Arbeidstijdverkorting bij CNH in Oostenrijk

CNH Industrial, de producent van onder meer Case en Steyr, voert in de vestiging in het Oostenrijkse Sankt Valentin van maart tot en met augustus arbeidstijdverkorting in. Het bedrijf wil tussen 15 en 25 procent bezuinigen. Dat betekent dat 300 tot 600 medewerkers van de vestiging gedurende een half jaar minder moeten werken.

Deel dit topic

Reacties

dombras
@Fendt__power ? Bij fendt en John deere staan ook al mensen op straat dus dit lijkt me een goede oplossing
ErDee
Jammer dat zelfs mechaman de "IH" vergeet bij Case IH...
Fendt__power
@dombras goeie info en nu?
walker1
Quote @ErDee:
Jammer dat zelfs mechaman de "IH" vergeet bij Case IH...

Tja dan kunnen we het ook wel jammer vinden dat ze het geen CaseInternationalHarvesterMcCormickFarmallDavidBrownSteyrFordFiatNewHolland noemen. Ongetwijfeld ben ik nog wel een paar merken vergeten die opgegaan zijn in het CNH concern.
ErDee
@walker1 is het jou niet opgevallen dat de trekkers Case IH heten en niet Case?
walker1
Quote @ErDee:
@walker1 is het jou niet opgevallen dat de trekkers Case IH heten en niet Case?

ik let er nooit zo op, zou best kunnen dat er case ih op die rode New Hollands staat.
ErDee
@walker1 blauwe Case IH's bedoel je, anders hadden ze het wel NHC genoemd ipv CNH.
walker1
Is ook lekker boeiend, wordt het verhaal over die arbeidstijdsverkorting anders als er case ih staat in plaats van case?
zou er iemand zijn die het verhaal nu niet begrijpt omdat er ergens 2 letters missen?
walker1
Quote @ErDee:
@walker1 blauwe Case IH's bedoel je, anders hadden ze het wel NHC genoemd ipv CNH.

Of rode Fiats, want uiteindelijk hoort die hele CNH toko bij het Fiat concern.
JD6930
@ErDee

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dat gez**k om dat IH achter Case altijd maar onzin vind. Hoe spreek jij het uit?

Hier is niemand die het uitspreekt als Case IH of Case International Harvester. Iedereen praat als ze het over die Rooie bij elkaar geraapte trekkers en machines van CNH hebben over Case, en niet Case IH.

Ik schat ook dat er op enkele na niemand zal zijn die bij het lezen van Case en Steyr niet aan de huidige rode Case tractoren etc. denken inplaats van die witte van decenniums geleden.... Ohw sorry: Case IH. 😉

Deutz Fahr word ook vaak genoeg als Deutz afgekort.... Wat maakt het uit.... De mensen die het intresseert snappen echt wel wat je bedoeld.
casepuma
@JD6930 En zo is het maar net.
walker1
Quote @casepuma:
@JD6930 En zo is het maar net.

juist, anders had jij jezelf wel caseihpuma genoemd 😄
casepuma
ErDee
@JD6930 spreken niet nee, maar als zelfs de pers het verkeerd schrijft
Voor de rest boeit me dat pietlullige gezeiver ook niet
Jasperfendt
@JD6930 het heeft even geduurt maar eindelijk is wijze woorden van jou (y) Houden zo 😄 Het gaat eindelijk niet meer over GJdK :lol: +1000
IHC-power
Quote @JD6930:
Rooie bij elkaar geraapte trekkers en machines van CNH
als je dat zo zegt, is het logisch dat het jou niet uitmaakt of er IH achter komt of niet. Hier wordt steevast Case IH in één beweging uitgesproken. 😉 aan het IH deel hebben ze onrechtstreeks al hun succes te danken...
JD6930
@IHC-power

Met Rooie bij elkaar geraapte trekkers en machines van CNH doel ik meer op dat NH Case IH en Steyr op enkele dingen na wel aardig hetzelfde zijn. Maar ik het nu over de rode variant van CNH had.

Maar die uitspraak van Case ipv Case IH is echt niet daardoor. Ook de Case rijders zeggen Case ipv Case IH.
radium45
Quote @JD6930:
Iedereen praat als ze het over die Rooie bij elkaar geraapte trekkers en machines van CNH hebben over Case, en niet Case IH.

JD bestaat voor 80% ook uit toelever. Is geen taal voor een Admin.
SJB533
Quote @IHC-power:
aan het IH deel hebben ze onrechtstreeks al hun succes te danken...
Zeg maar rustig rechtstreeks, Rob 😉 Die witte dingen uit Engeland en de VS zijn nagenoeg niet verkocht. Dat kwam pas ten tijde van de rood-zwarte uitvoeringen. Niet dat dat warme broodjes waren...
jordi 1455
Als dit gaat ontaarden in een merkendiscussie gooi ik er een slotje er op.
JD6930
@radium45

Zucht..... wat is er niet aan die reactie te begrijpen?

Case, Steyr, NH, ze hehebben allen sowieso dezelfde cabine(van buiten in ieder geval op enkele lampjes na) en zo nog mmeer waar enkel een ander kleurtje op zit.
radium45
@JD6930 ik ga niet eens in discussie met jou als deerefreak.
walker1
Quote @JD6930:
radium45 - 2 uur geleden �

Quote @JD6930:
Iedereen praat als ze het over die Rooie bij elkaar geraapte trekkers en machines van CNH hebben over Case, en niet Case IH.

JD bestaat voor 80% ook uit toelever. Is geen taal voor een Admin.

Ben het hier wel met radium45 eens, als admin mag je uiteraard je eigen favoriete merk hebben, maar je moet geen andere merken afkraken. Ik ga er trouwens van uit dat jij als JD fan wel weet dat JD tegenwoordig in bepaalde modellen FPT motoren gebruikt? Dezelfde dus als in modellen van CNH 😄
JD3010
Quote @walker1:
JD tegenwoordig in bepaalde modellen FPT motoren gebruikt?
Vertel?
walker1
Quote @JD3010:
Quote @walker1:
JD tegenwoordig in bepaalde modellen FPT motoren gebruikt?
Vertel?

In ieder geval in bepaalde modellen van de 5 serie. Pas geleden stond er een test in de Boerderij.
JD3010
@walker1 Daar gebruikt JD geen Fiat-motoren, maar de modellen.
walker1
Quote @JD3010:
@walker1 Daar gebruikt JD geen Fiat-motoren, maar de modellen.

Ik zal het artikel van het weekend eens opzoeken en nalezen hoe het precies zat.
Of die hele trekker nu bij CNH gebouwd wordt of dat ze daar alleen de motor betrekken doet er mij ook niet zoveel toe, ging mij om dat JD6930 als admin eigenlijk niet dingen moet roepen als "bij elkaar geraapte trekkers"
John Deere bouwt veel in eigen huis, maar ook lang niet alles en kopen ook bij andere fabrikanten onderdelen of zelfs hele trekkers in.
JD3010
Dat hoeft niet hoor, ik geloof je wel. (en begrijpen ook) 😉
JD heeft/had ook trekkers bij Carraro vandaan, daar zal wel een reden voor zijn. Dat ze bij CNH de trekkers onder verschillende namen/kleuren maken, hebben ze groot gelijk in. Massa = kassa. 😄
JD6930
@walker1

Ik heb hier geen reactie geplaatst die als doel had CNH af te kraken. Oke! Dat "Rooie bij elkaar geraapte trekkers" had ik anders moeten verwoorden maar doelde daar enkel op bijv. dezelfde cabines, niks slechts.

Die motoren van dat model waar jij op doelt zijn volgens mij idd FTP.

@j@JD3010 Echt dezelfde tractoren durf ik zo niet zeker te zeggen. Heel veel weet ik er ook niet vanaf maar volgens mij is niet Fiat de fafabrikant oft moet zijn dat die fabrikant ook onderdeel is van Fiat. Ook een MF komt daar volgens mij vandaan. Ben de naam kwijt. Dacht dat het van een Italiaanse familie was maarweet het niet precies.
walker1
Quote @JD3010:
@walker1 Daar gebruikt JD geen Fiat-motoren, maar de modellen.

Heb het al gevonden, de trekker wordt gebouwd bij Agritalia-Carraro, die kopen de motor in bij Fiat, wat ze verder nog meer inkopen of zelf maken staat er verder niet bij, maar ik geloof niet dat ze daar alles zelf maken.
JD3010
@walker1 Ik had er pas al wat van gelezen op internet. JD heeft wel meer van dat kleine spul wat volgens mij ergens anders vandaan komt, al zeggen ze het van niet.
JD3010
@JD6930 Weet je dan wel wat FPT betekent? Beetje vergelijkbaar met DPS. 😉 Zoek maar op.
walker1
@JD3010 Met Agritalia-Carraro hebben ze wel vaker samen gewerkt. Andere kleinere trekkers, tuinbouwmachines en zo komt veelal uit Aziatische landen.
JD3010
@walker1 Klopt, alleen zetten op de typeplaatjes hun eigen naam. 😉
JD6930
Quote @JD3010:
@JD6930 Weet je dan wel wat FPT betekent? Beetje vergelijkbaar met DPS. Zoek maar op.

Fiat Power Train of wat wast ook alweer.

Er zijn ook 1 serie tractoren die van Yanmar komen zover hier op TF ooit is gezegd maar volgens het nieuwsbericht over de 1000.000 trekker uit de fabriek in Augusta? VS worden daar tractoren van de 1 t/m 5 serie geproduceerd. Dus zouden er ook nog 1 serie tractoren zijn die Deere zelf bouwt?

Maar goed, de 5 serie werd voorheen ook in 3 of meer landen gebouwd, wel dan allemaal in eigen fabrieken, dat wel. Tot nu toe dan.

In de Deere fabrieken in India, Augusta?, Mannheim werden er sowieso geproduceerd, nu is Mannheim er tussen uit en die fabriek van Agritalia-Carraro erbij.
JD6930
Quote @JD3010:
@walker1 Klopt, alleen zetten op de typeplaatjes hun eigen naam.

Meestal staat er volgens mij, durf het niet zeker te zeggen, de fabriek ook op of de het hoofdkantoor, das bij de persen die van Kuhn komen zo als ik het me goed herinner.
JD6930
Quote @walker1:
Andere kleinere trekkers, tuinbouwmachines en zo komt veelal uit Aziatische landen.

Van tuinbouw spul hebben ze ook eigen fabrieken, al geloof ik dat van jou ook zeker wel. In de VS worden dde kooimaaiers en denk ook die nieuwe diesel gazon maaiers gebouwd. Net als de gators, al staan die als ik het goed zag ook op de street view beelden van de fabriek in Augusta.

De hier meer bekende gazonmaaiers komen van dochdochteronderneming Sabo in Duitsland, ook de robotmaaiers. Dus als je een goedkope Deere gazonmaaier wil hebben ga je naar de Sabo dealer. 😛 Al zal er vast wel wat verschil in zitten...
SJB533
Quote @JD6930:
nu is Mannheim er tussen uit en die fabriek van Agritalia-Carraro erbij.
Nee hoor. Wordt al sinds 1996 geproduceerd. Nagenoeg alle Europese 5000's en nieuwer komen daar vandaan.Alleen bepaalde (luxere) 5-series komen uit Duitsland
JD6930
@SJB533

Ohw oke, de 5G kwam toch altijd uit de fabriek in India?

Op de site van Deere staat een lijst van fabrieken van Deere.

De fabriek in Enschede zou als ik het goed begrijp ook nog van Deere zijn maar een andere naam hebben. Hier zouden o.a. tractoren van de 2000 serie geproduceerd worden, eveneens als een handje vol kooimaaiers en machines voor Votex. Ook schijnt die fabriek verantwoordelijk te zijn voor de distributie van onderdelen naar E.E.P.C. Brusshal. Volgens de site van Deere is er ook nog een bedrijf bestaande uit 5 medewerker dat onder de naam "John Deere Enschede" de Europese distributie van tuinbouw machines en tractoren regelt die op hun beurt weer bij Wim Bosman worden afgeassembleerd en door de EU gedistribueerd.

Het topic over de fabriek in Enschede, met een reactie van een medewerker (3 jaar geleden geplaatst duedus weet niet hoe het nu is daar):

tractorfan.nl/topic/20853/

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
41
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
1