Wetsvoorstel kentekening ter inzage

Het wetsvoorstel voor kentekening van landbouwtrekkers, motorrijtuigen met beperkte snelheid en hun aanhangwagens kan momenteel worden ingezien.
Dat meldt Cumela Nederland.
Tot 8 mei 2015 kan iedereen reageren op deze zogenoemde internetconsultatie van het wetsvoorstel kentekening.

Zie ook internetconsultatie.nl/kentekenen_tractoren/

Deel dit topic

Reacties

jdfan
Begrijp ik het nou verkeerd of geld het alleen voor nieuwe trekkers? Dat zou mooi zijn....
mc-cormick-ihc
@jdfanInwerkingtreding is voorzien per 1 januari 2017. Voor die voertuigen die op het tijdstip van inwerkingtreding van het wetsvoorstel reeds in het verkeer zijn, wordt voorzien in een aangepaste procedure (conversie) die moet worden gevolgd om voor deze voertuigen een kenteken te verkrijgen. 
inter-Eric
Geldklopperij!!!!

in het begin staat dat het voor de verkeersveiligheid is,
onder in de tekst staat dat het moet van de europese unie!!
jdfan
SJB533
Quote @inter-Eric:
in het begin staat dat het voor de verkeersveiligheid is,

Quote:
onder in de tekst staat dat het moet van de europese unie!!
Combineer die dingen eens? De EU wil dit, omdat dit in bepaalde mate de verkeersveiligheid ten goede komt 😉
inter-Eric
@SJB533 je maakt mij niet wijs dat dit de verkeersveiligheid bevorderd!!
zon plaat er op ,wat noem jij daar veilig aan?
SJB533
@inter-Eric
Controleerbaar
inter-Eric
En wat wil je daar mee zeggen? minder kans op aanrijdingen? minder kans op mensen die niet opletten? ect?
bigroest
Dat de mensen die met een tractor bij de weg zijn niet meer zo roekeloos rijden en meer met verstand want het is dan traceerbaar wie de eigenaar is goed plan

enz enz
walker1
@inter-Eric de plaat op zich maakt de trekker niet veiliger, maar ze hebben het heus niet voor de lol verzonnen. Tractoren zijn alleen maar groter, zwaarder en sneller geworden en worden voor veel meer taken ingezet dan alleen op het land werken. Er zijn al ongevallen geweest waarbij de trekker door gereden is en er dus geen kenteken genoteerd kon worden. Het komt ook voor dat trekkers als dikke Fendts en JCB's in 50 km gebieden geflitst worden en niet bekeurd kunnen worden. Als men weet dat men straks ook op kenteken bekeurd kan worden, of dat je via je kenteken opgespoord kan worden na een ongeval gaat men zich misschien toch wat beter aan de verkeersregels houden.
SJB533
Quote @walker1:
Als men weet dat men straks ook op kenteken bekeurd kan worden, of dat je via je kenteken opgespoord kan worden na een ongeval gaat men zich misschien toch wat beter aan de verkeersregels houden.
En een volgend punt: APK. Met andere worden een stukje opruimen van 'schroot', waarvan bijvoorbeeld de remmen niet voldoende werking hebben....
Boemrang
@walker1 Soms!!!!!
Is iets heel moeilijk te begrijpen of te snappen.... 😄

Gaat toch om ieders veiligheid tenslotte....
walker1
De kentekenplicht is misschien vooral indirect goed de veiligheid. Een echt rijbewijs en een mogelijke APK is natuurlijk wel duidelijk veiligheid. Als de APK er komt is dat natuurlijk aan het kenteken te koppelen en kan er net als bij andere voertuigen door alleen het kenteken in te typen gecontroleerd worden of het voertuig gekeurd is, verzekerd is, gezocht wordt, enz.
inter-Eric
@walker1 geld klopperij, boeren en tuinders op kosten jagen, kabinet heeft geld nodig, de landbouw wordt weer gebruikt als melkkoe!!!!!!
Boemrang
@inter-Eric Niks geld klopperij...
De boeren, loonwerkers en tuinders hebben ook dan ook al jaren kunnen profiteren....
Maar owee als het iets gaat kosten, kijk eens naar een transport bedrijf wat voor kosten die moeten maken....
GROENEDEERE
@inter-Eric

Is geen geld kloppen. Juiste de mensen die dat nu het hardst schreeuwen hebben er zelf naar gewerkt.
Meer en gerichte controle uitvoerbaar
Veiligere voertuigen op de weg Door de apk wordt men gedwongen het voertuig op orde te brengen.
Favorit614
Let wel alle trekkers worden gekentekend, maar ook alle getrokken werktuigen die harder dan 25KM/H over de weg getrokken worden , moeten ook apart een kenteken hebben.
en vanaf 2018 ook APK gekeurd worden.
GROENEDEERE
@Boemrang ga nou geen transportbedrijf vergelijken met een trekker op de weg want die kant wil je altijd op appels met peren vergelijken
Boemrang
@GROENEDEERE Ik ga geen appels met peren vergelijken, dit is gewoon de waarheid....
Maar de meeste willen dit gewoon niet inzien jammer genoeg....
En een transport bedrijf kan ook werkzaam zijn in het grondverzet en landbouw.....
armpie
Quote @Boemrang:
En een transport bedrijf kan ook werkzaam zijn in het grondverzet en landbouw

En een vrachtwagen is vaak nog goedkoper ook, omdat ze een lagere kostprijs hebben.
SJB533
Quote @armpie:
omdat ze een lagere kostprijs hebben.
Als je er een snotaap van 16 op zet wel ja
GROENEDEERE
@SJB533 ik ben op de trekker met kipper verhuurd aan aannemer duurder dan een vrachtwagen 8x4. Rara Hoe kan dat
SJB533
@GROENEDEERE
Jij hebt doorgeleerd! 😃
fendt308-driver
@SJB533
Ja want die hebben geen school ofzo? :? Altijd maar weer "die jochies van 16" dat moet het punt niet zijn... Dat dat certificaat niks voorstelt is alleen gek zat. Bij ons op school zijn ze heel streng. 1verkeersfout en je zakt....
walker1
Quote @inter-Eric:
@walker1 geld klopperij, boeren en tuinders op kosten jagen, kabinet heeft geld nodig, de landbouw wordt weer gebruikt als melkkoe!!!!!!

Als ik jou facebook goed begrijp ben jij werknemer bij een landbouwbedrijf? Ik geloof niet dat ze daar die kentekens van jou loon gaan in houden.

Als ze trekkers altijd gewoon waren blijven gebruiken waar ze voor bedoeld waren, namelijk op het land werken, dan waren al die regels er echt niet bij gekomen. Maar ja, men moet zo nodig overal maar met 30 ton zand door stedelijke gebieden rijden en ik weet uit ervaring dat met name de jonge gasten maar een stand kennen van het gaspedaal en dat is helemaal ingetrapt. Tja en dan krijg je vanzelf overlast, klachten, ongevallen en uiteindelijk regels.

Tot slot, in heel Europa hebben ze al kentekens op de trekkers, in veel landen mag je ook officieel 40 rijden i.p.v. 25 hier. Dus wat dat betreft lopen we hier ook gewoon achter.
Boemrang
Quote @walker1:
Als ze trekkers altijd gewoon waren blijven gebruiken waar ze voor bedoeld waren, namelijk op het land werken, dan waren al die regels er echt niet bij gekomen

Nu haal je een gevoelig punt aan.... 😄
Maar wel de realiteit, en dan breng ze maar eens aan hun verstand....
Als het geld kost weten ze het allemaal beter....
walker1
Quote @Boemrang:
Als het geld kost weten ze het allemaal beter....

Diegene die hier het hardst schreeuwen en janken hoeven het zelf niet eens te betalen, maar doen net of het geld uit hun spaarpot komt.

Verder is bij velen een trekker van dik een ton kopen geen enkel probleem, maar op een paar tientjes of paar honderd euro voor een kenteken of duizend euro voor een rijbewijs gaan ze blijkbaar op failliet.
Boemrang
Quote @walker1:
Diegene die hier het hardst schreeuwen en janken hoeven het zelf niet eens te betalen

Ze doen er graag mee overpraten, ze horen iets en dan worden ze wakker geschut...
Laat maar komen die handel en nu nog de verplichten apk voor tractoren en machines en dergelijke....
Goed bezig, komt de veiligheid zeker ten goede...
CaseCS130
@Boemrang En jij dan boemrang? Ben jij ook zelf boer met eigen materiaal? Nog nooit een foto van gezien in ieder geval. Dus wordt jij ook persoonlijk geconfronteerd met weer een lastenverhoging? Ik heb zo'n idee van niet, want jij praat er wel erg makkelijk over allemaal.
Het zal mij financieel in ieder geval leuk raken terwijl ik een boerenbedrijf heb waarbij ik alleen transport over rustige landwegen heb naar mijn eigen grond. Materiaal voldoet verder aan alle eisen want rijden zonder remmen of verlichting etc.hoef ik geen keuring voor om te begrijpen dat dat niet kan. Bovendien kijkt de politie daar nu ook wel naar.
walker1
Quote @CaseCS130:
Het zal mij financieel in ieder geval leuk raken terwijl ik een boerenbedrijf heb waarbij ik alleen transport over rustige landwegen heb naar mijn eigen grond.

Begrijpelijk, ik snap zelf ook wel dat de gewone boer niks opschiet met een kenteken. Maar goed, dat hebben we wel te danken aan de loon en gww bedrijven die tractoren vooral voor (grond)transport gebruiken en die ook veelvuldig inzetten in stedelijke gebieden en drukke wegen.
Boemrang
Quote @CaseCS130:
Ben jij ook zelf boer met eigen materiaal?

Moet ik eigen materiaal moet hebben dan????
Zoals ik al vaker gezegd heb ben ik jaren werkzaam geweest in het loonwerk....
En jaren als chauffeur in het grondverzet en ook speciaal transport....
Dus ik weet wel degelijk waar ik over spreek wat de meeste hier niet weten, en ik weet het, raak nu weer een gevoelige snaar bij velen die deze nieuwe wetgeving weer niet zien zitten...
Bang dat het weer geld gaat kosten.....
En het is al vaker aan gehaald, dit wat er nu aan komt hebben de loonbedrijven veel al aan zich zelf te danken, en hier worden alle boeren, tuinders mee getroffen...
walker1
@Boemrang Wet en regelgeving moet ook gewoon met de tijd mee gaan. Tractoren en machines zijn steeds groter, zwaarder en sneller geworden. Dan kan je niet bij wetgeving uit de jaren 70/80 blijven hangen. Straks mag je bv officieel 40 km/h rijden i.p.v. 25.
Voor andere voertuig categorieën worden ook wel eens regels aangepast.
Boemrang
@walker1 Hier moet ik je ook gelijk in geven...
We moeten mee met de tijd, ook al is dit voor sommige moeilijk, maar het kan gewoon niet meer anders....
En ik denk al we nog eens een jaar of vijf verder zijn dat er nog meer veranderd zal zijn, en niet alleen bij de tractoren en dergelijke...
JD6930
Verplicht bij de 1e overtreding na halen van autorijbewijs wat betreft bijv. gevaarlijke situaties scheppen tegen over tractoren en vrachtwagens of ongelukken veroorzaken door als automobilist niet opletten in situaties met beiden een week mee rijden op de trekker/de vrachtwagen en je kunt mischien iets meer verkeersveiligheid creëren! Dat er meer verkeersveiligheid is door slechts een geel plaatje d'r op? Denk niet dat dat iets helpt.

Je kunt een paar gevaarlijke gekken er beter tussen uit pikken. Maar volgensmij ligt het percentage ''gevaarlijke gekken'' achter het stuur van 'n auto vele maar dan ook echt vele male hoger dan die van ''gevaarlijke gekken'' achter het stuur van een trekker/machine.

Als ik zie wat voor gevaarlijke maneuvers automobilisten vandaag de dag uit halen als je een trekker/vrachtwagen in willen halen kunnen ze beter wat meer geld steken in het opsporen/aanhouden van die gekken ipv ''boertje pesten'' door wederom weer vele euro's te vragen voor een geel plaatje op een trekker die al genoeg heeft gekost maar hard nodig is om nog een beetje je brood te kunnen verdienen of een die bijv. nauwelijks op de weg komt of slechts een paar honderd meter, op het zaai-poot-plant/oogstseizoen na.
walker1
Zucht...
JD6930
Quote @walker1:
@Boemrang Wet en regelgeving moet ook gewoon met de tijd mee gaan. Tractoren en machines zijn steeds groter, zwaarder en sneller geworden. Dan kan je niet bij wetgeving uit de jaren 70/80 blijven hangen. Straks mag je bv officieel 40 km/h rijden i.p.v. 25.

Daar moet ik jou en @Boemrang ook wel weer gelijk in geven. We moeten wel mee met de tijd, in andere landen is het al jaren zo dat trekkers kentekens hebben. Toch kan ik wel begrijpen dat niet iedereen snapt hoe dat het stukje verkeersveiligheid nou echt zoveel ten goede komt.....

Ze mogen er overigens wel max. 50 van maken want een gemiddelde grote trekker van de laatste 10 jaar kan 50 of harder. Nu zegt de politie er ook niks van als je harder rijdt als 25 - 26.

De gemiddelde automobilist klaagt pas dat ze te hard rijden als ze(zelf of iemand anders) er vaak door hun eigen schuld onder zijn beland omdat ze weer eens op gevaarlijke manier in moesten halen.
walker1
@JD6930 Jij moet niet alles zo zwart-wit zien. Natuurlijk zijn er automobilisten die als idioten rijden en dat de gemiddelde fietser zich niks van verkeersregels aantrekt weet ik ook wel. Maar evengoed kom ik ook genoeg stuntpiloten op trekkers tegen.
JD6930
Quote @walker1:
Maar evengoed kom ik ook genoeg stuntpiloten op trekkers tegen.

Das ook wel zo. Maar bedoel alleen te zeggen dat ik int verleden meer stunters in de auto heb gezien als op de trekker. Wil niet zeggen dat ze er niet zijn, Want ken er ook wel wat voorbeelden van.

Maar zie bijv. vrachtwagenchauffeurs ook meer klagen over automobilisten dan trekker bestuurders.

Ook valt het me op dat vele automobilisten, of ze nu uit stad of dorp komen in oogstzeisoenen al snel klagen over trekkers met grote wagens bijv. waardoor ze niet door kunnen rijden. Vervolgens gaan de zelfde gekke dingen doen om in te halen en hoeveel tijd winnen ze er uiteindelijk mee?

Zag afgelopen week een stukje opt nieuws over Jan keizer, had veelste hard gereden, moest op cursus en kreeg toen met eigen ogen te zien dat het maar slechts 5 minuten scheelt.

Als automobilisten wat meer respect voor trekker/vrachtwagenbestuurders zouden hebben gebeurde er ook minder ongelukken bedoel ik. 😉
jordi 1455
Een kenteken is alleen voor de traceerbaarheid van een voertuig en de desbetreffende eigenaar/bestuurder. De verkeersveiligheid verbeterd het niet. dat moet van de weggebruikers en wegbeheerders (overheid) komen.

Wat ik nooit hebt gesnapt is dat op sommige plekken het landbouwverkeer door de dorpskernen moeten rijden omdat ze niet op de rondweg mogen komen.

@JD6930 ik moet wel eens lachen als die inhalers voor een rood stoplicht komen te staan.
H4 B25
Zat er natuurlijk al lang aan te komen en nu moet Nederland er ook werk van maken in België, Duitsland, Frankrijk is dit al jaren aan de orde hoor je ze daar klagen nee die weten niet beter en vinden dat de normaalste zaak van de wereld.

En de kosten zal ook wel meevallen als ze één keer in de twee jaar keuren zal zich daar ook niemand aan storen.

En het punt veiligheid komt van alle bestuurders niet van gekeurde voertuigen alleen
julian2003
Als het echt heel erg nodig is moeten ze die kentekens gewoon gratis geven
julian2003
Maar dat doen die klootzakken toch niet
julian2003
Maar dat doen die klootzakken toch niet
CaseCS130
@Boemrang Daar heb je het al.... Makkelijk praten als het niet van jou salaris af gaat. Als de baas had gezegd dat jij dit soort dingen uit je eigen zak moest betalen had je nu een heel ander verhaal gehad.
H4 B25
Oei oei ik hoor het al grote verontwaardiging wat kost het grapje valt mee hoor zal voor inschrijving rond de 150.€ bedragen en de bedragen voor de vervolg keuring valt ook goed mee en afhankelijk van het gewicht van de trekker om de 1 of 2 jr zon 45,- zo is het in Belgë

Oja breng die Rutten niet op ideeën krijg je er straks nog een kwartje van Rutten bij(het kwartje van Kok is ook nooit terug gedraaid) rijden jullie nog op rode diesel???

Ik weet wel als ik mijn oldtimer hier inschrijf kost me dat een COC attest, fabrikant die doen dat ook niet gratis tussen de 80 en 150€ als dit er niet bij zit, meestal het geval
inschrijving zelf rond de 60 a 100€ dit is eenmalig voor een oldtimer keuring
plaat voor aan de voorkant 25.00€ de achterste krijg je bij de inschrijving
En dan je verzekering maak je zo duur als je zelf wilt

Maar het betekend wel dat je nu je trekker overal sneller verkocht krijgt binnen de EU

en een bijlage zo als het hier is voor een indicatie
goca.be/upload/documents_akct/…
walker1
@CaseCS130 Wat is je probleem precies? Ik neem aan dat je ook een auto hebt? Daar zit toch ook een kenteken op, misschien valt het bij auto's niet zo op, maar daar betaal je net zo goed voor het kenteken. En verder heb je ook een jaarlijkse apk.
jordi 1455
@H4 B25 de rode diesel is al zo'n twee jaar weg.

Wat men vooral vreest dat de overheid met het kenteken belastingen wil gaan heffen, want de auto is in Nederland een melkkoe in Nederland. Verder
Boemrang
@CaseCS130 Heb je het zelf niet in de gaten dat je zelf tegen spreekt????
En waarom zal de werkgever zeggen dat de werknemer het moet gaan betalen???
En dan nog dan zal mijn verhaal het zelfde zijn geweest....
CaseCS130
@walker1 Die auto rijdt alleen maar op de openbare weg. Daar heb ik geen problemen mee. Maar ik heb hier vijf trekkers staan die samen nog geen 100 uur per jaar op de weg zitten, en dan ook alleen nog maar op rustige landwegen. Lekker dan als je vijf keer kenteken kosten, plus apk mag betalen met als volgende stap wegenbelasting.
CaseCS130
@Boemrang Nee, ik heb niet door dat ik mezelf tegenspreekt. Wat ik wel doorheb is dat het makkelijk praten is vanaf de zijlijn als je zelf niet voor de kosten hoeft op te draaien.
walker1
@CaseCS130 komen ze wel alle 5 op de openbare weg? voor trekkers die alleen maar op het erf gebruikt worden, bv jaarrond voor de voerwagen, hoef je geen kenteken aan te vragen.
Boemrang
@CaseCS130 Het zal niet baten, het wordt verplicht hoe je het wend of keert...
En wees gerust, je bent niet de enige die deze kosten heeft...
En als ik zelf een bedrijf had met tractoren dan zou ik er ook aan moeten geloven, was niet anders geweest...
Enne langs de zijlijn praten is ook uit de duim gezogen, het is vaak moeilijk om de waarheid onder de ogen te zien, en de waarheid is voor sommige zeer moeilijk....
H4 B25
@jordi 1455
daar heb je het al hier als landbouwer heb je nog dat voordeel al is het voordeel nog al wisselend afhankelijk van je inkoop prijs en wegen belasting wordt in Duitsland ook voor tractoren geheven hier nog niet. De auto is in heel Europa een melkkoe. Nederland voorop waarom betaal ik hier voor mijn dieselauto van 2 ton 2l diesel 480€ wegenbelasting per jaar en jullie dit per kwartaal de Eu heeft nog een lange weg te gaan
H4 B25
@CaseCS130 waarom heb jij injectoren aan je mengmest kar(EU ammoniak uitstoot) hangen kost ook veel geld toch maar dat is al ingeburgerd. Weet niet of je een spuit kar hebt keuring daarvan???? dan nog maar te zwijgen over de andere zaken VCA, CE keuring, HACCP (ook allemaal EU maatregelen) dus waarom geen keuring van je trekker???
En wegen belasting je gebruikt toch ook de infrastructuur of rijden jou machines op redbull dat geeft je vleugels heb je geen wegen nodig maar vliegen kost ook geld
Met één ding ben ik het wel met je eens in Nederland moeten ze altijd over drijven
CaseCS130
@H4 B25 rode gasolie zijn we ook al kwijt geraakt, daar vangen ze al een berg extra belasting voor. Lijkt mij meer dan afdoende voor die paar uur dat ik gebruik maak van het wegdek.
Die injecteur heb ik niet alleen kosten aan, maar ook voordelen van. Je zit nu nooit meer met verbrandt gras en bent veel flexibeler met uitrijden.
Die keuringen die jij allemaal noemt zijn wel ingeburgerd maar lopen inmiddels ook allang hun doel voorbij. Vraag een willekeurige bouwvakker maar eens of hij zich altijd aan de regels kan houden om zijn werk te doen.
Snap niet waarom mensen geen eigen verantwoordelijkheid meer mogen hebben en alles tot in het extreme gereguleerd moet worden. Weet wel dat het veel geld en melkert banen oplevert. Maar hier word je als economie niet sterker van.
CaseCS130
@Boemrang ik weet best dat ik eraan moet geloven, maar daarom hoef ik het er nog niet mee eens te zijn. En waarom is dat zijlijn uit de duim gezogen? Vertel dan eens wat je precies doet? Want ik begrijp niet waarom jij hier zo blij van wordt. Wordt je er zelf beter van? Of heb je er gewoon aardigheid aan mensen te trollen op internet, want ik zie jou wel vaker ongenuanceerde dingen zeggen. Net als met dit topic openen en direct even noemen dat er wel mensen zijn die wel zullen janken en zeuren, net alsof je wilt dat er zo gereageerd wordt.
Boemrang
Quote @CaseCS130:
ik weet best dat ik eraan moet geloven, maar daarom hoef ik het er nog niet mee eens te zijn

Heb ik dit gezegd dan???
Is toch een kwestie van goed lezen wat hier weer in zeer verre ontbreekt, jammer voor jou dan weer....
En ik heb al vaker aan gegeven wat voor werk ik doe of gedaan heb, ik kan je wel vertellen dat ik de nodige ervaring ook heb in het loonwerk en transport wereld...
En inderdaad, je geeft het zelf dan ook al aan dat hier mensen gaan zeuren en janken waar jij er eentje van bent...
Ik geef alleen in dit topic dat het wetsvoorstel ter inzage ligt, dat jij hier een probleem van maakt is jou zorg, niet het mijne...
Het probleem zit toch bij je zelf, en nogmaals je hoeft niet te reageren....
H4 B25
@CaseCS130 Het zal altijd zo blijven dat er met 2 maten en gewichten gewogen wordt dit doe je zelf nu ook van iets waar je voor deel in ziet mag geld kosten, maar als het op algemeen belang aankomt haak je af, en met alle keuringen zijn er uitzonderingen die de regel bevestigen het gaat over de achterliggende gedachte dat mensen bewust worden van waar ze mee bezig zijn maakt niet uit in wat voor sector.
Belastingen nog even buiten beschouwing gelaten.

En eigen verantwoordelijkheid dat is iets wat velen niet aan kunnen dus wordt het geregeld is het niet door het Land zelf dan grijpt de EU wel in. Dan zal je bij de volgende verkiezingen op een andere partij moeten stemmen of zelf iets in de politiek moeten gaan doen

Dan kan ook je voor je zelf de keuze maken blijf ik in dit systeem maar kan je wel vertellen dat het niet overal roze geur en maneschijn is.
inter-Eric
@walker1 wie gaat er nu van Facebook uit?
CaseCS130
@Boemrang heerlijk ontwijkend antwoord.
Boemrang
Quote @CaseCS130:
heerlijk ontwijkend antwoord.

Ik ontwijk mijn antwoorden niet.....
Zijn andere die dat doen.....
Leer eens begrijpend lezen en haal dan je voordeel hier uit....
CaseCS130
@Boemrang Ik kan heel goed begrijpend lezen, dat is het probleem niet. Maar ik ben wel klaar met jou. Zit al vele jaren op tf en kan tot nu toe met iedereen uit de voeten. Maar aan jou is geen touw vast te knopen. Aangezien ik daar niet de enige in ben op tf wordt het misschien eens tijd om in de spiegel te kijken.
Het leven is net als een boemerang, wat je geeft krijg je een keer terug, dat belooft niet veel goeds voor jou.
Succes er verder mee.
Boemrang
@CaseCS130 Gelukkig, dan ben ik verder ook klaar met jou....
Weer een zorg minder, Je hebt mij er totaal niet mee...
En over een spiegel gesproken, heb jij zeker geen hangen....
Wees blij, gooi je een Boemerang weg, komt geheid terug, ook al ben ik geen Boemerang, kom zo wel terug....
Bereid je maar alvast voor op het volgende topic, is waar ook, je reageert niet meer, klaar over en uit....
Jasperfendt
Nou mooie streken weer, word nog straks wat, met apk. Wagens enzo hebben we hier niet geremd. Dus komen er niet door als ik dit topic moet geloven
Boemrang
@Jasperfendt De apk zal waarschijnlijk wel het volgende punt worden....
Als het de (verkeers) veiligheid gaat zal dit op zich niet verkeerd zijn...
walker1
We kunnen het allemaal weer lekker overdrijven hier. Ja kenteken komt er, maar dat zat er al jaren aan te komen omdat we daar gewoon mee achter lopen op de rest van Europa. Dan doen er hier een paar alsof ze failliet gaan op een stukje aluminium van 52 x 11 cm. Vervolgens beginnen er een aantal over houderschapbelasting te zeuren,, net als bij auto's. Nou, in het hele verhaal staat nog niks over belastingen te lezen. Goed ik zeg niet dat het nooit gaat gebeuren. Maar het is net zo iets als zeuren dat er binnenkort een komeet inslaat op de aarde. Het kan gaan gebeuren, maar er staat niks van in het verhaal waar we het nu over hebben.
Dan de APK, simpel, als je je spullen gewoon in orde hebt, heb je daar toch ook niks van te vrezen? Als je het combineert met een onderhoudsbeurt hoef je er ook niet extra voor naar een LMB.
Jasperfendt
Quote @Boemrang:
Als het de (verkeers) veiligheid gaat zal dit op zich niet verkeerd zijn...

Voor sommige boeren is het zeker nodig ja. Maar er zijn er ook zat die aleen maar een heleboel meer kosten door krijgen en waarvoor het eingelijk niet nodig is
Boemrang
Quote @Jasperfendt:
er ook zat die aleen maar een heleboel meer kosten door krijgen

Uiteraard, dit zal onoverkoombaar zijn...
jd user
Maar het is in dit land wel zó ,dat je bijna gedwongen word om niet meer te mogen werken.Want als je werkt ,dan word je ingebrachte geld meteen weer afgepakt.En dit heet dan boete.
Let wel....wat mag je hier in nederland nog wel.Pissen tegen een boom mag ook niet .Meteen boete.Spiegel niet goed op de trekker ...140 eurie 's dan naar de ballen.En ga maar door.We gaan kapot aan alle regelgeving.En iedereen werkt gewoon mee.

Kijk maar naar de fransen.Die gaan er massaal tegenin.Die houden wel van metelkaar een vuist maken.Maar hier?....hier werken we elkaar alleen maar tegen.Door vele discussies en debatten aan gaan en er nooit uitkomen en vast blijven hangen in datzelfde cirkeltje.

En het is niet alleen maar de boeren ,het geld voor alle mensen die werken .Lang leve de burocratie en de papierbende!
walker1
@jd user Volgens mij is het Franse boeren ook nooit gelukt het invoeren van kentekens tegen te houden. En zover ik weet horen er in Frankrijk ook spiegels op de trekker te zitten.
Boemrang
Quote @jd user:
Kijk maar naar de fransen.Die gaan er massaal tegenin

Die demonstreerde toch ergens anders voor????
Boemrang
Quote @walker1:
Dan de APK, simpel, als je je spullen gewoon in orde hebt, heb je daar toch ook niks van te vrezen? Als je het combineert met een onderhoudsbeurt hoef je er ook niet extra voor naar een LMB.

Je slaat de spijker precies op zijn kop.....
Ze roepen allemaal, kost weer een hoop euro's en dergelijke, maar je weet als je op de weg gaat rijden dat alles gewoon in orde moet zijn...
En we allemaal dat er toch boeren en dergelijke zijn die hun spullen niet in orde hebben, jammer genoeg, en daar worden de goede straks voor beboet....
walker1
@jd user Om nog even door te gaan over de Fransen, een zekere Fransman, genaamd Napoleon heeft ooit de huisnummers ingevoerd. Doet er tegenwoordig nog iemand moeilijk over een bordje met een nummer aan zijn huis?
jd user
@walker1,

Ja daar doet af en toe iemand moeilijk over.Vooral mensen die in de schulden zitten .Die willen geen schuldeisers aan de deur.En dat aantal neemt helaas toe!.
cb6520
Zijn wel altijd de zelfde mensen die hier de nieuwe wetten/regels verdedigen ????
walker1
@cb6520 het zijn ook altijd dezelfde die overal maar tegen in gaan 😄
Kenteken hoeft van mij ook niet persé, maar ben bv wel echt voorstander van het nieuwe rijbewijs en eventueel apk in de toekomst.
H4 B25
@walker1 Dat zou wel goed zijn een vrachtwagen mag je niet besturen als je geen C/E hebt en een landbouw combinatie die in de zelfde richting zit mag een 16 jarige besturen beetje krom toch
cb6520
@H4 B25
Een vrachtwagen gaat ook net even wat sneller dan de meeste trekkers, maar omdat trekkers de laatste jaren ook veel sneller kunnen is dat rijbewijs best wel logisch. Aan de andere kant ben ik toch wel heel blij dat ik 1,5jaar geleden voor 100€ een rijbewijs kon halen.
jordi 1455
@jd user Dan moet je een CD kenteken nemen, dan kunnen ze je niets maken.
deutzisnice
Ik zie voor ons alleen 1 (klein) probleem wij hebben een stuk of 90 trekkers waaronder oldtimers. Kost wel een beetje veel. Voor de rest gewoon goed idee klaar punt uit! 😉
walker1
@deutzisnice als ze niet harder als 25 km/h rijden hoeft er toch geen kenteken op?
deutzisnice
@walker1 dat zijn er misschien 25 dus dan blijven er nog 65 over
H4 B25
@cb6520 dat kan ik geloven toen ik 16 was was het trekker rijbewijs net ingevoerd maar als je toen met een combinatie op de weg kwam was dat toch wel iets anders dan nu dus daarom het vergelijk met het vrachtwagen rijbewijs en wil ook niet zeggen dat er per definitie slechte chauffeurs zijn van 16 maar het inschattingsvermogen van iemand die een C/E heeft gehaald is dan toch wel iets anders denk ik je bent vaak wel met een zware combinatie onderweg

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
83
DEELNEMERS
20
WEERGAVES
3