Illustratie van:

Zitmaaiers mtd - schakeld moeilijk vooruit-achteruit

Hallo,

heb hier een oud model White staan, die met draaiende motor moeilijk vooruit-vrij-achteruit schakeld, is dit een beetje makkelijk op te lossen?
Heb zelf namelijk geen 2 linkerhanden.

plaatselijke dealer begon direct al over inruilen.

Het gaat hier om een White/MTD zitmaaier met 12PK B&S motor, vooruit en achteruit schakeling tussen de benen, en 7 snelheden rechts naast de stoel.

alvast bedankt,

Bram

Deel dit topic

Reacties

fendt-vario
Stappen moter an stront :lol:
Fiatvisser
Ik zou zeggen inruilen 😃
jd4050
Die dingen gaan toch altijd wel een beetje stug/zwaar?
armpie
Je zou kunnen overwegen om de achteras er even onderweg te sleutelen, de omkeerschakeling zit namelijk in de achteras. Als je dan het huis even uit elkaar draait dan kun je zo kijken wat er loos is, maar ik weet niet of er eventueel losse onderdelen te krijgen zijn. Of je kun het overwegen om er een ander achterasje onder te gooien, dat spul is toch allemaal één pot nat.
MF6465dynashift
Als de achteras stuk is heb ik er nog wel een liggen van een mtd
Corne S
Even kijken of de V-snaar van het rijden echt stil blijft staan als je de koppeling in trapt (V-snaar is bij schakel zitmaaiers de koppeling).
Ook even kijken of de stangetjes rondom de voorste krukaspoulie en achteras poulie nog aanwezig zijn en goed staan. Die zorgen er voor dat de V-snaar niet te rond gaat staan als hij ontspannen wordt.

Lengtes is altijd ingewikkeld, te lang wil hij niet koppelen, te kort niet ontkoppelen.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de zitmaaiers MTD ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
6
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
3