Fendt 103S

Mijn vraag is over de Fendt 103S wat deze trekkers waard zijn.

De fendt heeft 9500 uur. Loopt 36-37. Altijd goed onderhouden en in 2006 opnieuw gespoten. Bekijk de link maar is.

We zijn benieuwd wat jullie denken dat hij waard is. Een bekende van ons schat hem ongeveer op €3000 tot €3750 euro.

Deel dit topic

Reacties

Arrie94
Als je m op MP zet, en laat bieden zou hij er misschien nog ietsje overheen kunnen gaan.
IH1046
@Arrie94 Zijn ze nog meer dan 3750 waard?
Arrie94
@IH1046 Net wat iemand er voor wil geven, vaak staan ze wel voor die prijs, of nog ietsje hoger. Dat hok lijkt alleen nergens naar, maar is wel lekker bij regen en wind.
IH1046
@Arrie94 Ja dat klopt, we zaten te denken om de Fendt weg te doen en een international voor weer te kopen.
fendt-vario
Quote @IH1046:
Fendt weg te doen en een international voor weer te kopen.
zo jammer he :lol:
Fast Eddy
Als hij een frisse motor heeft kan je er zo €4000,- voor krijgen is mijn ervaring.
Arrie94
@fendt-vario Als je een Inter koopt in het zelfde pk-segment ga je er zeer zeker op achteruit. Een 423 en 453 doen niks in vergelijking met een 103.
eicher4048driver
Hoe loopt de motor? Netjes in orde?
Dan denk ik idd dat hij wel een €3500 tot €4000 waard is 😉 wat soort cabine staat daar op? TIM?
IH1046
@eicher4048driver Perfecte motor. Starten en lopen.
Het is een mauser cabine.
IH1046
@Fast Eddy Zeer frisse motor. Reageert meteen op gas. Start meteen. Perfecte trekker.
IH1046
@Arrie94 Voordat we een International 1046 kregen hadden we ook een 423. Maar die was zeker zo sterk en makkelijk als de Fendt. In pk's en trekkracht was de 423 beter.
Arrie94
@IH1046 Oké, mijn ervaring met balen rijden en 7m harken is anders, en je zegt dat de motor zeer fris en perfect is. Onze dampt als een malle, maar trekt ook als een malle, zonder maar iets te roken. Compressietest laten doen 2 jaar geleden, maar dat kon nog wel effe door, na 9300 uur. Alleen de motor moet wel een paar keer rond voordat ie loopt.
De 423 krijgt 8 balen in het land wel van zn plek met flink gas, maar met 11 gaan de koppelingplaatjes toch echt op de bbq.

En wat rijplezier betreft, de ongesynchroniseerde bak kan ook niet tegen de ongekend soepele bak van een 100 serie op, daar kunnen moderne schakelbakken nog niet tegenop, met je vingertop kun je hem altijd in elke versnelling drukken. Alleen jammer dat de pook iets te kort is, je moet bukken om te schakelen.
Angelo368
@Arrie94 tjong... wij hebben in 2008 € 5500 betaald voor de 103... rookt als een gek inclusief een mistbank rond de motorkap.. 😄
Arrie94
@Angelo368 Hoe dichter de mist, hoe meer geheime krachten 😃
Dr Fendt
Wij hebben thuis een 103 en een 453 de 103 is zo een beetje op alle klassen beter. 453 heeft opzich een heel taai moterje maar versnellingsbak vloeistof koppeling hef enz. Is de 103 veel beter.
Wimsumar
Beste Arrie94:
Quote @Arrie94:
bukken om te schakelen.

Zo heb ik al eens een 106 onder handen genomen om de ergonomie te verbeteren. 😄
Versnellingpook recht gemaakt. Tussenbakpook verlengd. Hefhendeltje verlengd/verhoogd. Aftakashendelduimklip aangepast.
IH1046
@Arrie94 Bij ons had de 423 weinig moeite mee met 16 najaarsbalen van 450 kg stuk. Met een wagen van 3 ton eigen gewicht.

16x450= 6600 kg + wagen kwam je op 9,6 ton.

En de fendt had er moeite nee. Vooral met optrekken. Dan was de 423 toch wel beter.
IH1046
@Arrie94 Maar een nadeel aan onze Fendt is dat de versnellingsbak een tikkeltje raar is. De wegversnelling zit tussen de achterruit en de 2e versnelling. Dat is wel even wennen
marco2250
@IH1046 dat is toch altijd
basia
@marco2250

Nee ; hangt van het bauwjaar af ; de laatste serie met hydrauliek-tank naast motor had andere bak met hoog-laag apart pookje en de snelgang anders en ook gesynchroniseerd .
IH1046
@basia Klopt inderdaad wat je zegt.
Arrie94
@Wimsumar Dat zal wel helpen ja!

@basia Die van ons is van '77, heeft olietankje naast de motor, aparte H/L pook en dubbele H-bak met snelgang tussen de achteruit en 5e versnelling. Die snelgang is soms lastig te vinden ja.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
22
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
2