Illustratie van:

John Deere 1040 - Lekkage torsie as hef

Heeft iemand ervaring met een lekende torsie as die onder door de achterbrug loopt?
We hebben de lager busjes en de keerringen vervangen en nu lekt het nog harder als voor de reparatie
de as zit strak in de lager busjes en de keerringen zitten ook strak

Deel dit topic

Reacties

ha189
Verschillende type assen gebruikt,
horen de onderdelen wel bij elkaar ??

as ingelopen ??
JD3010
Ik heb in 1 van m'n trekkers die een paar weken terug vernieuwd. Die zit weer dicht en kan weer tig-jaren mee.
Was je as onbeschadigd? Heb je van die paarse ringen erin gedaan?
Welgerap52
Bedankt

Er zitten nu blauwe ringen in! Uit een orgineel John deere verpakking
Aan de as had ik een zoek randje gemaakt en de scherpe randjes van de gaten weg gehaald!
De as heeft geen voelbare speling maar je kan wel zien dat het een gebruikte is!
Ik ga nu de as vervangen!
JD3010
@Welgerap52 Oké, blauwe mag ook. 😉 Als de as beschadigd is, kun je die beter vervangen. Brutto bijna 90 euro bij JD.
Welgerap52
Is een granit as aan te raden of beter voor orgineel gaan?

As is wel mooi glad maar misschien een tiende dunner gesleten
JD3010
@Welgerap52 Ik weet niet wat die daar kost, maar vaak is JD goedkoper.
Als de as glad is, kan het denk ik nog wel, maar dat kan ik ongezien niet beoordelen. Het lekken moet toch ergens van komen. Je weet zeker dat de ringen goed zitten en onbeschadigd zijn?
Welgerap52
Bij granit 50€
En de ringen zijn onbeschadigd maar zoals ik in andere topics lees komt het erg kap wat betreft de as
JD3010
@Welgerap52 ik heb zelf nog geen probleem gehad met die assen,, overal zit de originele er nog in.
De lekkage zal toch ergens vandaan komen, het zou kunnen dat met monteren de ring kapot is gegaan, al kunnen ze best een hoop hebben. Ik zie nu wel dat de ringen van de 3-cilinders anders zijn.
Patrick 2020
Bij 2020 is zelfde principe. Bij aankoop van m'n trekker zat de as vastgelast aan de bussen, waarschijnlijk vanwege lekkage. Maar het lekte alsnog.. Toen heb ik met de achterbrug revisie alles los gehaald en vervangen met originele onderdelen: as, bussen, afdichting. Hij is nu kurkdroog, perfect! Er zijn inderdaad meerdere uitvoeringen (diktes) van, hier wel goed naar kijken.
john deere 7810
De as moet helemaal strak zijn! Is hij dat niet dan krijg je hem nooit dicht. Ook goed kijken naar de goede afdichtingen 😉
Welgerap52
Ik heb nu de as ook vervangen en het lekt nog steeds!
Ik ga nu denk ik de lager en keerringbusjes van granit parts ook maar vervangen voor orginele
Busjes! ( misschien is de maatvoering van de granit bussen niet goed)
Tom VB
Mijn ervaring met Granit: goedkoop en minder kwaliteit. Maw. troep.
Koop maar origineel, bij een goede dealer niet duur.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 1040 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
13
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
5