International 745 XL - oliedruk
Wanneer we tractor bijvoorbeeld 15 of 30 min. stationair laten draaien gaat oliedruklampje aan. Wanneer we tractor stilleggen, gaat oliedruklampje - uiteraard - uit. Wanneer we dan starten is lampje nog uit om 500m verder weer aan te gaan. Na dit een 3-tal keer herhaald te hebben, blijft lampje uit. Wanneer we dan 14 dagen of maand later tractor opnieuw stationair laten draaien begint het volledig verhaal weer opnieuw. Wat kan hier aan de hand zijn ?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 745 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Dan zou de draad ergens doorgesleten kunnen zijn en vals contact maken.
Dit waren reparaties aan de motor neem ik aan?
De "werkplaats" heeft de motorolie vervangen? Met een dunvloeibaarder soort?
Welke dichtingen zijn hersteld/vervangen?
Hoeveel toeren maakt de motor stationair?
Welke olie (S.A.E.-waarden) gebruik je normaal zelf?
Hoeveel draaiuren (slijtage) heeft de motor gemaakt?
- krukaskeerring;
- 600 toeren;
- 10w40 (KroonOil);
- 6000 uur.
Het is met deze combinatie van draaiuren (slijtage), oliedikte (10) en niet al te hoog (600) stationair toerental goed mogelijk dat het oliedruklampje gaat branden.
Het toerental op 700 à 750 afstellen en iets dikkere olie (15W40) zou garant kunnen staan voor beter smering bij warme motor/stationair toerental.
Echter, hieraan voorafgaand is het meten van de motoroliedruk met een mechanische drukmeter (zoals Jo845XL eerder al adviseerde) het beste wat je kan doen.
Bij twijfel is het toch maar het beste de oliedruk op te (laten ) meten.
P.S.: Je schreef:
Is dat ding gelijktijdig met de andere reparaties vervangen?
Dat is wantrouwig ver gezocht. Ga in overleg: spreek je ongerustheid uit over het functioneren van het oliedrukcontrolelampje. Met een drukmeter is snel uitsluitsel te geven.
P.S.: Welke keerring is vervangen? De voorste of die bij het vliegwiel?
Is de motor nog verder uit elkaar gehaald geweest?
De keerring bij vliegwiel werd vervangen en voor zover wij weten is motor niet verder open geweest.
Wat er ook van is, feit is wel voor herstelling nooit lampje van oliedruk aan, na herstelling na 15 / 30 min. stationair draaien van trekker.