Ben hier net aangemeld en zit met een raadsel toen ik vanmorgen bij me rode monster kwam ,en de olie nakeek van de versnellingsbak, jullie gaan helemaal in de deuk natuurlijk maar dat risico neem ik.
Ik heb dus een IHC 523 gekregen van de chef des huizes dat ik zelf kan mulchen en weide slepen en dat soort dingen in de weilanden van de paarden. Ben er stik mee in me nopjes en ik ben niet helemaal een vrouw met linkerhanden en knutsel dan ook graag hier en daar. Nu dus mijn ouwe rode monster de 523 met frontlader en geen agromatic moet dus nieuwe olie en filters. Dat is niet zo moeilijk zul je zeggen, dus ik heb alles besteld en aan de slag. Zo gezegd zo gedaan toch..nu komt het. Ik heb dus de olie van de versnellingsbak vernieuwd. En toen later de achterste bout eraf gedraaid omdat ik dacht dat het de hydrauliek olie was, ik vond er al knap veel uitkomen maar het zag er ook niet schoon uit dus drong niet tot me door.hihi.. Via de vuldop wilde ik dus nieuwe bijvullen maar bij de 6 liters kwam het er al vol overheen. Dat gaat niet helemaal goed dacht ik. Kijk ik vanmorgen het pijl van de versnellingsbakolie omdat ik toch het idee had dat ik een flinke blunder heb gemaakt, en wat denk je..Jip geen druppel meer in de versnellingsbak. Nu heb ik wel de boeken al besteld omdat ik het erg leuk vind gewoon. Maar hier staken ze met de post en dus of ik ze ooit krijg ;>)). Ik ben gewoon ongeduldig want wil hem afkrijgen. Dus na dit lange verhaal is mijn vraag eigenlijk..waar tap ik de hydraukliekolie af,en moet ik de achterbrug ook apart verversen. Ik heb trouwens al gezocht hier op het forum maar kon er niets over vinden. Mijn dank is zeer groot als iemand me op weg kan helpen.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 523 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Wat @Alkyburnerfreak zegt klopt. Achterop de trekker zit een aftapplug thv de onderkant van de trekhaak. Daar kun je de drukloze retour op aansluiten, of een extra hydrauliektank. Ook kun je daar dus je hydrauliekolie aftappen. Ben niet helemaal zeker, maar zit de derde aftapplug onder de trekker niet onder de achteras? Tja, ook ik heb de boeken er niet meer bij. Trekkers zijn verkocht, boeken zijn meegegaan.
Op pdfblz nr. 6 zie je de inhoudsgegevens van de diverse oliereservoirs.
Pdfblz nr. 30 toont een schema. Aandachtspunten zijn de aftap- en vulpunten van versnellingsbak en hydraulisch systeem.
De versnellingsbak heeft 2(!) aftappunten (nummers 12). Vulplug nr 11. Niveauplug is nummer 14.
Hydrauliekreservoir nummer 21 + 22 zijn vul- en aftapplug.
Vanaf pdfblz. nummer 38 staat een uitgebreide omschrijving met afbeeldingen/foto's hoe olie te verversen.
[url]vieux.tracteurs.free.fr/pdf/…]
P.S.: controleer ook stuurhuis, oliebadluchtfilter en beide eindaandrijvingen op olieniveau ( en kwaliteit).
Om je, zoals gevraagd, nog verder op weg te helpen, hierbij ook het onderdelenboek:
[url]vieux.tracteurs.free.fr/pdf/…]
Vervang dan meteen ook de olie in de assen, onderaan zit de aftapplug en rechts zit achter de vul en niveauplug en links zit ie voor. Gaat een 4 liter per kant in.
Hydrauliek zit achter de stoel het vul en peilpunt, olie aflaten doe je aan de grote bout links vanachter onderaan. Gaat een 15 liter Hytran in of HLP46. Als er een filter op zit dan zit dat in de pot boven de hydrauliekpomp, dat kun je ook vervangen, zal wel lang niet of nooit vervangen zijn.
Uitnodigen voor een bbq maakt ook een hoop goed
@biet Dank je wel..en ja die olie uit de versnellingsbak was echt bagger..en was ook mijn idee erover om deze binnenkort weer te verversen Was echt bizar wat een bagger eruit kwam. Ben dr nu toch wreed handig mee. ..