Illustratie van:

Fiat 880/5 - giert over de weg.

Hallo,

Mijn fiat heeft er last van dat hij giert. Ik ging dus kijken wat er aan de hand was en toen zag ik dat er bouten van de 4wd uit waren gelopen. Toen ik die weer heb vast gezet is het wel minder geworden maar niet meer zo als het was.
Hij giert in de hoge groep zodra dat hij ik denk zo'n 20 25 km rijd en als je gas geeft word het erger.
Zou dit een lager van de 4wd kunnen zijn of is er iets anders aan de hand. Er zit genoeg olie op de achterbrug.

Groeten ruben wind

Deel dit topic

Reacties

fiatteam
Blijft je voorwielaandrijving hangen ?
Oliepijl van de versnellingsbak gechecked ?

Misschien weet @fiatgroep je een aanwijzing te geven.
county854t
Hallo, is t niet mogelijk dat de 4wd aanstaat? Anders misschien toch ergens een lager kapot
valmet6400power
Weet @DANOONTJE POWERR dit misschien?
DANOONTJE POWERR
@valmet6400power Bij de nieuwere type's wil de zekering het wel eens begeven waarna de voorwielaandrijving aan blijft staan maar ik denk dat deze nog een mechanische schakeling heeft.

Maar het klinkt wel alsof de 4wd aan staat.
De handrem er een klein beetje op zou ook nog kunnen, dat giert ook.
Had ik laatst ook en een Fiat merkt het nou eenmaal niet als de rem er op staat... 😃
henkieturbo
Fiat verkopen en een echte trekker weer kopen, ist ook over 😄
Ruben-Wind
@henkieturbo Heb geen fendt geld haha.
valmet6400power
@DANOONTJE POWERR

Had m'n zusje een paar jaar geleden met de Valmet ook, kwam ze er na twee kilometer achter dat het brandende lampje inderdaad van de handrem was 😃
sallander
Je mag alleen maar gieren op een zandweg, anders kun je het niet onderwerken.
Ruben-Wind
@DANOONTJE POWERR nee dat zit allemaal wel goed en het is nog een met mechanische hendel.
DANOONTJE POWERR
@Ruben-Wind Handrem ook niet?
Ruben-Wind
@fiatteam als ik de 4wd inschakel giert ie erger dus denk dat hij er wel goed uit gaat.
Ruben-Wind
@DANOONTJE POWERR handrem ook niet.
DANOONTJE POWERR
@Ruben-Wind Zit er bij jou ook een steunlager in het midden van de aandrijfas?
fiatteam
Handrem erop tikt bij deze versies, hoor je gelijk.
Ruben-Wind
@DANOONTJE POWERR ja die zit er die bouten waren er ook uit gekomen samen met 1 helemaal voor aan.
DANOONTJE POWERR
@Ruben-Wind Is dat lager nu niet stuk gegaan dan?
Ruben-Wind
@DANOONTJE POWERR dat zou ook nog kunnen maar zal hij dan ook zo gieren terwijl 4wd uit staat.
DANOONTJE POWERR
@Ruben-Wind Ja, want de as gaat evengoed draaien met het draaien van de voorwielen mee.
Je voelt het gauw genoeg als er speling op de as zit.
fiatgroep
Ja dat klopt als dat tussenlager kapot is kan hij ook gaan gieren heb ik ook een keer gehad het klonk net als of het uit de achterbrug kwam.
Bakker S
Je zou de tussenas er tussenuit kunnen halen en weer proberen te rijden. Dan weet je het snel genoeg. Kijk ook ff je olie pijl in de vooras plus link en rechts in het wiel.
Siebenga
Ik sluit me aan bij danoontje powerr
willem-vossebeld
Als je 4wd inschakelt gaat hij dan meer lawaai maken of juist minder?
Timmokevin
Klauw koppeling kapot of de kering eruit liggen
strandbunny1
Ik denk ook idd dat je voorwiel aandrijving aanstaat doen bijna alle trekkers als je in de hogere groepen rijdt met de voorwiel aandrijving aan.
Merk je vanzelf als je voorbanden snel kaal worden ????
strandbunny1
Ik sluit me bij danoontje powerr aan en nog effe de olie controleren in de vooras word meestal vergeten bij oudere trekkers.
Misschien eens de tussen as eeuit pakken en een stukje gaan rijden merk je het verschil snel genoeg.
strandbunny1
@Timmokevin keerring dan zou die bij de vooras lekken maar dat zegtie niet
old man jose
Zal we een bende zijn met al die gier op de weg, kreeg je geen bekeuring dan??
Landini 6500
@old man jose hoe het in Groningen heet weet ik niet maar in Fryslan
is het jarre
tractor110-90
Wij hebben dat ook gehad met onze 110-90 dat hij nogal geluid maakte als hij redelijk snel aan het rijden was en het waren de riemen van voor bij radiateur die te slap hingen na die aan te spannen was het geluid weg
valmet6400power
@tractor110-90

Dat heeft dan te maken met het aantal toeren, niet met de snelheid..
jouwstra
Ga een stukje rijden, als het tussenlager versleten is is die gloeiend heet, en ja hij gierde ook bij mij ????????
Het kan ook zijn dat de stift in de achterbrug gebroken is of versleten dat hij hangt in de klauwkoppeling.
Ruben-Wind
Die steunlager is stuk. Ik zal de tussenas er eens tussen weg halen en kijken of het dan over is.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fiat 880/5 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
33
DEELNEMERS
18
WEERGAVES
6