Van NOS.nl
Kenteken voor tractoren gaat 450 euro kosten
De kosten voor bedrijven van de toekomstige tractorkentekens komen op gemiddeld 450 euro, schrijft minister Schultz van Verkeer aan de Tweede Kamer. Eerder ging zij uit van 600 euro. Het gaat om het inschrijven, het kopen en monteren van tractorkentekenplaten, en de uren die het bedrijf zelf kwijt is.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Dus met een kenteken denkt men het aantal ongelukken terug te dringen? die is gek. :?
Mag toch geen probleem zijn.
Dat moet je nu met de auto ook , met een kleine aanhanger.
Zal meer een kwestie van wennen zijn.
Maar het argument dat het verkeer veiliger word , vind ik zwak.
Daarnaast is het dan neem ik aan ook niet alleen bij wagens noodzakelijk, maar ook bij bijvoorbeeld een maaier die voor de laat hangt noodzakelijk.
Ik lig er nog niet wakker van, maar wat omslachtig lijkt mij het wel
Dus de plaat plaatsen en verwijderen Zal je ff aan moeten denken.
Zit um meer tussen de oren.
Waarschijnlijk is het in Nederland hetzelfde als in België, maar hier moet enkel achterop het trekker voertuig een officieel kenteken geplaatst worden. Voorop en op de werktuigen/aanhangers mag gewoon een duplicaat gehangen worden die een stuk goedkoper zijn. De meeste bedrijven hebben wel hun vaste combinaties. Veel omwisselen zal er dus niet bij te pas komen, gewoon even nadenken welke je waar op hangt. Of je gaat voor een magneetbevestiging. Dan heb je dat probleem ook niet.
Wat ook gedaan wordt (weet niet of het heel wettig is), is het plaatsen van meerdere kentekens boven elkaar op de aanhanger, wanneer er wel vaak gewisseld wordt tussen combinaties.
Daaronder dient het kenteken om de aanhanger terug te kunnen leiden naar de eigenaar, en is het een volgkenteken van een trekker op het bedrijf.
Ik rij dus ook wel in Duitsland met de ene trekker, terwijl het kenteken van de ander achter de aanhanger hangt, omdat dit gewoon is toegestaan. Als ze zoiets nou eens invoeren, dan valt het nog wel mee. Temeer omdat er in Duitsland nog verschil is in aanhangers en werktuigen, die geen kenteken hoeven te voeren. Ook bijvoorbeeld een getrokken hark niet.
Maar momenteel betaal je 40 euro voor een kentekenbewijs, en ongeveer een tientje voor een plaat. Dus waar die 450 euro vandaan komt? Daar mogen ze nog wel even naar kijken...
Griekenland heeft weer om geld gevraagd.
Rutte kennende zegt ie nu dat ze niks meer krijgen maar eerst het geld dat nooit terug komt terug moeten geven maar stuurt ie vervolgens weer een paar miljoen - miljard erheen.
Als we het over bodemloze putten hebben.......
Waren jullie nog duurder uit geweest...
Mooi €150,-- verdiend toch.....
je ken gefotografeerd worden, gaat weer klauwen met geld kosten in de landbouw
.
150 euro verdiend? Ik weet niet hoe jij dat ziet, maar in mijn ogen KOST het nog steeds het DRIEDUBBELE om een plaat aan te vragen en te monteren, hou toch alsjeblieft die praatjes voor je man
Ga alsjeblieft eens nuttig reageren of reageer toch lekker niet man!
Zou eens willen weten wat jij als eigenaar van een loonbedrijf met 45 trekkers er van zou zeggen, zou wedden dat je er dan anders over praatte.
Moeten die ook op kenteken komen???
Waren jullie nog duurder uit geweest...
Mooi €150,-- verdiend toch.....
€150 verdiend? Het kost nog €450! Verdienen helemaal niks moeten nog de volle pond betalen
Dus de hevige commentaren zijn in mijn ogen weer zwaar overdreven.
Ik vind de uitspraak van Snaky Bill er eigenlijk ver over. Laat in 1 klap zien wat hij van de nummerplaat vind in Nederland. Als je jezelf aan de regels houd, dan heb je dat flitstoestel of trajectcontrole gedoe niet nodig. Maar blijkbaar zijn voor hem rode lichten of te snel rijden de normaalste zaken des levens. Zijn uitspraak legt iedereen wel langs dezelfde kant van de kam, al de landbouwers zijn wet overtreders in volle vleet.
@Huuuuub Ja ook zij moeten een nummerplaat hebben. Het is ook een trekker, of het nu voor hobby is of niet.
Maar de nummerplaat kost je geen 450€ ... Dit is een getal dat jullie regering er op plakt, waarin rekening word gehouden met:
- tijd aanvragen van nummerplaat
- de nummerplaat zelf
- duplicaatje laten maken
- tijd die je er in steekt om te monteren
- enzovoort
Hap hap hap...
Wat een grote honger heb je weer, is toch een warm en koud buffet...
En mijn antwoord klopt zeer zeker, je hebt gewoon €150,-- verdient, en anders ga je maar terug naar school....
En voor ik het vergeet, het gaat pas in 2017 in, kun je nu alvast beginnen met sparen....
Sommige doen weer net alsof ze compleet failliet gaan op die 450 euro. Wat kost een nieuwe trekker tegenwoordig? Als ik uit ga van gemiddeld 90.000 euro dan zijn de kenteken kosten slechts een halve procent. Bovendien zijn het eenmalige kosten waar ook de montagekosten en de tijd die je mee kwijt bent in meegerekend zijn. Dus als je een beetje handig bent schroef je die platen zelf wel in een rustig uurtje op je trekker. Is eigenlijk dezelfde vergelijking als met dat geld, om de trekker te poetsen, er nutteloze lampjes, michelin poppetjes, gordijtjes en weet ik wat nog meer voor rotzooi op te bouwen heeft men tijd zat, maar een aluminium plaatje vastschroeven kost blijkbaar teveel tijd.
Terug dringen misschien niet direct, maar in geval van doorrijden na een ongeval is het een stuk makkelijker om de dader te vinden als men een kenteken heeft genoteerd in plaats van dat men slechts aan de politie kan melden dat het een groene of een blauwe tractor was.
Ook dat moet men in verhouding zien. Met de blijkbaar 430.000 trekkers gebeuren procentueel meer en/of ernstiger ongevallen dan met de 8 miljoen auto's. Dus stel dat er 43000 ongevallen zijn met trekkers is dat 10% van het aantal trekkers. Stel dat er 400.000 ongevallen zijn met auto's, dan is dat wel 10 x zoveel als met trekkers, maar het gaat slechts om 5 % van de auto's.
Daar komt bij dat trekkers ook nog eens veel minder kilometers op de weg maken dan auto's.
Oh, hebben we een nieuw kabinet? Ik dacht dat nog altijd VVD-PVDA was.
Als het echt 450,- per machine/wagen wordt, dan denk ik dat we hier eind 2016 een paar ritjes naar de oudijzer boer gaan doen
Kenteken op zich is een goede zaak denk ik, maar waarom
Moet dit voor landbouwverkeer in een keer stukken duurder uitvallen dan voor alle overige verkeer. Het is qua registratie echt niet meer werk. Als ik een oldtimer op kenteken wil hebben is het een ritje naar de rdw en iets van 100 euro aftikken en klaar.
De kosten is gewoon weer ordinair zakkenvullen door dat stelletje apen in den haag, neem maar als voorbeeld de 7 euro administratie kosten voor een bekeuring, donder op, dat kost mss 90 cent om dat te administreren, de rest is pure winst voor de roverheid.
En idd als wij de tank afvulen met diesel is hij 2 keer zo veel waard haha. Filters en olie vervangen kan niet meer, kosten zijn hoger als de waarde van het spul dus praktisch gezien is hij dan total loss ????
Nu moet je hier 30€ betalen voor je nummerplaat en papieren. Als je nu reeds een nieuwe nummerplaat hebt en je koopt een nieuwe wagen en behoudt de oude nummerplaat, dan moet je voor de papieren alleen 26€ betalen. Heb ik zelf al meegemaakt met het wisselen van trekker. (gewone witte nummerplaat)
Hier kost een duplicaat van de nummerplaat toch al snel 20€ in plaats van de 10€ die hier circuleert.
Men neef heeft een 2-tal weken geleden een andere trekker gekocht, alleen weet ik nu niet of hij zijn landbouwnummerplaat heeft mogen houden of een nieuwe moest aanvragen. Weet wel dat hij aan het wachten was op zijn nummerplaat of papieren.
@SJB533 een vlieg is ook storend
De laatste keer had ik een oldtimer auto voor iets van 120 euro op kenteken staan. 450 min 120 is dus 330 voor het plaatsen van het kenteken?
Voor dat geld wil ik ook wel ff een plaatje op de trekker zetten waar het kenteken op kan. Uurtje werk, 8 per dag, hoppa...2500 voor een dagje werk, niet slecht????
Die 'hoge' kost zal dus ook maar éénmalig zijn. Zodra en trekker geregistreerd is en hij wordt verkocht, heb je die kosten niet meer.
Die worden pas geregistreerd bij verkoop....
Zelfde wijze als bij auto handelaren/garages....
Als je een personenauto koopt zitten ook aflevering kosten op...
Dus zal na 2017 dan ook wel doorberekend worden....
En de verzamelaars, zullen waarschijnlijk ook gewoon mogen betalen...
Waarom dan?
75% van de trekkers van verzamelaars komt niet op de baan. Dan is ook geen kenteken nodig.
Een fout die ik zelf ook veel maak, maar ik ben geen overheidsinstantie.
ze kunnen ook nog melden of het en fendt 310 of een deutz 62006 is en ls lsa c vario
Weet niet waar jij woont, maar een gemiddelde Nederlandse loonwerker met de helft aan trekkers is al een erg grote. Denk niet dat er veel loonwerkers zijn met 45 trekkers. Hier aan de andere kant vant dorp zitten ook 2 grote waarvan 1 echt grote, maar denk niet dat die de 40 haalt kwa aantal trekers.... Vrachtwagens vast wel, maar trekkers, heb ik mijn twijfels over....
Ik noem ook maarzo een zijweg. Met 25 stuks is het ook een leuk bedrag.
Als je Gebr. Poppink hebt hier in Reutum, die heeft al snel 50 trekkers, 6 vervaet's, 8 hakselaars, en hand vol shovels en 100 kranen. Dat is zeg maar 190x450= €85.500,-
Dat vind ik toch best veel geld voor een 'kentekentje'.
Is een beetje uit de lucht gegrepen misschien, maar er zijn er zat tussen die er een stuk of wat hebben, die meerijden met toertochten en trekkertrek. Als je er 5 hebt, dan zit je al zo op de €2000, en dat vind ik veel geld, maar dat vind niet iedereen natuurlijk.
kun je ook nog een trekker voor kopen niet heel groot niet heel klein
Maar ik vernam van 1046 dat trekkers voor '78 in een speciale regeling vallen.
verkeerspro.nl/ondernemen/2015/…
In die 450 Euro zitten ook nog uren in verrekend. Dat hoeven dan geen betaalde uren te zijn.