Gisteren nieuwe dynamo gemonteerd en vandaag van uit varseveld naar huis gereden (Gejacht):P ps hij loopt 36 kmh maar toen ik thuis kwam kwam er rook uit de dynamo iemand een iede hoe dit komt
en hoe kunnen de contact punten in een stroomregelaar aan mekaar smelten
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 4000 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
maar kan het zijn door teveel toeren dat de dynamo gaat roken?
Z'n gelijkstroom dynamo moet juist veel toeren maken om deftig stroom te geven.
Loop de bedrading eens goed na en door meten.
Het zal denk ik aan je regelaar liggen je weet toch wel zeker dat je deze goed hebt aangesloten?
Of is deze echt verbrand?
Heeft de spanningsregelaar rubberen voetjes?
Er zijn type's die geen massa mogen maken..
Probeer in een lang verhaal wat interpuncties te gebruiken.
Dat leest een stuk prettiger.
nl.m.wikipedia.org/wiki/Interpunctie/
Veel succes met je probleem, hopelijk gaat het mee vallen met de kosten.
Gr. Kees
Beetje begrip voor de topicvraagsteller A.U.B.. Menigeen zou zo, heftig geëmotioneerd en met tranen in de ogen door de opgelopen schade, z'n verhaal doen.
@ Jim Power: Is de laadstroom (voltage) gemeten na montage van de nieuwe dynamo?
Is de oude dynamo op dezelfde wijze in rook opgegaan?
regelaar hoeft er dan niet op