Illustratie van:

Fendt 612s - versnellingsbak sneller laten lopen

Hallo,
Ik heb een Fendt Favorit 612s met een ZF T3404 versnellingsbak. Deze loopt nu 30km/h met 18.4 x R38 banden er komen straks 20.8 x R38 banden op dan zou die 33,5km/h moeten lopen. Dat is nog te langzaam, nou is mijn vraag of iemand weet met welke tandwielverhouding of andere (simpele) oplossing ik hem rond de 40km/h kan laten lopen?
Alvast bedankt voor de reacties.

Deel dit topic

Reacties

fendt farmer309c
Ik zo hem gewoon origineel laten.
Fendt Farmer 2E
@fendt farmer309c nee, zo ben ik de langzaamste bij ons in de groep dit rijdt zo niet Door.
albert-fendt
Niks aan doen, is die 2 km harder scheeld 20 seconde eerder thuis, en je remmen en lagers gaan 2 keer zo snel kapot
Trekkerman Tom
Waarom moet iedereen altijd een paar kilometer per uur sneller dan de rest zijn???
Fendt Farmer 2E
@albert-fendt zit nieuwe remvoering op en de bij ons rijd 10 km/h harder. En heb dan liever dah ik halfgas rijd ipv 30 volgas
goeiedag eem
@Fendt Farmer 2E duwstang maken, snelste en goedkoopste oplossing, doe je die aan de snelste trekker en aan die van jou en hij sleept je zo mee, en ben je net zo snel als de snelste, lig je alleen de lengte van de duwstang achter
Fendt Farmer 2E
@goeiedag eem scheelt ja je n fendt met vloeistof koppeling niet mag slepen 😃
CVheggesnoeiers
Ik zou een andere tandwiel verhouding maken in de hoge groep of snel gang
Fendt Farmer 2E
@CVheggesnoeiers ja dat denk ik ook dat ik alle versnellingen een op schuif dat ik ipv 6 dan versnelling 5 pak. Dan moet ik nog uitzoeken welke tandwielverhouding ik precies moet hebben
Mf1155
Toeren opschroeven, weet nie hoeveel die standaardt maakt maar 2800 moet die wel af kunnen
Fendt Farmer 2E
@Mf1155 loopt nu volgas 2300/2400 toeren volgens de boeken mogen deze motors 2700 toeren max. hebben
case-inter
Eind vertraging aanpassen? dan krijg je geen groot 'gat' tussen de 5e en 6e versnelling. Ik weet dat er de laatste tijd op markplaats wel eens word geadverteerd met een setje tandwielen voor een international 956 of 1056, misschien kan deze adverdeerder ook wat voor jou betekenen?
Arrie94
@case-inter Als je de eindvertraging doet moet je ook iets aanpassen om je voorbanden gelijk op te laten blijven lopen.
appie1967
@case-inter eindvertraging aanpassen kan niet want dan klop de voorloop van de 4wd niet meer
@fendt farmer 2E wie heeft jou wijs gemaakt dat je een fendt met vloeistofkoppeling niet mag slepen
slepen van wel voertuig dan ook met een normale versnellingsbak over lange afstand is altijd af te raden doordat de smeerring van veel bakken dan niet optimaal is maar de vloeistofkoppeling heeft er niks mee te maken die kun je probleemloos verkeerd om aandrijven anders zou je ook niet kunnen afremmen op de motor
Fendt Farmer 2E
@case-inter bedankt voor de tip, maar dan klopt mn voorloop vd 4wd niet meer. Is wel ZF net zoals wat in de international ligt.
Fendt Farmer 2E
@appie1967 ow wacht, heb t verkeerd over de vloeistofkoppeling, de versnellingsbak moet je blijkbaar 5 liter bij gooien als je over lange afstanden gaat slepen.
appie1967
@Fendt Farmer 2E volgens mij zit er in een 956 en 1056 een heel andere achterbrug bij de 46 serie wel zelfde maar de 56 niet
goeiedag eem
@Fendt Farmer 2E aanslepen mag niet, maar als jij de motor uit heb of als die loopt en je hebt de beide versnellingspoken in zijn vrij staan drijf je de koppeling niet aan en trek je ook niet wat stuk in de vloeistof koppeling, alleen de versnellingsbak wordt dan niet goed gesmeerd en die zou je wat hoger aan peil kunnen leggen.
appie1967
@goeiedag eem er gaat met slepen absoluut niks fout in de vloeistofkoppeling ander zou je ook niet kunnen afremmen op de motor
sterker nog bij een 600 serie met frontaftakas zit er een vloeistofkoppeling tussen de frontaftakas en de motor die overeen komt met een 100serie vloeistofkop. maar dan verkeerd om gemonteerd
goeiedag eem
@appie1967 nee precies, dus lijkt het mijne, een duwstang de simpelste oplossing haha.
Arrie94
@goeiedag eem En handgas op 1500 toeren haha 😃 Maar ik denk niet dat dat de bedoeling is...
De Witte
Als ik lees dat hij 2400 toeren maakt zou ik jou trekker ook daarin wat bijgeven, ik zit hier thuis met een fendt 610, die trekkers kunnen goed 2800 toeren aan, ik rijd zo al jaren rond,u bolt ie 38..
Fendt Farmer 2E
@De Witte heb jij n 610s? Rijd die van jou 38km/h? Scheelt dah veel 300 toeren bijgeven?
Fendt Farmer 2E
@appie1967 n 1046 en 1246 hebben dezelfde versnellingsbak dacht k.
De Witte
Ik rijd met een fendt 610 ls, en ja dat maakt toch wel ettelijke kilometers per uur, en dat kan geen kwaad des..
Fendt Farmer 2E
@De Witte Welke bandenmaat heb jij onder de 610ls liggen? dus als ik ongeveer 200 toeren bij geef scheelt dat veel in de snelheid?
Arrie94
@Fendt Farmer 2E Dat is heel makkelijk uit te rekenen met snelheid-oud*toerental-nieuw/toerental-oud = snelheid-nieuw.
Fendt Farmer 2E
@Arrie94 Arjan, ja ga ik vanavond uit rekenen heb de formules van school gevonden, ben benieuwd of het wat scheelt in snelheid
Arrie94
De Witte
Jaa, ik heb r38'ers liggen
De Witte
Jaa, ik heb r38'ers liggen
Fendt Farmer 2E
@De Witte ik heb er ook 38ers onderliggen nu nog 18.4 38 en komen 520 85 38 banden op

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 612s ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
32
DEELNEMERS
11
WEERGAVES
21