Sbg isteer

We hebben een lemken variopal 5 gekocht met daarop een sbg isteer ploegbesturing voor John Deere gps, aangezien wij geen gps hebben willen we de kast misschien verkopen en nu vroeg ik me af hoeveel zon kast ongeveer waard zal zijn.

Deel dit topic

Reacties

MF6465dynashift
...
MF6465dynashift
casejxu
Hoe oud is dit?? Heeft dit al een extra kastje(zwart met ik dacht 2 stekkers)??
MF6465dynashift
@casejxu ik zal zo even kijken
dave 7810
Er op laten zitten en gps op de trekker zetten
MF6465dynashift
@dave 7810 voorlopig nog niet, geen geld en niet echt werk voor gps
dave 7810
Quote @MF6465dynashift:
@dave 7810 voorlopig nog niet, geen geld en niet echt werk voor gps

Je kan de ploegbesturing altijd nog wel verkopen. Ik zou hem mooi laten zitten 😉
MF6465dynashift
@dave 7810 ja t is beetje moeilijk want er moeten ook nog smallere banden komen want ik denk dat het niet lukt met 650-65r38
dave 7810
@MF6465dynashift

Kan makkelijk hoor Michelin 650 vallen smal, 60 cm. Wij ploegen met 580 Klebér.
reinder-mf
Nou ruim is het niet, met 60 cm breed ploegen. Ploeg zelf liever wat smaller dan wat te breed.
DANOONTJE POWERR
@reinder-mf Hangt ook van je risters af.
Je hebt tegenwoordig ploegristers die het verder weg leggen zodat je zelfs met 710 kan ploegen.
MF6465dynashift
@dave 7810 als de tarwe eraf is kan ik een perceel proberen, vertegenwoordiger van kraakman zegt ook dat het kan maar ik hoor ook veel dat je dan een strookje plat rij en dat daardoor de volgende snede geen steun heeft en anders valt
mbtrac1500
@dave 7810 en als je nou een trekker van 20 jaar oud hebt dan?
reinder-mf
@mbtrac1500 boerderij.nl/Akkerbouw/Foto-Video/…

Niks aan de hand, als je weet dat je ze nog 20 jaar houdt.
mbtrac1500
@reinder-mf Ik zie het maar wat zijn de kosten en welke bedrijf of mechanisatie levert en installeerd dit allemaal ?
MF6465dynashift
@mbtrac1500 trimble zit er in voor €18000,-
mbtrac1500
@MF6465dynashift Dat is heel wat geld.
reinder-mf
@MF6465dynashift @mbtrac1500 Maar net hoe je het bekijkt, reken maar dat bijna alle rtk gps systemen rond de 20000 zitten. Bijna elk gangbaar mechanisatiebedrijf levert wel een gps systeem.
mbtrac1500
@reinder-mf Oké, best wel prijzig. en dat is van Trible of zijn er ook andere verkrijgbaar?
MF6465dynashift
@reinder-mf @mbtrac1500 het is inderdaad veel geld en ik zie het de eerste jaren nog niet gebeuren en als het al zou gaan gebeuren word het denk ik wel trimble omdat onze vaste dealer dat leverd. Trekker is uit 2007 en heeft 3700 uur op de teller dus dat kan nog wel vind ik
MF6465dynashift
@mbtrac1500 ik weet alleen van trimble de prijs, in de buurt zit ook sbg, John Deere en nog een aantal andere merken
JD 6430 The Best
Als je toch al weet dat je een trimble wilt kan je t kastje wel verkopen. Maar ik zou zelf geen trimble kopen. AgLeader, SBG of JD is een betere keus vind ik. Bij die laatste 2 kan je hetzelfde kastje gebruiken.
MF6465dynashift
@JD 6430 The Best tja ik heb best wel goede ervaringen met trimble, word denk ik dat oven naar de prijs en mogelijkheden kijken
JD 6430 The Best
Wij hebben zelf ook trimble. Maar t is maar een raar ding, soms zijn opeens de ab lijnen verdwenen, dan mist er ineens weer een ab line. Dan weer storinkje dit storinkje dat.
MF6465dynashift
@JD 6430 The Best oke dat heb ik hier nog niet meegemaakt, heb afgelopen 2 jaar stage gelopen bij 2 bedrijven met trimble, me huidige stage zit er een beetje aan te denken op zijn oude scherm in te ruilen en 2 schermen van het nieuwe model te kopen
reinder-mf
@MF6465dynashift @mbtrac1500 Pfoe zijn heel erg veel merken. Trimble en SBG zijn de grootsten in nederland denk ik. Hebben zelf 2 SBG systemen. Bevalt super. Verder is er nog Topcon, AgLeader, John Deere enz. SBG is tegenwoordig een tikje goedkoper als Trimble 😉
JD 6430 The Best
@MF6465dynashift oké, zelf weten natuurlijk. Ik had voor SBG, JD of AgLeader gegaan 😉
MF6465dynashift
@JD 6430 The Best duurt nog wel een tijdje, misschien zijn me ervaringen tegen die tijd heel anders
john deere 7810
@MF6465dynashift

dan had ik het setje mooi verkocht 😉 Als je er dan later aan toe bent ben je geneigd iets te moeten kopen op dit systeem van de ploeg. Of het setje is net weer te oud.... Deze techniek gaat zo hard 😉
MF6465dynashift
@john deere 7810 ik had inderdaad precies hetzelfde idee, het is al een beetje veroudert, misschien dat nu nog iemand er behoefte aan hedft
lindehydrocart30
Dus daar is de ploeg heen gegaan 😃 hij werd ons te duur op het laatst
casejxu
Nadeel is dat mocht je in de toekomst met gps gaan rijden en ( gezien de jullie ligging) jullie met sbg gaan rijden is de kans groot dat het systeem niet meer kan communiceren met de ploeg besturing. Of je moet een ouder gebruikt systeem weten op te scharrelen.

Mooie van SBG vind ik dat een trekker voorbereidingsset er voor zo'n 4 a 5 duizend euro wel opzit.

Zelf ben ik kwa opbouwen fan van AUTOFARM gps. Alles netjes weggewerkt en maar 1 stekker aan te sluiten op je scherm ipv de 6 of meer van SBG
dave 7810
Quote @casejxu:
Mooie van SBG vind ik dat een trekker voorbereidingsset er voor zo'n 4 a 5 duizend euro wel opzit.

Trimble heb je daar ook wel voor hoor 😉
casejxu
@dave 7810 geen weet van 😉 Ben nie zo trimble fan. Als het aan mij ligt op AUTOFARM want die hebben het ontvangst altijd goed voor mekaar. Of SBG omdat dit heel erg makkelijk opbouwd
ares697
Quote @reinder-mf:
Niks aan de hand, als je weet dat je ze nog 20 jaar houdt
En zo niet bouw je de gps op de volgende trekker.
reinder-mf
@casejxu Wij werken met SBG i.c.m. met Move RTK. GSM modus, werkt perfect, overal in Nederland bereik. Niks geen gedonder met palen en ook nog wifi op de trekker.
MF6465dynashift
@lindehydrocart30 ja me vader wou ook stoppen maar bij ons zat er geen transport bij omdat we der 5 kilometer vandaan zitten????
mbtrac1500
@MF6465dynashift op mijn stage werk ik ook met trimble en dat werkt prima vindt ik!
mbtrac1500
@reinder-mf wifi op de trekker? hoe krijg je dat voor elkaar dan?
reinder-mf
@mbtrac1500 We rijden op een gsm signaal. Dat is een simkaart welke correctiesignalen ontvangt. Hier zit gewoon een telefoonnummer aan vast, maar die gebruik je niet. Er zit 1000 mb bij ons bij, en met en instelling in de software kun je daar gewoon een hotspot van maken.
MF6465dynashift
@reinder-mf niet te veel op dumpert, straks mb's op en signaal weg????
mbtrac1500
@reinder-mf Netjess
reinder-mf
@MF6465dynashift Hahah nee hoop het ook niet. Heb 1000 mb bij m'n telefoon maar in april en mei is mn telefoon op de 15e al leeg 😛
MF6465dynashift
@reinder-mf ow ik heb ook 1000 op Me telefoon, dat is in die maanden ok altijd precies leeg, ok oplader niet vergeten want met de middag is ie wel leeg ok
reinder-mf
@MF6465dynashift Ja klopt, die ligt er standaard in haha

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
45
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
6