Illustratie van:

International 844 S - Voorlader stuurventielen

Beste, ik wil graag de voorlader welke ik heb liggen aan mijn inter bouwen. Nu lijkt het me handig om 2 ventielen op het spatbord te monteren (1 ew voor omhaag/omlaag en 1 dw voor de bak) Nu kwam ik bij kramp ook de volgende set tegen met een joystick zodat de ventielen + slangen mooi onder de tractor kunnen blijven. Iemand ervaring met dit spul, en kan ik dit ventiel zo op de leiding van de hydropomp aansluiten met een t-stuk (retour idem) kom namelijk nog niet uit het schema.
BVD voor de suggesties
kramp.com/shop-nl/nl/…

Deel dit topic

Reacties

assink
Wij hebben thuis een 845XLA met voorlader.
Deze is ook met bowdenkabels aangestuurd, 3e functie doormiddel van een elektrisch ventielblok die op de voorlader zelf gebouwd zit.
Ventielenblok zit aan de aanbouwdelen van de voorlader gebouwd.
Hoe de leidingen zitten weet ik echter zo niet, we hebben de voorlader aan laten bouwen door onze lmb.
Slangen in de cabine moet je niet willen, is ook nog gevaarlijk(indien je werknemers hebt die op deze machine moeten werken is het zelfs verboden bij mijn weten)
Wimsumar
Beste 844sje: Het ventielenblok op het spatbord of een joystick (naast het stuur?) werkt erg vermoeiend vanwege de erg onprettige houding die je met de arm moet houden. Veel beter is het bestaande ventiel op de trekker te gebruiken en hier een dubbelwerkende bij tegen aan te monteren.
jo845xl
Ventiel dat jij voorstelt kun je niet gebruiken !
Zul je dit moeten nemen.

kramp.com/shop-be/nl/…

Ventielen moet je TUSSEN een leiding zetten , niet aansluiten met een T-stuk , kun je geen druk opbouwen.
844sje
Mmm wordt wel een duur geintje. Ik heb al een dubbel en enkelwerkend ventiel, misschien maar wat 3 wegkranen ertussen. Al leek me een joystick ook wel handig.
jan-broekate
Deze moet je er voor hebben .

agribrothers.nl/product-details/86500504/…

Of deze is nog mooider dan moet je voor heffen ook een dubbele cilider hebben . Dan kun je ook mooi kracht naar beneden uitoefen

agribrothers.nl/product-details/86500501/…
casejxu
Deze : granit-parts.nl/product/Hydrauliek/…

kost je rond de 225 euro. Heeft 40L doorstroming. Weet niet of dat genoeg is? Ze grotere broer kost je ff ruim 300 euro. en dat is bij beide voor een compleet ventiel. Kwestie van opbouwen. slang vanaf je trekker functie hier naar toe en elke keer als je voorlader wil gebruiken ventiel van je trekker aan zetten. is simpel en makkelijk
casejxu
@jan-broekate agribroertjes zijn wel eeeerg duur vind ik
jan-broekate
Er staat wel bij voor voorlader dus 40l zal wel genoeg zijn . Hydro spul zijn eenmaal duur als je van een goed merk hebt . Ben ook op zoen naar een stel joystiks voor mijn kraantje die wil ik ook ombouwen van 4 hendels naar 2
assink
Misschien eens informeren bij een dealer of er nog een 2de hands exemplaar te vinden is?
Zie vaak genoeg trekkers te koop staan met aanbouwdelen en joystick maar zonder voorlader. Kan me voorstellen dat die dingen er nog wel eens afgesleuteld worden.
Maar voor 225 euro kun je beter voor nieuw gaan lijkt me.
jan-broekate
Ja maar moet er dan 2 set's hebben . heb ook al setjes gezien waar mee je 2 hendels van de verdeelblok kunt vervangen voor 1 kruis hendel
844sje
Die van granit vallen me reuze in prijs mee, scheelt nogal wat in prijs met die van kramp. Gebruik het ook niet heel vaak dus denk dat ik maar voor deze ga, bedankt voor de reacties.
844sje
Toch nog een klein vraagje, heb niet heel veel verstand van hydrauliek. Dat ventiel van granit heeft 2 dubbelwerkende ventielen waarvan 1 met zweefstand. Ik heb een enkelwerkende cilinder en een dubbelwerkende, wanneer ik de enkelwerkende op het dubbelwerkende ventiel met zweefstand aansluit komt het goed??? En het hele ventielblok kan ik op het enkelwerkende ventiel van de tractor aansluiten??
Wimsumar
Beste 844sje:
Quote @844sje:
wanneer ik de enkelwerkende op het dubbelwerkende ventiel met zweefstand aansluit komt het goed???

Nee, dat moet je niet doen. Tenminste, als je het ventiel dóór het 'dubbelwerkende' heen moet drukken om in zweefstand (drukloos kunnen dalen van de voorlader) te krijgen.
844sje
Ik kan dus geen enkrlwerkende cilinders gebruiken bij een dubbelwerkend ventiel?
Wimsumar
Beste 844Sje:
Quote @844sje:
geen enkrlwerkende cilinders gebruiken bij een dubbelwerkend ventiel?

Ja, het kan wel, maar bij het laten dalen van de (enkelwerkende) voorlader pompt de trekker de olie door het overdrukventiel. Gaat heel lang goed, echter verre van ideaal.
ford8630power
@Wimsumar

Als je die beweging vlot en vloeiend doet is er niks aan de hand, moet geen probleem zijn. Zo worden enkelwerkende cilinders en functies wel vaker bediend, hoe zou dat anders moeten bij een trekker met alleen maar dubbelwerkende ventielen met gewone hendels?
Wimsumar
Beste Ford8630Power:
Quote @ford8630power:
hoe zou dat anders moeten bij een trekker met alleen maar dubbelwerkende ventielen met gewone hendels?

Daar zet je natuurlijk een dubbelwerkende voorlader op.
( De ongebruikte dubbelwerkende functie d.m.v. een 'hulpslang' rechtstreeks in de drukloze retour aansluiten kan ook. Mooi zou zijn dat het dubbelwerkende ventiel met een stelschroefje op enkelwerkend zou kunnen worden gezet).

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 844 S ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
17
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
19