Ervaringen met BKT-banden

Hoi,

ik zou graag willen weten wat jullie van BKT banden vinden. Dan vooral ivm scheuren en lekrijden zonder directe oorzaak. slijtage zal wel wat meer zijn, want het is dan ook een goedkopere band.

alvast bedankt.

Deel dit topic

Reacties

RobDeutz104
Wij hebben ze onder onze mobiele kraan zitten, en doen het goed
Fendttrisixfan
Van ons zitten ze onder onze joskin 2 as kipper en met 18ton erop niet gestuurd willen ze wel wringen maar nog nooit geen schade aan band gehad dus zeker van tevreden
RobDeutz104
Onder onze strooier zitten ze ook, en doen het ook goed
fendt-412
Hebben ze onder de schudder, hark en opraapwagen liggen. Zijn allemaal nog niet ouder dan 2jaar. Bevallen tot nu toe aardig goed, mooie graslandbandjes.
bean
Heb ze sinds kort onder de trekker zitten bevallen tot nu toe goed
VARIOTMS
Bij ons hadde ze 600´s onder een mobiele kraan zitten en dat was echt waardeloos. veel te slappe banden. zijn na 1500 uur nieuwe alliance 700´s onder gekomen
jumpforjoy
Zou graag wat weten ivm trekkerbanden, ben dat vergeten te vermelden
Maar de rest mag ook hoor. voor een dumper zijn ze af te raden heb ik al gehoord.
Newholland-Fendt
Wij hebben ook bkt banden, op de voerwagen is er altijd wel eentje slap, en onze minishovel staat ook altijd scheef van de slappe banden. En als ze geplakt zijn duurt het niet lang voordat er weer een band slap staat...... Dus wij zijn er niet echt tevreden over.
sebas deutz150
Heeft iets in boederij gestaan dat bkt best goed kunnen concurren met een A en een B band
jumpforjoy
Heb dat topic bekeken, maar staat niet erg veel in.
JJ
Wij zijn goed te spreken over de BKT`s, ze willen alleen af en toe beetje springen, maar dat ligt meer aan bepaalde snelheid en bandenspanning. Slijtage is vaak minder, maar op het veld zijn ze vaak minder (dit is bijna altijd met goedkopere banden)
Maris
Ook goeie ervaringen mee. Maat 520/85r42 (of 20.8r42). Doen wel veel transport maar slijtage valt erg mee. Ze zitten er nu 2 jaar om. Mooie hoge nok zit erop en trekken prima.
tom 53
Ik heb er onder de tractor en onder de kipper, tot nu toe ben ik er zeer tevreden van.
ValtraStisch
Ik hoor wel eens dat ze wat slap zijn.
Dat kan een voordeel zijn met betrekking tot draagkracht,maar is een nadeel wat betreft draagvermogen.

Echte reparaties aan de bkt's als gevolg van band kwaliteit heb ik nog niet gezien.
Net als met zoveel dingen geldt ook hier:kwaliteit moet betaald worden.
DESLAGERURRE
wiegehts
Heb ze onder de shovel zitten perfect hoor
IHFan
We hebben ze onder trekker bevallen tot nu toe prima

--> tractorfan.nl/picture/305717/
Valtra-Fordpower
Goede bandjes hoor! 😃

=>Zetor 6321
jumpforjoy
@Valtra-Fordpower: zijn dat dan geen klebers op die zetor?
Maris
BKT heeft de oude mallen van Kleber overgenomen. Vandaar dat ze er heel van weg hebben.
Valtra-Fordpower
Idd Maris, wou het net zeggen. 😉
Maat is 520/70 R34 😉
Loonwerker_Erwin
Wij hebben onder de Fendt 822 BKT 710/70R38 zitten.. bevalt goed en niks geen problemen mee
KHD Deutz-Fahr
Wij hebben ze onder onze mest tank, ze slijten erg hard. Trouwens een Indiase fabrikant.
pekelderboer
Wat ik er van gehoord heb zijn ze erg goed , ze schijnen oude technologie van allerlei fabrikanten tegebruiken, de 1ste volgende nieuwe band die hier komt is waarschijnlijk een bkt
+1
GROENEDEERE
Hebben bkt onder een mobiele. zijn gevaarlijke dingen klappen spontaan.
Fendttrisixfan
Andere banden klappen ook hoor loonwerker in de buurt heeft hier een klapband gehad en dat was een pirelli
boer
Wij hebben onder de oude jd(onze voertrekker) bkt's kosten geen drol en ja we verslijten ze toch nooit zallen eerder verdrogen
Woutunimog
Het zijn banden met een zacht rubber, ze zullen wel iets harder slijten dan een normale band, maar dan zijn ze in verhouding nog steeds goedkoper! PS als je een band wilt voor transport dan moet je de Vredestein Traxion + pakken, die zitten er al 7000 uur onder bij onze 6410, en die zit alleen maar op de weg!
RobinBos
Echt ervaring nog niet, maar we zaten te denken om om de verrijker bkt's te laten leggen. er zitten nu michelins onder, en die zijn bij 2000 uur bijna af. en de michelin kost meer als twee keer zoveel als een bkt.
DESLAGERURRE
Je kunt het altijd proberen ja robin ... ze vallen mij 200% mee .. 'k heb ze onder de 3050 zitten .. zit ook veel op de straat .. rijden super en kwa slijtage kan ik nog niet zien .. 😃
Woutunimog
Trouwens onder mijn mogje liggen ook BKT's, zijn opzich goeie banden alleen heeft de vorige eigenaar geld willen besparen waardoor deze banden maximaal 50 mogen..
RobinBos
Inderdaad. Als je nu altijd op het land zit, en ze blijken voor geen meter te trekken, en je moet nog 15 jaar met dat setje, dan baal je wel, maar wij zitten alleen maar op de straat, en wat dat betreft geloof ik niet dat het een ontzettende miskoop kan zijn. Het is gewoon een simpel rekensommetje, zijn ze ver binnen de 1000 uur helemaal versleten, dan komen er weer michelins, maar eerlijk gezegd geloof ik daar nog niet zo in, ik heb wel vertrouwen in die bkt banden.
DESLAGERURRE
Ik ook ... zitten nu 500 uur er op ... rijden nog super !
Mengeledriver
tractorfan.nl/picture/328807/
Deze loonwerker heeft vaak testbanden van Obo/Heuver. Zij hebben ook op meerdere Vredestijn's kilometertellers zitten. De ene had in een paar jaar dik 180.000 km gereden voor een carieër hoorde ik laatst.
Vredestijn is een band voor op de weg, in het land waren de chauffeurs er nog niet helemaal tevreden over. Trekken ineens veel zode los en graven zo in. Wel een mooie band om te zien.
BKT zal er bij die loonwerker wel niet onder komen 😃
Wij hebben ook al 1 setje BKT's onder de hakselaar omdat ie over de weg kruipt en niet veel km's maakt. 1 klant van ons heeft z'n Fent 716 rondom op BKT's gezet. De 800's R32 lijken me wel goed op't oog vind ik.
Woutunimog
Ik hoorde wel dat er de traxion+ volloopt als je terug aan het zetten bent met bv een dumper. Is ook niks nie gek!
guy
De achterbanden van onze fiat 540DT zijn van BKT, voor mij is dat loopvlak te rond, hebben ondertussen firestone gekocht, en die staan mooi plat op de grond, en ze kosten ong evenveel
Claas-JD
Opt werk de 6920 ook op bkt. bevallen prima tot nu toe! zitten er nog niet zo heel lang onder dus slijtage kan ik pas over een paar jaar zeggen. 650 en 540 liggen erom. mooi op 1 bar en lopen nog prima op de straat en ook heel goed in het veld.

En al slijten ze net zo hard als michelin.. je kunt 2 setjes bkt kopen voor het geld van 1 set michelin. dus keuze is snel gemaakt
DESLAGERURRE
Ja is het dus toch door gegaan rik ? 😃 waar hij ze weg dan? bij pekel ?
valtradriver
Als je als boer zijnde rondom moet vernieuwen lijkt BKT de "beste keus" onder de B keus banden,onder de A merken liggen de prijzen zo dicht bij elkaar dat ik zeker michelins nam!
Stond laatst ook voor de keus ( tractorfan.nl/topic/6015/ )
maar toen bleek dat mijn maat 480/65 R24 niet leverbaar was van BKT ook al stond hij wel op de lijst,zag later dat veel meer maten (nog) niet leverbaar zijn,dus let daar even op!
Mij werd toen Alliance aangeraden,ik zei:hoor daar slechte ervaringen over,waarop hij antwoorde: dat kan niet want het is een hele nieuwe serie,waarop ik zei: dan weet jij er ook nog niets over....uhh nee 😄 uiteindelijk toch de nieuwe Multibib's (250/band extra),zeer soepel en ze beloven minder slijtage als de XM108's
Hebben sommige die "nieuwe" serie van Alliance al gezien?
FENDT 716
Mengeledriver, dat van die bkt bandjes onder die 716 heb jij wel goed. en ze bevallen donders best. en ze zijn meer dan de halft goed kopeer dan Teleborg. dus dan maakt het niet uit als ze eerder glad zijn. want dan blijven ze nog steeds goedkoper. dus het is een echte aanrader die bkt banden.
guy
@valtradriver, dat klopt, en ging normaal 13.6-24 kopen, maar die waren ook niet leverbaar, ook a staan ze op de lijst, het zijn dus firestone's geworden
Fendt_favorit
Super banden! Hebben ze zelf ook, bevallen super!
joris
Als je dr mee wil gaan ploegen raad ik je ze aan, bkt agrimax had zoveel grip dat de aandrijfstang van de vooras brak met een hoop gewicht voorop, en je kan ze lekker laag op druk zetten, en nooit wat mee aan de hand
casekoen
Wij hebbe thuis steyr 9094 op brede michelins 540'ers en iemand hier in de buurt ook zelfde 9094 op die brede BKT
wij rijden al jaren in sleufsilo rond met mlengwagen zonder strepe te maken

die andere komt hier aan voor iet over zen stuur te vragen draait 3x van links naar rechtom en omgkeerd staan nu 2 dikke vegen hier op de klinkers.

conclusie niet echt slijtvast, maar we verkopen ze veel bij ons opt werk en euhm veel prositieve reacties erover
Claas-JD
Boeie. bkt slijt egt niet harder als michelin. en al doen ze dat, is het nog voordeliger 😄
jd user
BKT kan wel onder een trekker ,maar niet geschikt voor zwaar transport.Het rubber is te zacht en het zijn ploffers.Als ze ploffen ....dan heb je een oerknal en is meteen je velg ook vierkant.Je moet een bkt band net zo bekijken als eeen laars met binnenvoering.De voering is dan de geweven koordlagen,met daaromheen het zachte rubber.
Op de weg voor lange afstanden vind ik de bkt geen veilige band om mee te thuis te komen.
Vaak kiest men voor goedkoop!.En dat is een bkt band ook.
hummy
Heb ze onder DX 110 gaan wel lekker kan niet echt zeggen of ze hard slijten, Maar hier waren ze ook een stuk goedkoper dan een merk band.
Clear-up
Hebben nu ook BKT banden onder de Fendt 309c, banden zijn nog geen week oud, maar als ik dat zo hoor, zijn het top banden. Althans, voor ons, voor 'n ander is het misschien net anders. Maar wat is nou de minimale druk wat er in moet zitten?
DESLAGERURRE
Heb ze altijd op 1.8 staan
T zijn geen autobanden diederik 😃, trekkers staan hier allemaal onder de 1.2.
DESLAGERURRE
Ik zit veel op de weg knoll weet je nog 😉
fendtjuh
Zijn deze bandjes ook een beetje geschikt voor een trekker met voorlader, ivm de grotere slijtage en druk erop.

Bandjes zijn nl versleten en willer er 420/70 r 24 BKT banden op zetten, zijn aardig goedkoop en ook wel goed aldus de bandenboer.
CaseCS130
Ik denk dat dat wel goed gaat. Onze bkt's lijken aardig slijtvast.
FENDTfarmer
Onze ook, ze beginnen nu iets rond te worden op de nop, is wat beter voor de zode. ze zitten er nu ook dik 500 uur op
HollandNew
BKT komt er hier toch niet 😃
Pa wil alleen "kwaliteitsbanden" weer hebben (Michelin/Kleber/Vredestein)
HollandNew
Onder onze DX 6.50 heeft trouwens wel BKT gezeten. Viel me niks tegen qua trekken en qua zode er uit "roppen"
jd user
Het zijn geen wegbanden!!!!Maar plofbanden!!!
Leuk voor de hobby in en op het boerenerf en in het land.
marco955
Ik heb 520\85\38 bkt agrimax achterop veel op de weg en in het land het zijn fijne banden
Claas-JD
Geen wegbanden?? van 0 tot 53 niks geen gestuiter of wat. loopt prima!
DESLAGERURRE
Ja ! kunnen ze bij trelleborg een voorbeeld aan nemen !
Claas-JD
Gewoon een prima prijs/kwaliteit verhouding
FENDTfarmer
@ holland new, je pa wil kwaliteitsbanden, dan moet hij bkt nemen. is infeite gewoon een kleber met een goedkoper logo.
Loonwerker_Erwin
Wij hebben onder de nieuwe strautmann opraapwagens ook BKT's zitten, niks mis mee
KHD Deutz-Fahr
DESLAGERURRE - 1 uur geleden
ja ! kunnen ze bij trelleborg een voorbeeld aan nemen !

KHD: Trelleborg heeft de landbouwdivisie van Pirelli overgenomen, dus ze gebruiken nu het ontwerp van Pirelli, bekende types zijn onder andere de TM 700 en de TM 800, naar mijn mening de beste banden die je onder een trekker kunt zetten.

Heb ook wel mijn mindere ervaring met Trelleborg, banden onder de Kuhn schudder, bijna 20 keer lek geweest, allemaal afgescheurd bij het ventiel.
Claas-JD
Waarom zou die beter zijn dan bkt? kost ook 2000 meer.. een set rondom bedoel ik dan
KHD Deutz-Fahr
BKT slijt naar mijn mening veel te snel! Onder de mest tank hebben we BKT banden, twee jaar geleden er nieuw onder gekomen, ik kan over een paar jaar denk wel weer nieuwe gaan halen. We zitten ook veel op de weg met die mesttank dus dat kan nog wel eens de oorzaak zijn.
DESLAGERURRE
Heb ook pirelli om de 6620 zitten maar als die kaal zijn komen er ook bkt's om toe .. tenminste .. zo als het nu lijkt ... dan geef ik die 2000 euri liever ergens anders aan uit en dan mogen ze mij ook nog wel een laar eerder versleten zijn 😉
KHD Deutz-Fahr
Zal wel een paar jaar eerder zijn slager 😉.
DESLAGERURRE
Zo als het nu lijkt niet .. zitten er nu bijna 1000 uur om en je kan niet zien dat ze afgesleten zijn ..
jan bevers
Slechte band nu 2 weken onder t 7.210 met mesttank 710/70/38
Gaan er morgen terug onderuit
Slappe band die met gewicht van tank mee beweegt!
Tractor niet meer op de weg te houden
fastrac3155
Bkt zijn goede banden, wij hebben ze hier onder een jcb liggen, onder 3 trekkers en onder de 3 wieler.

zon 1050/50r32 van bkt mag wel mooi 1800 kg meer dragen dan een michelin, zijn alleen ooi wat agressief in ut gras.

een collega loonwerker heeft, het ooi uitgetest, een setje bkt banden ging 200 minder lang mee dan een set michelin, mr je hebt wel ongeveer 2 sets bkt voor de zelfde prijs als 1 set michelin, die trekker deed trouwens veel transport werk.
deutzd50
We hebben zeer goede ervaring met bkt
verkopen 70% nieuw tegen a merk nieuw
prijs kwalitijd is zeer goed
maand geleden de eerste 1050/50/32 rt 600 gemonteerd
zeer mooie band
de kraan banden moeten nog verder door ontwikeld worden
jan de bandenbeurs hollandscheveld
henritim
Heb nu 1000 uur bkt voorbanden vooronder de trekker zitten tot op heden geen problemen mee gehad is comfortabel op de weg en blijf constant lossen in het veld zowel tijdens het rijden als met vast zitten kortom fijne band en slijtage valt mee rij op 1.6 bar druk
henritim
@jan bevers ik denk dat niet alleen bkt dat doet maar ook wel een ander a merk
krolsteyr
Wij hebben ze onder de 2 170s liggen, nou allebij 2000 uur op gereden, doen het nog steeds super, we laten ze in het voorjaar altijd gewoon op 1,2 bar als we veel op het land zitten, geen probleem.
Een bkt heeft een hogere nok dus duurt t ook langer voordat ze versleten Zijn, hoewel ze wel wat sneller slijten
Thijsk 3430
Ik heb ze nu voor bij mn ford zitten bevallen goed alleen als die een paar dagen stil heb gestaan willen ze int begin nogal stuiteren
DjieDjie
Wij hebben ze onder een MF6485 zitten. Slijtage is op het eerste oog goed. Vind ze met lege kar erachter op de weg alleen teveel stuiteren. Staan op 1.6 bar dus dat is ook niet heel hard lijkt me.....
Tim-MF3080
We hebben pirreli's voorop op de 3080 van voor moeten er nieuwe op , de voorkeur van men vader ging al naar BKT dus wss is dat ook een goede keuze lees ik
jd4050
Broer van mn werkgever heeft laatst ook bkt's onder de terra gator gemonteerd.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
80
DEELNEMERS
50
WEERGAVES
132