Hallo, sinds enkele weken ernstige lekkage bij een 1640. Deze lekkage zit bij de ophanging van de hef. Het gaat om het onderste bevestigingspunt van de hef. I.v.m kosten besparing zou ik lekkage graag zelf willen verhelpen. Ik zou graag advies willen hebben hoe ik dit het beste kan aanpakken.
Hieronder heb ik een link geplaatst naar de plaats van het probleem. Hierbij zie ik dat ik alleen onderdeel 5 kan vervangen. Ik heb tot nu toe niet de binnenkant van het huis kunnen vinden. Ook die staaf die er doorheen gaat kan ik niet vinden. Is het correct dat ik alleen onderdeel 5 hoef te vervangen? en hoe pak ik dit aan?
Alvast bedankt.
jdpc.deere.com/pimages/L118/…
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de John Deere 1640 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Niet vergeten om de olie uit de achterbrug eerst af te laten lopen.
En de hefas niet verder dan nodig is naar binnen tikken om de afdichtingsring te vervangen.
Een nieuwe hefas kost meende ik zo rond de 80 á 100 euro.
De afdichtingsringen zo rond de 5 á 8 euro p/s.
Succes met de klus.
Een droge sloot heeft dan ook wel de voorkeur.
Klopt, maar ik ga er dan ook vanuit dat de TF-ers wel zo snugger zijn... Ook op zondag
even goed schoonmaken voor die tijd. schone lekbak er onder, as iets terug drukken zodat je er net bij kunt. nieuw afdichting beetje soepel maken, goed vet er aan en je drukt ze er zo in komt nog geen 5 liter uitlopen
maar alleen de ringen vervangen wil ook.
wel grote kans dat je dit dan elk jaar moet doen
als je hier voor langere tijd van af wilt zijn zou je toch de as, bussen en de ringen vervangen.
zoals hier al geschreven staat olie er af halen.
voor de rest makkelijke klus heflatten er af stang 1 kant opschuiven met een schroevendraaier de oude er uit halen.
de nieuwe even in de olie dompelen er in drukken en de as weer terug
Ik dacht dat er maar 1 ring was.Helaas heb ik heel wat gedoe gehad wat betreft ringsetjes.De paarse gaat meteen lekken.Je moet de transparante ringset hebben.Deze zijn flexibeler.
Ja nou wil ik niet bijdehand doen maar het is precies andersom. Als je as met de paarse ringen gaat lekken is of je as slecht of de bussen ovaal. De paarse zijn de goede. De transparante zijn de oude en vervangen door de paarse.
Weet jij of er vroeger nog een O-ring oid. achter zat? Bij mijn 2030 zit er nog een kamer achter, maar die is leeg. Ik begrijp het ook uit het onderdelenboek.