Muizenplaag

Hoe is het gesteld met de percelen waar veel muizen schade was ..zijn ze opnieuw ingezaaid of door gezaaid ..laat maar horen ben zeer benieuwd ..gr jehan

Deel dit topic

Reacties

Max Deeleima
Ik ben wel van de muizen af, maar zit nu wel met een katten overschot, gelukkig kan ik die verkopen aan een afhaalchinees.
jehan
Haha ieder voordeel zn nadeel maar weer
deJong
Gaat wel redelijk, i.v.m. dat wij veel percelen met verlate maaidatum hebben is er niet veel aan gedaan. Gelukkig is het de grasmat aardig dichtgegroeid. Alleen zal er wel veel opnieuw gezaaid moeten worden opdat er nu veel onkruid en tuintje gras tussen zit. De percelen liggen wel goed op ekers e.d. dus dat wordt gewoon doodspuiten, overtopvrezen en zaaien.
Valtrapowerr
Wij hebben al n aantal balen weg kunnen gooien van vorig jaar...
Kamps
Zijn die muizen nu ineens weg of hoe is dat dan opgelost?
jehan
@Kamps dat vraag ik me dus ook af .
Angelo368
@Kamps Ze vermoeden dat er straks een nieuwe plaag komt... hoop van niet eigenlijk..

Thuis hadden wij lichte schade en deze is uit zichzelf aardig herstelt, het enige dat wel opvalt is dat er heel veel gaten in het land zitten met een diameter van circa 30 cm
Max Deeleima
De muizen verdwijnen net zo snel als hier de reacties verdwijnen...
Bij ons in de buurt zijn veel percelen opnieuw ingezaaid maar er staat nog weinig gras.
Te koud geweest om goed te kunnen kiemen.
Veel percelen zijn ingezaaid met mais.
Veel muizen zijn dood door ziekte en veel hazen hebben hazepest.
Dat schijnt verband met elkaar te hebben.
Hazepest schijnt weer gevaarlijk te zijn voor de mens.
Niet best als men dode hazen in de kuil krijgt.
Nee de problemen van de muizen en de daarop komende gevolgen zijn nog niet voorbij.
trean
Percelen met lichte schade hebben zich aardig hersteld.
Maar waar zware schade is valt het tegen veel doorgezaaid en opnieuw ingezaaid gras is wel gekiemd door de kleine regenbuien maar daarna is er veel doodgegaan door de droogte. Veel percelen die vroeg zijn ingezaaid zien groen van het onkruid.
CaseCS130
Percelen die over de kop moesten slaan erg slecht aan idd. Percelen met lichte schade hebben zich knap hersteld hier in de buurt.
Maar de muizen zijn zeker niet weg hier! Vrijdag gras opgeraapt en sindsdien een hele horde ooievaars op die percelen die niks anders doen dan muizen happen.
jehan
@Max Deeleima heb reacties verwijdert die hier niets mee te maken hadden
jehan
Nog lang niet over dus ..die muizenplaag ..en laten we het dan nog maar niet over de vervolgschade hebben
valmet 8500
Hier is het wel over alleen de opnieuw gezaaide stukken hebben een verlate maai datum of er is mais ingezet
cb6520
Wij hebben niet heel veel last gehad van de muizen, op sommige perceel een paar kleine kale plekken maar die zijn bijna allemaal alweer weg. Een probleem wat wel nog steeds veel schade brengt aan het natuurland en een paar hectare normaal grasland zijn die rot ganzen.
Fendt__power
@Kamps zijn nog niet weg zeker niet, de nieuwe lading is zelfs onderweg
deJong
@Fendt__power daar heb je gelijk ik de muizen zijn tijdelijk weg.
Fendt__power
@deJong ik heb wel een foto op de mobiel, dan zie je gewoon een nieuw nest vol
weurding
@Angelo368 gaten met een diameter van 30cm? heb je ook woelratten gehad dan? 😉
@jehan Heb jij die gaatjes in de wei niet gezien dan ?
tolkamp
Wij hebben nog wel ingekuilde mais te koop.
JohnDeere5720
Quote @Angelo368:
het enige dat wel opvalt is dat er heel veel gaten in het land zitten met een diameter van circa 30 cm

Mag je wel hele grote blokken ratte gif neer zetten wil je zo'n grote muis dood krijgen :lol:
jehan
@JoriskleinGunnewiek ja heb wel gaatjes gezien maar niet van muizen ...waren mollen..of hele kleine gaatjes waar meikevers uitkomen
Angelo368
@weurding Veengrond he.. muizen maken een nest in de grond en die zakken dan weg..

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
24
DEELNEMERS
16
WEERGAVES
1