745xl trekt niet goed

Als ik achter mijn 745xl 5/6 ton hang heeft hij moeite om bergop te rijden in 4de. Is dit normaal? Ik vind dat hij vroeger beter trok. Alles is vernieuwd, filters, olie... Ook als hij bergop trekt komt de temperatuur tot tegen het rood.

Deel dit topic

Reacties

tom xla
Welk bouwjaar is die
Fendt_favorit
Heb je de luchtfilter vernieuwd?
tom 53
Bj 1982, luchtfilter is nieuw
tom xla
Kan zijn dat de zuigers slecht zijn maar dan moet hij wel roken ga anders even langs bij de dealer daar kunnen ze kijken hoeveel pk die heeft op de aftakas
IHFan
Kunnen misschien ook de Zuigerveren slecht zijn.
pieto84
Op het werk hebben ze er ook een, die komt zelfs met 10 ton de bult wel op. Ik zou omdat de temperatuur ook hoog wordt, even kijken naar je luchtfilter.
tom 53
Luchtfilter is pas nieuw en origineel. Echt roken doet die ook niet.
tom 53
Radiator is ook helemaal proper gemaakt, waterfilter en antigel ook vernieuwd.
johndeere6910
Mis dat je diesel filter beetje verstopt zit bijna dat heeft mijn volvo teminste vaak
tom 53
@johndeere6910 ook allebei vernieuwd, leidingen gespoeld, tank gespoeld...
Zit hem denk ik in het luchtfilter, anders krijg je het blok niet zo warm, binnenfilter ook vernieuwd ? is er verder nog iets vernieuwd ?
hewi hendriks
Aanzuig leiding onder de brandstoftank kan dicht zitten
Maikel-Wissink
Brandstofpomp van tijd geschoten misschien, ik weet niet of dat kan bij die trekkers. Maar als hij te laat brandstof inspuit gaat je temperatuur omhoog en trekken wordt er ook niet altijd beter van..
Als het luchtfilter dicht zat zal hij moeten roken..
Hoekstraj
Of de verstuivers zijn niet gooed dat de motor geen goede inspuiting krijgt is dus minder vermogen levert
tom 53
Binnen en buitenfilter zijn allebei nieuw, aanzuigleiding is ook nieuw. Draait 2500 toeren, eens ik bergop ben zakt de temperatuur wel direct terug.
Kareltje
Draait de ventilator nog wel goed mee?
tom 53
Zou dat iets te maken hebben met die fronthef vooraan, dat die te weinig koeling krijgt?
Hoekstraj
Heb je de koelvloeistofpeil nog wel eens na gekeken ??
erik mtx
Thermostaat kapot ?? wordt de motor wel warm ?
ValtraStisch
Thermische overbelasting wordt vaak veroorzaakt door een te laat ontbrandingstijdstip.
MAW hij spuit te laat in.
Het zou zo maar eens kunnen dat je vervroeger op de brandstofpomp vast zit.
Als je zeker weet dat alle andere zaken,zoals compressie(testen en kleppen stellen),koeling en toevoer van lucht en brandstof goed zijn,dan moet je toch eens overwegen je pomp te laten testen.
jd user
De kop is inwendig lek. Dit kun je checken door eerst door de motor even te laten warmdraaien en daarna uitzetten en dan moet je geborrel van de koelvloeistof horen.

En het zou ook weleens kunnen helpen om de kleppen opnieuw gaan stellen.Trekt ie altijd beter van.
tom 53
Koelvloeistofpeil is ok en de motor wordt wel degelijk warm. Ik zal hem maar eens binnen doen voor nazicht.
pekelderboer
Als ik dat so hoor klinkt alles verder goed , en als branstof inpuitings tijdstip veranders is dan moet die ook gaan roken lijkt mij.

is die stationair wel goed en fel ?? kijk voor en achter (onder het koppelingshuis) het blok of je olie lekkage hebt want er kan ook een lager kapot zijn of ergens anders miss iets wat niet soepel draait. ,

koelvloeistof dat borrelt dat kan volgens mij alleen maar als de motor aan staat omdat bij elke compressie/arbeid slag dan druk naar het koelsysteem gaat , tevens moet de trekker dan wit gaan roken als dat het geval is,

als je olie/water lekkage bij de kop hebt dan vindt je water in het carter pan, daar verneem je eerst niks van tot dat het carter pan vol water zit natuurlijk.
joris ziengs
Onze 745xl borrelt altijd als hij warm is en je hem dan uitzet. is dat niet goed dan?
bopje68
Als hij te warm wordt tegen een helling kan het ook zijn dat je radiator dicht zit even schoonspoelen
tom 53
Vandaag mee gereden en de temperatuur bleef normaal? Op hoeveel toeren moet die stationair draaien?
pekelderboer
Pff , rond de 700 geloof ik , let ik nooit op eigelijk .
tom 53
Ik heb deze week even zonder luchtfilter gereden en komt nog steeds tegen het rood. Nu heb ik daarna mijn open uitlaat erop gezet en ik vind dat hij dan mooier draait en sneller op toeren komt? Kan dit?
tractorliefhebber
Je hebt toch zeker niet de hele week zonder luchtfilter gereden??
tom 53
Neenee een toerke door het dorp.
ROBERTIHC
@joris ziengs , nee dat is niet goed, je krijgt dan op de een of andere manier druk van de verbrandingskamer int koelsysteem.
Tom VB
@joris: koppakking kan lek zijn.
joris ziengs
Oei.. dan zal hij binnenkort waarschijnlijk ingeruild moeten worden. maar dat is al een hele tijd zo. en onze case draait bijna 1000 toeren stationair. maar die heeft ook een slagje gehad. anders kon hij de mengwagen niet doen. kijk maar is bij m'n filmpjes.
maik
Mijn buurman heeft ook een 745xl gehad, na 5 jaar alleen voor een voerbakje te hebben gestaan trok hij ook niks meer. als zo'n ding een heel tijdje niet meer gewerkt heeft word hij gewoon lui, en dan duurt het heel lang voor hij op toeren is. meschien moet je hem gewoon een weekje goed laten werken zo dat hij weer los komt..
joris ziengs
Onze was ook heel lui na 10 jaar voor de blokkenzagen te hebben gestaan en een half uur per dag te draaien. Nu komt hij wel los voor de mengzagen.
joris ziengs
Mengwagen bedoel ik.
hewi hendriks
Laat de compressie maar meten inters hebben nog al is last van verbrande uitlaat kleppen,,,

ga er van uit dat stophandel op brandstofpomp ver genoeg terug staat
tom 53
Thermostaat eruitgehaald en een tourke gedaan, daarna nieuwe thermostaat geplaatst en nu werkt hij weer normaal. Ik denk dat er een verstopping in zat.
boer
Ff nieuwe thermostaat halen kost 2 tienjes heb er altijd wel veel profijt van van en verse

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
39
DEELNEMERS
22
WEERGAVES
7