Afrijden/praktijk examen

Ik moet morgen afrijden en ben best wel zenuwachtig..
heeft er nog iemand tips of waar de examinator veel op let
en is het gemakkelijk? Ik hoor van vele als je het papiertje zo binnen hebt.

Deel dit topic

Reacties

claasfan
Als je een beetje ervaring hebt, het is hardstikke makkelijk.
En het papiertje kreeg ik gelijk toen ik de trekker uitzette al.
case1455power
Het praktijkexamen was bij mij heel gemakkelijk. Bij mij lette hij er op of ik niet met slippende koppeling reed.
bart99
Als je geen ervaring hebt is de praktijk ook hartstikke makkelijk, lijkt me tenminste..
Diederikfendt
Ik moet op 19 juni afrijden zullen zal ik dan nog me rijbewijs nog krijgen of kunnen ze dan mij al onder die nieuwe regel laten vallen
case1455power
@Diederikfendt nee jij valt dan nog nietin de nieuwe regel dus je hebt nog geluk,tenzij je zakt en niet meer voor 1 juli kunt...
Max Deeleima
Als ik last van zenuwen had voor een rijexamen pakte ik altijd een paar glazen echte Frieze Berenburg.
claasfan
@Diederikfendt Nee, de nieuwe regeling is vanaf 1 juli
Diederikfendt
@claasfan bedankt
Diederikfendt
@claasfan hoe groot rondje moet je rijden in je eigen dorp of in een ander dorp?
Jasperfendt
@bart99 Jij hebt ook gehaald dus 😛 :lol:
JohnDeere5720
@Diederikfendt Een rotonde, stoplicht en ergens in een op of uitrit waar je achter uit moet steken ????
Ligt er net aan hoe ver dat allemaal van elkaar af ligt 😛
Arrie94
Zozo, gaat het eindelijk gebeurden morgen? 😃
bart99
valtran113
Als je een beetje kan rijden komt het sowieso goed! gewoon goed in de spiegels kijken, opletten bij fietspaden en natuurlijk de trekker op de weg houden 😉. Bij het aankoppelen van de kar (moest ik) moet je ook eerst kijken of de spiegels wel goed staan, jammer als je dit zou vergeten.
voorderest gewoon lekker rustig rijden dan heb je t papiertje wel!
valmet 8500
Het is hartsike makkelijk je moet alleen wel handschoenen aan doen bij het aan en af koppelen van de wagen en alle verlichting en reflectoren moeten aanwezig zijn en werken.
Jantjecase
Nou als het net zo makkelijk was als bij mij dan stelt het geen f#ck voor vier x links op de weg en terug uit de voergang op klaar
bart99
Ik zo'n 1km over een godvergeten straatje....
koen-hanomag
Vooral goed in de spiegels kijken (niet de binnenspiegel!)
alle elementen reflectoren en lampen enzo nakijken en weten wat er allemaal op moet zitten en achteruit afstappen!
Fendt926Driver
Misschien olie pijlen voor starten.
Niet de maximum snelheid (25kmh) overschrijden met afrijden
case1455power
@Fendt926Driver ik reed 42 maar zij hij niks van. maar bij iedere examinator is het weer anders.
Max Deeleima
Quote @case1455power:
@Fendt926Driver ik reed 42 maar zij hij niks van. maar bij iedere examinator is het weer anders.

Duurde jou examen zo lang dat je de topsnelheid van de trekker kon bereiken?
case1455power
@Max Deeleima nee duurde helemaal niet lang rond de 400 meter heen en 400 meter terug maar was een recht stuk.
deutz6007
Wat voor trekker moet hier eigenlijk voor worden gebruikt? grote, cabine enz? neem aan dat er sowieso een extra zitplaats aanwezig moet zijn?
Straw
Ik 250 m na de kruising en terug.
op kruising draaien met de mestbreker
nog keer op plaats terugzetten en klaar.
bij mij reed hij nog eens niet mee
caseboy
Afrijden is stik makkelijk, ik heb 'n rondje motte rijden van misschien net 'n kilometer. Gewoon normaal rijden, lichten en spiegels goed gebruiken en je bent zo goed als geslaagd
claasfan
En? Geslaagd?
Max Deeleima
Ik ben ook wel benieuwd 😄
valmet 8500
@claasfan kan bijna niet anders dan dat hij het gehaald heeft..
Max Deeleima
Quote @valmet 8500:
@claasfan kan bijna niet anders dan dat hij het gehaald heeft..

Nou..., zijn theorie examen was ook al een heel drama.
valmet 8500
@Max Deeleima als je wist hoe de koppeling werkte en kniperlicht had je het al teminste bij mij wel zo
ford3000case745
Is echt makkelijk.
bietje
Als ik het hier zo lees viel het bij mij bar tegen.. Bij mij was het niet zoo makkelijk
mf 6150
Niet door rood rijden en overdreven kijken als je oversteekt, de examinator moet echt zien dat je goed kijkt. Met achteruit rijden niet te grote stuurbewegingen maken. Als je de bochten moet maken kijk de goede kant op (de binnenkant zegmaar) wordt niet te zenuwachtig bij mij ging de examinator met me praten om er zeker van te zijn dat ik niet zenuwachtig zou worden. En ga ook op de weg niet teveel twijvelen want dan ga je fouten maken. Succes!
rickboer blija
Het verschilt per examinator, ik heb mensen gehoord ie meerdere keren zijn gezakt en ik persoonlijk moest de weg op en neer rijden en ik was klaar.
Max Deeleima
@john deere 2850 Ben je geslaagd?
claasfan
@Max Deeleima Denk het niet want hij is sindsdien niet meer online gekomen 😛
Max Deeleima
@claasfan Het is inderdaad verdacht stil 😄
Maar ja, als je 3, 4 keer een topic start over dat trekkercertificaat dan willen wij hier natuurlijk wel weten of je het gehaald hebt.
claasfan
@Max Deeleima Inderdaad 😃
Boemrang
Quote @Max Deeleima:
Maar ja, als je 3, 4 keer een topic start over dat trekkercertificaat

Er zullen er nog zeker velen volgen....
Is het niet van @john deere 2850 dan wel van andere personen.. 😃
Max Deeleima
@Boemrang Nu is het nog redelijk rustig met die topics, nog een dikke maand en dan is het simpele certificaatje verleden tijd en komt er een echt rijbewijs. Nu is zakken nog een uitzondering, straks zakt gewoon de helft voor de 1e keer, net zoals bij een auto rijbewijs. Dat worden weer een hoop jank topics.
valmet 8500
@Max Deeleima ja dat zit er wel in maar ik ben blij dat ik het nog net kon halen met het makkelijke certificaat
Boemrang
Quote @valmet 8500:
ik ben blij dat ik het nog net kon halen met het makkelijke certificaat

Sommige is dit ook nog gegund.... 😃
walker1
Quote @Max Deeleima:
@claasfan Het is inderdaad verdacht stil
Maar ja, als je 3, 4 keer een topic start over dat trekkercertificaat dan willen wij hier natuurlijk wel weten of je het gehaald hebt.

Ik ben ook wel nieuwsgierig of meneer john deere 2850 geslaagd is.
valmet 8500
@Boemrang daarom zeg ik ook dat ik blij ben dat ik het wel kon
valmet 8500
@walker1 ja ik ook hij moest maar eens even online komen
fendt-vario
Hij is druk aan het toern met de trekker denk 😃
valmet 8500
@fendt-vario Hahaha het mag zo zijn.. Dan heeft hij het in ieder geval wel gehaald!
john deere 2850
En ook ik ben geslaagd
Max Deeleima
@john deere 2850 Gefeliciteerd!
valmet 8500
@john deere 2850 gefliciteerd
Rickbuevink
@john deere 2850 van harte! Ging het goed?
john deere 2850
Ja t ging super
Rickbuevink
@john deere 2850 mooizo! Veel plezier ermee!

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
53
DEELNEMERS
25
WEERGAVES
3