Case 845 xl plus

Ik heb een vraagje over de 845 xl plus. Zuipt de case 845 xl plus veel?? hangt er natuurlijk ook af wat hij moet doen. Ik bedoel gewoon over weg rijden enzo. heeft er iemand ervaring????

Deel dit topic

Reacties

jippe
Wat is veel?
valmet6400power
Onduidelijke vraag, onzinnige vraag? Net wat je veel vindt..
case maxxum 5140
Zuinig is die niet maar het is geen zes cilinder dus dat scheeld wel zeer betrouwbaar .
ErDee
??????
oanejorrit12
Van de John Deere naar de Inter?
Ik zou zeggen wordt eerst maar eens 15. En begin met je T rijbewijs. Dan kun je wel naar een trekker opzoek lijkt me?
fendt308-driver
Quote @ErDee:
??????

Als je het niet snapt, of iets duidelijk wilt maken. is dit niet de beste manier.
jef h
Nee
Wimsumar
Beste Hielke_Deere:
Quote:
gewoon over weg rijden enzo.

Eigenlijk geldt voor ieder trekker dat ze (ook) op de weg vaak beginnen te 'zuipen'. Dit, omdat dan "volgas" wordt gereden.

In onderstaande link staan (onderaan op de pagina) van een aantal trekkers grafiekjes van de motorspecificaties vermogen, koppel en brandstofverbruik. Je ziet aan de grafiekjes dat met name vanaf 2.000 motortoeren het brandstofverbruik (per geleverde p.k.) nogal wat oploopt. Met verlaagd toerental (bijvoorbeeld 1.800 motortoeren/minuut) over de weg rijden geeft welliswaar iets brandstofbesparing maar langzamer rijden vreet weer extra tijd.

konedata.net/Traktorit/fendt303b.htm/
jordi 1455
Kon geen gegevens vinden van de 845xl plus maar wel van de 4230 met hetzelfde motorblok met een iets hoger toerental.
het specifieke verbruik van de 4230 is 275g/kwh.
dlg-test.de/pbdocs/traktoren/…
Sanderrr
Je kunt met een 844 XL Plus ruim 8 uur rijden met een kwart van de tank, hoeveel liter in de tank gaat zal me dan weer een raadsel wezen 😛
SJB533
@Sanderrr
Tank is 106L, maar laat m maar eens werken in die 8 uur 😉
Sanderrr
@SJB533 Zo heel zwaar werk doet ie niet.
Alleen tijdens het maaien en frezen moet je echt wel aan het einde van de dag de trekker aftanken. Met het dagelijks voeren kun je ruim 2-3 weken met 1 tank. En als je er tourtochten mee doet dan is het zoals ik in m'n vorige reactie al zei.
jammermaarhelaas
Ook het maximaal toerental af fabriek aanhouden scheelt je veel dieselolie. Ga je over het origineel max. toerental (stelschroef van gashevel terugschroeven zodat je meer "gas kunt geven", dit raad ik dus af) dan ga je wel iets sneller, maar het verbruik neemt onevenredig meer toe (gebruiken wordt zuipen). Maak je dit echt te gek, dan kan een gietijzeren vliegwiel uit elkaar vliegen.

Beste is inderdaad op gereduceerd toerental rijden, zoals @Wimsuar al zei. Voor een toertocht is dit ook al wat je zult doen.
Hielke_Deere
Bedankt voor de reacties ben al een stuk verder gekomen

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
14
DEELNEMERS
13
WEERGAVES
1