Boos, heel boos, wordt ik als ik zie waar de machines en trekkers tegenwoordig mee worden bedekt, het kon wel verf zijn van de action uit afdeling kinderhoek wat er tegenwoordig gebruikt wordt om te verven.
Op het werk hebben wij sinds vorig jaar een deutz opraapwagen, splinternieuw gekocht en een jaar later spuit je bijna de halve wagen kaal tot op het ijzer, en dan met de hand inzepen, en roest, het verf roest er gewoon af, ook de trekkers van vandaag de dag, roest, roest en verf wat er bij het minste en geringste afbladdert alsof het de normaalste zaak is.
Kan iemand mij vertellen waarom fabrikanten in godsnaam een laag verf op blank ijzer spuiten, ik ken trekkers en machines van meer dan 40 jaar oud die nog als nieuw in de lak zitten.
Ook valt het op dat lak binnen 1 of 2 jaar al helemaal verkleurt,
Wat is jullie mening over de lak kwaliteit van vandaag de dag op landbouwmachines
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Stralen van ijzer is weer een extra productie proces wat weer meer geld kost.
Vaak is ook het punt dat het plaatwerk wordt gesneden waardoor de kanten zeer scherp worden. Hier is de verflaag erg dun en kwetsbaar waardoor het sneller kan bladderen. Alle randen eerst goed breken met een lammellen schijf zou al wonderen doen.
Tegenwoordig moet iedere verf dat op de markt komt milieuvriendelijk zijn, dan spreken we over een verf op waterbasis bij carrosserie, wat trouwens al jaren zo is. Vind het ook minder sterke lak, het minste dat tegen je wagen komt maakt dan ook een kras, wat vroeger wel niet was.
De verf die op machines (diepwoelers, ploeg) staat, zijn volgens mij eerder poederlakken. Deze zijn een pak sterker en zijn bijna onverwoestbaar. Minder gemakkelijk ook om te verwijderen.
Alles hangt ook af van de manier waarop iets gespoten word, hoe de behandeling is voor het aanbrengen van de verf en hoe rein het te spuiten materiaal is.
Dus geen stoomcleaner gebruiken.Ik gebruikte wel zo'n ding.Ging alles er lekker rap af.de verf ook
Inderdaad. Je ziet het vaak genoeg. Zitten ze met een zware drukspuit op slechts enkele centimeters het vuil wel te spuiten. Spuit je gewoon door de lak heen ongeacht de kwaliteit. In plaats van ze eerst wat te laten weken of beter nog: regelmatig zuiver te maken voor het allemaal opgedroogd is.
maar mechanisatiebedrijven gebruiken toch speciaal spul?....Even inschuimen en zonder borstel is ie als nieuw!...Of bestaat dat niet?....en de lak word meteen beschermt
En als de fabrikant dat als optie zou geven dan neemt niemand het omdat het te duur is. Zit het er standaard op, wordt de trekker ook duurder hoor.
Jawel bestaat wel. Gewoon inzepen en het vuil loopt voor 95% van de trekker af. Even afspoelen en klaar. Maar of zo'n product gezond is voor veelvoudig gebruik?
Lely poedercoat. Alleen de kleur wordt doffer maar spuit je er niet af.
Zoet het tegenwoordig steeds vaker dat verf los laat. Erg jammer, spul kost niet niks
Er zijn testen genoeg om de ruwheid,hechting,porositeit en de laagdikte te bepalen van een verflaag en meet apparatuur om de omgevingsfactoren te bepalen wat hier in een beetje spuiterij heel normaal is.
Maar als de fabrikant dit uitbesteedt in de lage loon landen (Slowakije Bulgarije Roemenië) is het vragen om problemen onderdelen die te slecht zijn worden dan hier nog wat nabewerkt zo dat ze toonbaar zijn en dan gemonteerd.
Maar als de voorbehandeling niet goed is is dit ook maar een lap middel
en dan maakt het niet uit of er poedercoating, 2K primer en eindlaag of een watergedragen verf opzit
die van mn buurman was binnen 3 jaar zwart
Je zit je hier wel heel erg op te winden, maar op een nieuwe machine heb je gewoon garantie.
Ik lees hier evengoed ook reacties van mensen waar de machines wel gewoon goed in de verf zitten, dus dit kan wel een productiefout zijn.
Ik zie ook Same's rond die leeftijd die flink verroest zijn.
Als je een trekker/machine buiten laat staan gaat de lak minder lang mee en verkleurt vaak.
Al wil ik wel geloven dat de verf van tegenwoordig niet meer zo goed is als van vroeger, maar als je bijvoorbeeld kijkt naar de schuitemaker ladewagens, die zijn mooi gepoedercoat hoor
Sicma klepelmaaier op t werk, binnen het jaar zaten er al puisten op de lak waar je bang van werd. Nu spuit ik 'm gewoon niet meer zo vaak schoon, ideaal.
Goede oplossing is poedercoaten, ijzer wordt dan altijd nog een keer gestraald en wordt voorzien van een grondlaag. Het poedercoaten kun je ook nog in verschillende exacte dikte-lagen laten uitvoeren! En de kosten vallen vaak mee.
Zo simpel is het ????????????????
Opraapwagen van Pöttinger zelfde verhaal eigenlijk. Zowel de Lely maaiers als de opraapwagen allebei 15 jaar oud en eigenlijk nog weinig tot geen roest.