Ford 4710 marktplaats
Zit dichtbij de dealer maar dit type heb ik nog nooit gezien, wie weet er meer over?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Het type komt me in elk geval niet bekend voor. Er was wel de 5110, een teruggeschroefde 5610, met 65 pk ipv 72.
Dan zou het of een eigenbouw zijn, en later zelf een sticker gemaakt (7 van de 7610, 4 van de 4610) of het is een zeldzaam (proto?) type.
Misschien weet @RPCounty meer? Het is namelijk ook maar de vraag of een 3 en 4 cilinder dezelfde aanbout gaten hebben, al denk ik van wel.
Een 700/710 type is heel anders gebouwd. Dit is gewoon een driecilinder 610. Of hij origineel is, waag ik te betwijfelen.
Dit zijn wel de mooie topics.... zulke dingen kom je niet elke dag tegen
De aanduiding 4710, de 7 dus, zal te maken hebben met de luxe uitvoering van de 3 cilinder tegenover de 4610. De cabine met vlakke vloer, zijschakeling, DualPower, grote tankinhoud, grotere olieopbrengst, laag geluidsniveau in cabine (allicht lager dan 77dB).
De x7xx in de typeaanduiding van de 4 cilinders stond ook voor meer opties, die je deels niet op de uitvoering met een x6xx kon krijgen, zoals de grotere tankinhoud (de extra tank onder de verhoogde motorkap).
Mijn vermoeden is dat dit type snel is opgevolgd door de 5110.
Kijk hier een op
Dat was mijn idee ook toen ik hem zag. Koppelingshuis en opstap aan treeplank links zijn gewoon als bij de 4610.
De 4710 op marktplaats heeft een voorasdrager, ondertrekhaak, kipperknobbel en trekstangen als bij de 5610, dus ik ga er vanuit dat de gehele versnellingsbak en achterbrug die van de 5xxx zijn.
Op meerdere locaties
Het dak klopt ook niet want het dashbord is zwart van kleur en daar horen zwarte daklampen bij
Een zwarte dashboardkap en witte werklampen in de dakrand komt op de 5610 gen. 2 voor, hebben er hier zelf een gehad. Deze had een electronisch dashboard/digitale instrumenten.
De gen. 2 waren er voorheen met analoge instrumenten, deze hadden (ook, maar misschien niet altijd) een blauwe dashboard kap.
Nu is dit een gen. 3, het is of een van de eersten vanwege de witte werklampen, of misschien gewoon een later opgeplakte sticker.
Juist omdat deze Ford er zo kloppend uitziet, geen rare houtje-touwtje constructies om alles passend te krijgen, kwam ik op de gedachte dat het misschien dan toch een origineel af fabriek geleverd exemplaar is. Later is er immers de 5110 verschenen, een 5610 met 65 ipv. 72 pk.
Maar het blijft een gedachte, en ben benieuwd of er misschien een keer een eensluidend antwoord op komt.
Wellicht, maar ik kan het fout hebben, is dit gewoon een prototype? Om te kijken of de viercilinder van de 5610 te vervangen is door een opgevoerde driecilinder?
Ik vermoed dat hij ergens tussen de 60 en 65 pk gehad zal hebben en niet de 72 van de 5610. Juist om een tussentype te maken tussen de eenvoudigere 4610 en de zwaardere 5610 (je komt van de lichtere serie qua frame, vooras, aandrijving, achterbrug met bijbehorend draagvermogen en hefkracht/hydraulische prestaties, in de zware serie).
Omdat we thuis zelf ook interesse hadden in een Ford in die vermogensklasse heeft de dealer wel eens laten blijken dat Ford bezig was uit te zoeken wat ze daar nu het beste in konden aanbieden, waar de klanten behoefte aan hadden. Het is dus klaarblijkelijk in die tijd uiteindelijk de 5110 geworden.
Een beetje zoals je destijds de 3055 kreeg tussen de 3000 en 4000, en later de 4100 tussen de 3600 en 4600. De lichte vooras en zwaardere achteras met natte remmen, hydrostatisch bediende onafhankelijke pto koppeling en meer hefvermogen.
In de eerste generatie 10 serie zijn ze op een gegeven moment helemaal van de trommelrem afgestapt toen de 2610 en 3610 vervangen werden door de 2910 en 3910.
Heb verschillende lijsten met type's maar deze staat nergens bij.
Zal wel iemand zijn die zelf een sticker heeft gemaakt.
Wel jammer dat marktplaats hem niet meer laat zien