Beste, ik wil graag de voorlader welke ik heb liggen aan mijn inter bouwen. Nu lijkt het me handig om 2 ventielen op het spatbord te monteren (1 ew voor omhaag/omlaag en 1 dw voor de bak) Nu kwam ik bij kramp ook de volgende set tegen met een joystick zodat de ventielen + slangen mooi onder de tractor kunnen blijven. Iemand ervaring met dit spul, en kan ik dit ventiel zo op de leiding van de hydropomp aansluiten met een t-stuk (retour idem) kom namelijk nog niet uit het schema.
BVD voor de suggesties
kramp.com/shop-nl/nl/…
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 844 S ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Deze is ook met bowdenkabels aangestuurd, 3e functie doormiddel van een elektrisch ventielblok die op de voorlader zelf gebouwd zit.
Ventielenblok zit aan de aanbouwdelen van de voorlader gebouwd.
Hoe de leidingen zitten weet ik echter zo niet, we hebben de voorlader aan laten bouwen door onze lmb.
Slangen in de cabine moet je niet willen, is ook nog gevaarlijk(indien je werknemers hebt die op deze machine moeten werken is het zelfs verboden bij mijn weten)
Zul je dit moeten nemen.
kramp.com/shop-be/nl/…
Ventielen moet je TUSSEN een leiding zetten , niet aansluiten met een T-stuk , kun je geen druk opbouwen.
agribrothers.nl/product-details/86500504/…
Of deze is nog mooider dan moet je voor heffen ook een dubbele cilider hebben . Dan kun je ook mooi kracht naar beneden uitoefen
agribrothers.nl/product-details/86500501/…
kost je rond de 225 euro. Heeft 40L doorstroming. Weet niet of dat genoeg is? Ze grotere broer kost je ff ruim 300 euro. en dat is bij beide voor een compleet ventiel. Kwestie van opbouwen. slang vanaf je trekker functie hier naar toe en elke keer als je voorlader wil gebruiken ventiel van je trekker aan zetten. is simpel en makkelijk
Zie vaak genoeg trekkers te koop staan met aanbouwdelen en joystick maar zonder voorlader. Kan me voorstellen dat die dingen er nog wel eens afgesleuteld worden.
Maar voor 225 euro kun je beter voor nieuw gaan lijkt me.
Nee, dat moet je niet doen. Tenminste, als je het ventiel dóór het 'dubbelwerkende' heen moet drukken om in zweefstand (drukloos kunnen dalen van de voorlader) te krijgen.
Ja, het kan wel, maar bij het laten dalen van de (enkelwerkende) voorlader pompt de trekker de olie door het overdrukventiel. Gaat heel lang goed, echter verre van ideaal.
Als je die beweging vlot en vloeiend doet is er niks aan de hand, moet geen probleem zijn. Zo worden enkelwerkende cilinders en functies wel vaker bediend, hoe zou dat anders moeten bij een trekker met alleen maar dubbelwerkende ventielen met gewone hendels?
Daar zet je natuurlijk een dubbelwerkende voorlader op.
( De ongebruikte dubbelwerkende functie d.m.v. een 'hulpslang' rechtstreeks in de drukloze retour aansluiten kan ook. Mooi zou zijn dat het dubbelwerkende ventiel met een stelschroefje op enkelwerkend zou kunnen worden gezet).