekkers uit Frankrijk zijn af en toe de beste, carrosserie heeft maar weinig te lijden en als je toch een opknapper zoekt is het technische aspect toch minder leidend. Staat nog wel 't een en ander op de Franse Marktplaats, waarschijnlijk ken je hem al, maartoch: www.leboncoin.fr
walker1
Quote @fendtjuh:
Geimporteerde meuk? Trekkers uit Zuid Frankrijk wil ik wel hebben, droger klimaat en veel minder rot. Laatst nog een inter gehad die ook uit Frankrijk kwam jaren terug, geen rotterij te bekennen.

Dat het in Frankrijk niet zo snel gaat roesten als in NL, daar heb je wel gelijk in, maar door mekaar nemen de Fransen het met het onderhoud wel minder nauw als Nederlanders of Duitsers.
SJB533
Quote @walker1:
maar door mekaar nemen de Fransen het met het onderhoud wel minder nauw als Nederlanders of Duitsers.
Maw: Wat het in Frankrijk uithoudt, houdt t hier ook uit 😄
walker1
Quote @SJB533:
Maw: Wat het in Frankrijk uithoudt, houdt t hier ook uit

Dat is ook weer waar 😄
walker1
Pfff, zit ff op tractorpool te kijken, ze vragen gerust nog ruim 20.000 euro voor zo'n Amerikaanse 4050/4055 serie. Voor dat geld koop je ook al een nieuwere en modernere 7600/7700/7800.
walker1
@Erikvh Wat wil je er mee eigenlijk? Puur om op te knappen of zoek je ook om er trekkertrek of zwaar werk mee te gaan doen?
@Erikvh kun je die lui daar wel verstaan? laat staan handelen..
Erikvh
@Ritchie Nee die site was ik nog niet tegen gekomen, bedankt!
@walker1 In de eerste instantie om op te knappen. En verder om gewoon mee te werken als het wil. En een keer trekkertrekis nooit weg met zo'n beest 😛
@Masseyfergusondriver Ik kan ze best verstaan, begrijpen is iets anders 😛 haha maar er zijn al behoorlijk wat mensen die engels kennen en kunnen dus dat moet geen probleem zijn. Als ze het niet kunnen dan niet, zo'n haast heeft het niet.

Verder iedereen bedankt voor de fijne reacties!
Arnold lol
@fendtjuh word ook wel schier spul geinporteerd maar ook een heleboel rommel wat op het oog wel mooi lijkt maar uiteindelijk een hoop verborgen gebreken bevat.
en als jij dat verhaal wil gaan halen lukt je dat op geen enkele manier helaas.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
32
DEELNEMERS
17
WEERGAVES
7