Het wetsvoorstel voor kentekening van landbouwtrekkers, motorrijtuigen met beperkte snelheid en hun aanhangwagens kan momenteel worden ingezien.
Dat meldt Cumela Nederland.
Tot 8 mei 2015 kan iedereen reageren op deze zogenoemde internetconsultatie van het wetsvoorstel kentekening.
Zie ook internetconsultatie.nl/kentekenen_tractoren/
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
in het begin staat dat het voor de verkeersveiligheid is,
onder in de tekst staat dat het moet van de europese unie!!
zon plaat er op ,wat noem jij daar veilig aan?
Controleerbaar
enz enz
Is iets heel moeilijk te begrijpen of te snappen....
Gaat toch om ieders veiligheid tenslotte....
De boeren, loonwerkers en tuinders hebben ook dan ook al jaren kunnen profiteren....
Maar owee als het iets gaat kosten, kijk eens naar een transport bedrijf wat voor kosten die moeten maken....
Is geen geld kloppen. Juiste de mensen die dat nu het hardst schreeuwen hebben er zelf naar gewerkt.
Meer en gerichte controle uitvoerbaar
Veiligere voertuigen op de weg Door de apk wordt men gedwongen het voertuig op orde te brengen.
en vanaf 2018 ook APK gekeurd worden.
Maar de meeste willen dit gewoon niet inzien jammer genoeg....
En een transport bedrijf kan ook werkzaam zijn in het grondverzet en landbouw.....
En een vrachtwagen is vaak nog goedkoper ook, omdat ze een lagere kostprijs hebben.
Jij hebt doorgeleerd!
Ja want die hebben geen school ofzo? :? Altijd maar weer "die jochies van 16" dat moet het punt niet zijn... Dat dat certificaat niks voorstelt is alleen gek zat. Bij ons op school zijn ze heel streng. 1verkeersfout en je zakt....
Als ik jou facebook goed begrijp ben jij werknemer bij een landbouwbedrijf? Ik geloof niet dat ze daar die kentekens van jou loon gaan in houden.
Als ze trekkers altijd gewoon waren blijven gebruiken waar ze voor bedoeld waren, namelijk op het land werken, dan waren al die regels er echt niet bij gekomen. Maar ja, men moet zo nodig overal maar met 30 ton zand door stedelijke gebieden rijden en ik weet uit ervaring dat met name de jonge gasten maar een stand kennen van het gaspedaal en dat is helemaal ingetrapt. Tja en dan krijg je vanzelf overlast, klachten, ongevallen en uiteindelijk regels.
Tot slot, in heel Europa hebben ze al kentekens op de trekkers, in veel landen mag je ook officieel 40 rijden i.p.v. 25 hier. Dus wat dat betreft lopen we hier ook gewoon achter.
Nu haal je een gevoelig punt aan....
Maar wel de realiteit, en dan breng ze maar eens aan hun verstand....
Als het geld kost weten ze het allemaal beter....
Diegene die hier het hardst schreeuwen en janken hoeven het zelf niet eens te betalen, maar doen net of het geld uit hun spaarpot komt.
Verder is bij velen een trekker van dik een ton kopen geen enkel probleem, maar op een paar tientjes of paar honderd euro voor een kenteken of duizend euro voor een rijbewijs gaan ze blijkbaar op failliet.
Ze doen er graag mee overpraten, ze horen iets en dan worden ze wakker geschut...
Laat maar komen die handel en nu nog de verplichten apk voor tractoren en machines en dergelijke....
Goed bezig, komt de veiligheid zeker ten goede...
Het zal mij financieel in ieder geval leuk raken terwijl ik een boerenbedrijf heb waarbij ik alleen transport over rustige landwegen heb naar mijn eigen grond. Materiaal voldoet verder aan alle eisen want rijden zonder remmen of verlichting etc.hoef ik geen keuring voor om te begrijpen dat dat niet kan. Bovendien kijkt de politie daar nu ook wel naar.
Begrijpelijk, ik snap zelf ook wel dat de gewone boer niks opschiet met een kenteken. Maar goed, dat hebben we wel te danken aan de loon en gww bedrijven die tractoren vooral voor (grond)transport gebruiken en die ook veelvuldig inzetten in stedelijke gebieden en drukke wegen.
Moet ik eigen materiaal moet hebben dan????
Zoals ik al vaker gezegd heb ben ik jaren werkzaam geweest in het loonwerk....
En jaren als chauffeur in het grondverzet en ook speciaal transport....
Dus ik weet wel degelijk waar ik over spreek wat de meeste hier niet weten, en ik weet het, raak nu weer een gevoelige snaar bij velen die deze nieuwe wetgeving weer niet zien zitten...
Bang dat het weer geld gaat kosten.....
En het is al vaker aan gehaald, dit wat er nu aan komt hebben de loonbedrijven veel al aan zich zelf te danken, en hier worden alle boeren, tuinders mee getroffen...
Voor andere voertuig categorieën worden ook wel eens regels aangepast.
We moeten mee met de tijd, ook al is dit voor sommige moeilijk, maar het kan gewoon niet meer anders....
En ik denk al we nog eens een jaar of vijf verder zijn dat er nog meer veranderd zal zijn, en niet alleen bij de tractoren en dergelijke...
Je kunt een paar gevaarlijke gekken er beter tussen uit pikken. Maar volgensmij ligt het percentage ''gevaarlijke gekken'' achter het stuur van 'n auto vele maar dan ook echt vele male hoger dan die van ''gevaarlijke gekken'' achter het stuur van een trekker/machine.
Als ik zie wat voor gevaarlijke maneuvers automobilisten vandaag de dag uit halen als je een trekker/vrachtwagen in willen halen kunnen ze beter wat meer geld steken in het opsporen/aanhouden van die gekken ipv ''boertje pesten'' door wederom weer vele euro's te vragen voor een geel plaatje op een trekker die al genoeg heeft gekost maar hard nodig is om nog een beetje je brood te kunnen verdienen of een die bijv. nauwelijks op de weg komt of slechts een paar honderd meter, op het zaai-poot-plant/oogstseizoen na.
Daar moet ik jou en @Boemrang ook wel weer gelijk in geven. We moeten wel mee met de tijd, in andere landen is het al jaren zo dat trekkers kentekens hebben. Toch kan ik wel begrijpen dat niet iedereen snapt hoe dat het stukje verkeersveiligheid nou echt zoveel ten goede komt.....
Ze mogen er overigens wel max. 50 van maken want een gemiddelde grote trekker van de laatste 10 jaar kan 50 of harder. Nu zegt de politie er ook niks van als je harder rijdt als 25 - 26.
De gemiddelde automobilist klaagt pas dat ze te hard rijden als ze(zelf of iemand anders) er vaak door hun eigen schuld onder zijn beland omdat ze weer eens op gevaarlijke manier in moesten halen.
Das ook wel zo. Maar bedoel alleen te zeggen dat ik int verleden meer stunters in de auto heb gezien als op de trekker. Wil niet zeggen dat ze er niet zijn, Want ken er ook wel wat voorbeelden van.
Maar zie bijv. vrachtwagenchauffeurs ook meer klagen over automobilisten dan trekker bestuurders.
Ook valt het me op dat vele automobilisten, of ze nu uit stad of dorp komen in oogstzeisoenen al snel klagen over trekkers met grote wagens bijv. waardoor ze niet door kunnen rijden. Vervolgens gaan de zelfde gekke dingen doen om in te halen en hoeveel tijd winnen ze er uiteindelijk mee?
Zag afgelopen week een stukje opt nieuws over Jan keizer, had veelste hard gereden, moest op cursus en kreeg toen met eigen ogen te zien dat het maar slechts 5 minuten scheelt.
Als automobilisten wat meer respect voor trekker/vrachtwagenbestuurders zouden hebben gebeurde er ook minder ongelukken bedoel ik.
Wat ik nooit hebt gesnapt is dat op sommige plekken het landbouwverkeer door de dorpskernen moeten rijden omdat ze niet op de rondweg mogen komen.
@JD6930 ik moet wel eens lachen als die inhalers voor een rood stoplicht komen te staan.
En de kosten zal ook wel meevallen als ze één keer in de twee jaar keuren zal zich daar ook niemand aan storen.
En het punt veiligheid komt van alle bestuurders niet van gekeurde voertuigen alleen
Oja breng die Rutten niet op ideeën krijg je er straks nog een kwartje van Rutten bij(het kwartje van Kok is ook nooit terug gedraaid) rijden jullie nog op rode diesel???
Ik weet wel als ik mijn oldtimer hier inschrijf kost me dat een COC attest, fabrikant die doen dat ook niet gratis tussen de 80 en 150€ als dit er niet bij zit, meestal het geval
inschrijving zelf rond de 60 a 100€ dit is eenmalig voor een oldtimer keuring
plaat voor aan de voorkant 25.00€ de achterste krijg je bij de inschrijving
En dan je verzekering maak je zo duur als je zelf wilt
Maar het betekend wel dat je nu je trekker overal sneller verkocht krijgt binnen de EU
en een bijlage zo als het hier is voor een indicatie
goca.be/upload/documents_akct/…
Wat men vooral vreest dat de overheid met het kenteken belastingen wil gaan heffen, want de auto is in Nederland een melkkoe in Nederland. Verder
En waarom zal de werkgever zeggen dat de werknemer het moet gaan betalen???
En dan nog dan zal mijn verhaal het zelfde zijn geweest....
En wees gerust, je bent niet de enige die deze kosten heeft...
En als ik zelf een bedrijf had met tractoren dan zou ik er ook aan moeten geloven, was niet anders geweest...
Enne langs de zijlijn praten is ook uit de duim gezogen, het is vaak moeilijk om de waarheid onder de ogen te zien, en de waarheid is voor sommige zeer moeilijk....
daar heb je het al hier als landbouwer heb je nog dat voordeel al is het voordeel nog al wisselend afhankelijk van je inkoop prijs en wegen belasting wordt in Duitsland ook voor tractoren geheven hier nog niet. De auto is in heel Europa een melkkoe. Nederland voorop waarom betaal ik hier voor mijn dieselauto van 2 ton 2l diesel 480€ wegenbelasting per jaar en jullie dit per kwartaal de Eu heeft nog een lange weg te gaan
En wegen belasting je gebruikt toch ook de infrastructuur of rijden jou machines op redbull dat geeft je vleugels heb je geen wegen nodig maar vliegen kost ook geld
Met één ding ben ik het wel met je eens in Nederland moeten ze altijd over drijven
Die injecteur heb ik niet alleen kosten aan, maar ook voordelen van. Je zit nu nooit meer met verbrandt gras en bent veel flexibeler met uitrijden.
Die keuringen die jij allemaal noemt zijn wel ingeburgerd maar lopen inmiddels ook allang hun doel voorbij. Vraag een willekeurige bouwvakker maar eens of hij zich altijd aan de regels kan houden om zijn werk te doen.
Snap niet waarom mensen geen eigen verantwoordelijkheid meer mogen hebben en alles tot in het extreme gereguleerd moet worden. Weet wel dat het veel geld en melkert banen oplevert. Maar hier word je als economie niet sterker van.
Heb ik dit gezegd dan???
Is toch een kwestie van goed lezen wat hier weer in zeer verre ontbreekt, jammer voor jou dan weer....
En ik heb al vaker aan gegeven wat voor werk ik doe of gedaan heb, ik kan je wel vertellen dat ik de nodige ervaring ook heb in het loonwerk en transport wereld...
En inderdaad, je geeft het zelf dan ook al aan dat hier mensen gaan zeuren en janken waar jij er eentje van bent...
Ik geef alleen in dit topic dat het wetsvoorstel ter inzage ligt, dat jij hier een probleem van maakt is jou zorg, niet het mijne...
Het probleem zit toch bij je zelf, en nogmaals je hoeft niet te reageren....
Belastingen nog even buiten beschouwing gelaten.
En eigen verantwoordelijkheid dat is iets wat velen niet aan kunnen dus wordt het geregeld is het niet door het Land zelf dan grijpt de EU wel in. Dan zal je bij de volgende verkiezingen op een andere partij moeten stemmen of zelf iets in de politiek moeten gaan doen
Dan kan ook je voor je zelf de keuze maken blijf ik in dit systeem maar kan je wel vertellen dat het niet overal roze geur en maneschijn is.
Ik ontwijk mijn antwoorden niet.....
Zijn andere die dat doen.....
Leer eens begrijpend lezen en haal dan je voordeel hier uit....
Het leven is net als een boemerang, wat je geeft krijg je een keer terug, dat belooft niet veel goeds voor jou.
Succes er verder mee.
Weer een zorg minder, Je hebt mij er totaal niet mee...
En over een spiegel gesproken, heb jij zeker geen hangen....
Wees blij, gooi je een Boemerang weg, komt geheid terug, ook al ben ik geen Boemerang, kom zo wel terug....
Bereid je maar alvast voor op het volgende topic, is waar ook, je reageert niet meer, klaar over en uit....
Als het de (verkeers) veiligheid gaat zal dit op zich niet verkeerd zijn...
Dan de APK, simpel, als je je spullen gewoon in orde hebt, heb je daar toch ook niks van te vrezen? Als je het combineert met een onderhoudsbeurt hoef je er ook niet extra voor naar een LMB.
Voor sommige boeren is het zeker nodig ja. Maar er zijn er ook zat die aleen maar een heleboel meer kosten door krijgen en waarvoor het eingelijk niet nodig is
Uiteraard, dit zal onoverkoombaar zijn...
Let wel....wat mag je hier in nederland nog wel.Pissen tegen een boom mag ook niet .Meteen boete.Spiegel niet goed op de trekker ...140 eurie 's dan naar de ballen.En ga maar door.We gaan kapot aan alle regelgeving.En iedereen werkt gewoon mee.
Kijk maar naar de fransen.Die gaan er massaal tegenin.Die houden wel van metelkaar een vuist maken.Maar hier?....hier werken we elkaar alleen maar tegen.Door vele discussies en debatten aan gaan en er nooit uitkomen en vast blijven hangen in datzelfde cirkeltje.
En het is niet alleen maar de boeren ,het geld voor alle mensen die werken .Lang leve de burocratie en de papierbende!
Die demonstreerde toch ergens anders voor????
Je slaat de spijker precies op zijn kop.....
Ze roepen allemaal, kost weer een hoop euro's en dergelijke, maar je weet als je op de weg gaat rijden dat alles gewoon in orde moet zijn...
En we allemaal dat er toch boeren en dergelijke zijn die hun spullen niet in orde hebben, jammer genoeg, en daar worden de goede straks voor beboet....
Ja daar doet af en toe iemand moeilijk over.Vooral mensen die in de schulden zitten .Die willen geen schuldeisers aan de deur.En dat aantal neemt helaas toe!.
Kenteken hoeft van mij ook niet persé, maar ben bv wel echt voorstander van het nieuwe rijbewijs en eventueel apk in de toekomst.
Een vrachtwagen gaat ook net even wat sneller dan de meeste trekkers, maar omdat trekkers de laatste jaren ook veel sneller kunnen is dat rijbewijs best wel logisch. Aan de andere kant ben ik toch wel heel blij dat ik 1,5jaar geleden voor 100€ een rijbewijs kon halen.