GoPro + Magneet, goede combinatie?

Ik heb zojuist een Hero 4 silver ontvangen, omdat mijn oude 3+ Black ermee stopte. Deze heb ik opgestuurd en ze zeiden dat ze hem niet meer konden maken. Nu heb ik de afgelopen tijd veel een zelfgemaakte Magneetmount gebruikt.
Het is een magneet met ongeveer zeven centimeter doorsnede. Die gebruik ik om op machines en trekkers te zetten. Maar nu was mijn vraag dus, zou het magnetisch veld te maken kunnen hebben met het kapot gaan van mijn GoPro?
Het was toen niet in eens kapot gegaan, maar ging het steeds minder goed doen.

Groeten,
Jacco

Deel dit topic

Reacties

Boerenjongen16
@B4CaseIH Denk eerder de bekende fout: mini- sd kaart niet geformatteerd, waardoor de GoPro een storing krijgt en grote kans krijgt om langzaam aan stuk te gaan.

Hebben zelf ook een GoPro 3+ én 4 op een magneet, de 3+ nu inmiddels 1 a 1,5 jaar oud, en nooit niks geen problemen mee gehad tijdens de magneet.
Valtra n141
@Boerenjongen16

Waar moet je dat kaartje dan formateren? In de GoPro of in de pc? En dan gewoon formateren of op een speciale manier? Heb zelf namelijk een nieuwe 4 black na 2 x een 3 met veel problemen gehad. En wil dit niet weer.
Daanfordje
@Boerenjongen16 wat houdt dat formatteren in dan? Heb ook een gopro 3+ maar deze stopt na onbepaalde (+- rond de minuut , of zelfs korter) tijd met filmen! Gebruik zo'n zelfde magneet als Jacco, de vraagsteller
B4CaseIH
Had ik dacht ik toen gedaan jah. In de gopro moest dat volgens een get started filmpje. Toen deed hij het prima. Alleen bij de laaste snede begon het geouwehoer.. Geregeld de WiFi hotspot eruit.

Maar iig bedankt @Boerenjongen16
Valtra n141
@Daanfordje

Dat probleem heb ik ook al eens gehad. Volgens mij ligt dat aan het sd kaartje. Is dat toevallig een class 4 ? Ik weet wel dat je minimaal class 10 moet hebben.
B4CaseIH
Klopt @Valtra n141, wij kennen elkaar ook en die had ik hem geadviseerd. Als t goed is hadden wij exact dezelfde spullen. Minimaal Class 10, klopt
Boemrang
@Valtra n141 Kijk maar eens in het menu, lijkt mij zeer sterk dat het formatteren hier niet in terug komt, en anders via de pc kan het ook...
Nog een tip, doe de sd kaartjes ook regelmatig vervangen...
Bij formatteren blijft er nog altijd info er op staan en zoveels te vaker je het kaartje er uit haalt en in de pc stopt en andersom komt zeker niet ten goede aan het kaartje..
Het beste is gewoon via een kabeltje de data over te zetten...
B - W
@Boerenjongen16 wat raad jij aan om te kopen voor bijv een loonwerker die zijn eigen werk wil filmen?
En wat voor bescherming/ vervoershoesje? Etc
LandbouwLeistra
Ik heb die White 1 jaar met magneet gebruikt geen probleem. Heb nu 3 Black + maar die ging laatst wel ineens stoppen met filmen. @B - W Een Gopro met magneet dat is het spul dat je moet hebben.
Boerenjongen16
@Daanfordje Dat is een bekend probleem ervan, dat hij maar paar seconden filmt en zelf afslaat. Of juist niet weer wilt afslaan. Ligt allemaal aan het kaartje. Minimaal Class 10 er inderdaad in doen, minder krijg je ook vrijwel problemen.

@Valtra n141 Formateren doe je gewoon op de pc (met een SD- adapter of via kabeltje, adapter heeft mijn voorkeur), nadat je alle bestanden naar je pc of externe opslag heb gekopieerd. je kan eventueel alles erop laten staan. Via 'Computer' tik je het SD kaartje aan met de rechterklik en dan staat er formateren tussen. Dan is het kaartje meteen weer 'fris' en staat er ook niks meer op. De storing problemen zijn 100% zeker dan weer opgelost.

@Boemrang Kaartje om de zoveel tijd is niet nodig hoor, heb vanaf het begin allemaal goede kaartjes ( nergens op bezuinigd), en die doen het allemaal.

@B - W Meteen voor degelijk materiaal gaan; Hero 4 Black ( Silver volstaat ook al aan mooie kwaliteit) met het liefst een oude case van de 3(+) series, die case van de Hero 4 is wat 'soft gebouwd'. Mijn allereerste open case is ooit eens in een frontfrees terecht gekomen ( 96 haken), en had geen schrammetje, onverwoestbaar! Maar zijn best aan de prijs, heb eventueel een kale Hero 3 Silver in de aanbieding, let op: geen + editie.

Als vervoer een dicht of open case van de 3(+) serie en met eventuele accessoires van een zuignap óf magneet ( magneet heeft voorkeur, maar niet altijd inzetbaar). Dan kan je vrijwel alles. En vervoeren in een 'normaal' klein camera hoesje en klaar ben je... Maak je prachtig beeld mee.

Hier filmpje van de Hero 3 met zuignap, tijdens het uittesten ervan:

Filmpje dat hij onder de frees komt:
Boerenjongen16
@LandbouwLeistra Te zwakke mini- SD. Stop er maar eens 1 in van Class 10.
LandbouwLeistra
Ja heb nu geen Class 10 inzitten.
LandbouwLeistra
Toch heb ik dit allemaal gefilmd met de Hero 3+ Black zonder Class 10.

-NEW-HOLLAND-
Heb je ook een foto van je magneet? Ik heb deze(zie foto) gekocht op ebay, gebruik hem nu een half jaar in combinatie met die camera, nooit wat mee gehad, dat terwijl hij wel eens een maand in de kast heeft gelegen met de magneet ernaast.

Maar dit valt toch gewoon onder fabrieksgarantie? Ik zou gewoon direct contact opnemen met GoPro zelf in plaats van een of andere winkel....

[img]i58.tinypic.com/2mcginl.jpg[img/]
B4CaseIH
@-NEW-HOLLAND- Nee, heb de flat adhesive mount op een losse magneet. Heb ik bij ons LMB vandaan. Kan een 10 kg vast houden.

En de magneet vind ik veel betrouwbaarder dan een zuignap @Boerenjongen16
Daanfordje
@Boerenjongen16 ik heb toch een flinke tijd gefilmd met een class 4 32 gb kaartje van transcend , toen ging het zonder problemen!
reinder-mf
Ik heb ook een magneet liggen, werkt perfect. Alleen moet je 'm niet onder de ploeg hangen wanneer het een beetje trilt.... Heb 20 meter moeten graven hahaha

Ideaal ding, GoPro, kan ook mooi onder m'n drone.

Hier wat GoPro filmpjes van mijn kant.
Gert Agripassion
Dit is mijn setup met magneet, ik heb hier nooit problemen mee. ik durf zelfs zonder problemen mijn sd tegen de magneet houden, dit mag geen problemen geven. dit tenminste als je gaan eltro of neodiniummagneet gebruikt.
B4CaseIH
Ja daar heb ik geen verstand van hoor @Gert Agripassion haha
Gewoon zo een waarmee je verlichting achter op een machine kunt plakken

Durf m ook wel onder een hark te hangen @reinder-mf magneet moet je met veel moeite losmaken, dus dat zit wel snor
B - W
@Boerenjongen16
Heb er verder geen ballen verstand van een gopro, maar degene die jij te koop hebt, wat krijg ik dan? En wat moet ik er nog bij kopen voor hem te gebruiken?
Fendt__power
@reinder-mf mooi filmpje en mooie rol 😛
B4CaseIH
@B - W class10 sd kaart. Van 32-64 gb. Die krijg je niet bij een nieuwe gopro, neem aan dat hij die ook houd

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
23
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
10