Persfoto's General Motors

Een album van Alex Miedema.

Alex Miedema Reageer

Foto van een Chevrolet Silverado, opgebouwd als open laadbak.

Alex Miedema Reageer

Foto van een Chevrolet City Express, opgebouwd met gesloten opbouw.

Alex Miedema Reageer

Foto van een Chevrolet City Express, opgebouwd met gesloten opbouw.

Alex Miedema Reageer

Foto van een Chevrolet City Express, opgebouwd met gesloten opbouw.

Alex Miedema Reageer

Foto van een Chevrolet City Express, opgebouwd met gesloten opbouw.

Alex Miedema Reageer

Foto van een Chevrolet City Express, opgebouwd met gesloten opbouw.

Alex Miedema Reageer

Foto van een Chevrolet City Express, opgebouwd met gesloten opbouw.

Alex Miedema Reageer

Foto van een Chevrolet Colorado, opgebouwd zonder opbouw.

Alex Miedema Reageer

Foto van een Chevrolet Colorado, opgebouwd zonder opbouw.

Alex Miedema Reageer

Foto van een Chevrolet Colorado, opgebouwd als open laadbak.

Alex Miedema Reageer

Foto van een Chevrolet Silverado, opgebouwd als open laadbak.

Alex Miedema Reageer

Foto van een Chevrolet Suburban, opgebouwd voor personenvervoer.

Alex Miedema Reageer

Foto van een Chevrolet Suburban, opgebouwd voor personenvervoer.

Alex Miedema Reageer

Foto van een Chevrolet Suburban, opgebouwd voor personenvervoer.

Alex Miedema Reageer

Foto van een Chevrolet Suburban, opgebouwd voor personenvervoer.

Alex Miedema Reageer

Foto van een Chevrolet Suburban, opgebouwd voor personenvervoer.

Alex Miedema Reageer

Foto van een Chevrolet Suburban, opgebouwd voor personenvervoer.

Alex Miedema Reageer

Foto van een Chevrolet Suburban, opgebouwd voor personenvervoer.

Alex Miedema Reageer

Foto van een Chevrolet Suburban, opgebouwd voor personenvervoer.

Alex Miedema Reageer

Foto van een Chevrolet Suburban, opgebouwd voor personenvervoer.

Alex Miedema Reageer

Foto van een Chevrolet Suburban, opgebouwd voor personenvervoer.

Alex Miedema Reageer

Foto van een Chevrolet Suburban, opgebouwd voor personenvervoer.

Alex Miedema Reageer

Foto van een Chevrolet Suburban, opgebouwd voor personenvervoer.

Alex Miedema Reageer

Foto van een Chevrolet Suburban, opgebouwd voor personenvervoer.

Alex Miedema Reageer

Foto van een Chevrolet Suburban, opgebouwd voor personenvervoer.

Alex Miedema Reageer

Foto van een Chevrolet Suburban, opgebouwd voor personenvervoer.

Alex Miedema  +1 Reageer

Foto van een Chevrolet onbekend/overig.

Alex Miedema Reageer

Foto van een Chevrolet onbekend/overig.

Alex Miedema Reageer

Foto van een Chevrolet Silverado, opgebouwd als open laadbak.

Alex Miedema Reageer

Foto van een Chevrolet Silverado, opgebouwd als open laadbak.

Alex Miedema Reageer

Foto van een Chevrolet Silverado, opgebouwd als open laadbak.

Trucks need traction to get the job done. And whether it is winter snow, spring mud or the weed-covered boat ramps of summer, an automatic locking rear axle can help keep Chevy trucks moving ahead with enhanced confidence and control.

Often referred to as the G80 for its order code, the rear axle locks automatically if one wheel starts to spin, enabling both rear wheels to propel the truck. The added traction lets a 2WD pickup to go places traditionally thought of as 4x4 territory, and further enhances the capability of 4x4 pickups.

“The G80 locking axle provides a greater traction advantage than limited-slip differentials in most situations, while its automatic engagement requires no driver involvement, unlike some competitors’ electronic lockers, which require driver activation,” said Jeff Luke, executive chief engineer. “The G80’s simplicity, durability and sure-footed grip have been proven with generations of customers, as it has been a staple of the Chevy truck lineup for more than 40 years.”

The G80 automatic locking rear axle is available on most Silverado models, and is standard on LTZ and Z71 versions of the Silverado 1500 and all Silverado 2500 and 3500 HDs. Additionally, it is available on Colorado WT and LT models, and standard on Colorado Z71. It is also standard on Tahoe and Suburban.

With technology by Eaton, the G80 performs as an open differential until excessive slip in one wheel automatically triggers the locking mechanism, ensuring the rear wheels turn at the same speed. It provides more sure-footed traction than a conventional limited-slip axle, which can allow the wheels to turn at different rates in a low-traction environment, limiting the amount of traction-enhancing torque that can be channeled to the faster-spinning wheel. Unlike electronic lockers, the G80 engages and disengages automatically, with no input from the driver.

When the G80 detects excessive wheel slip, a flyweight-type governor engages. A self-energized clutch system causes a cam plate to ramp against a side gear, compressing disc pack to cause both rear axle shafts/wheels to rotate at the same speed.

The lockup and disengagement processes happen instantly and are practically imperceptible to the driver. Ride is smoother because the G80 operates mostly as an open-type differential in normal driving conditions.

“There are no buttons to push or electronic settings to engage,” said Luke. “The G80 does its job instantly and quietly, so drivers can go about their job with confidence.”

Alex Miedema  +1 Reageer

Foto van een GMC DUKW-353 (Duck).

Alex Miedema  +2 1 reactie

Foto van een GMC DUKW-353 (Duck).

Alex Miedema  +1 1 reactie

Foto van een GMC DUKW-353 (Duck).

Alex Miedema  +1 Reageer

Foto van een GMC DUKW-353 (Duck).

Alex Miedema Reageer

Foto van een Chevrolet Silverado.

Alex Miedema Reageer

Foto van een Chevrolet Silverado.

Alex Miedema Reageer

Foto van een Chevrolet Silverado.

Alex Miedema Reageer

Foto van een Chevrolet Silverado.

Alex Miedema Reageer

Foto van een Chevrolet Silverado.

Alex Miedema Reageer

Foto van een Chevrolet 4500, opgebouwd zonder opbouw.

Alex Miedema Reageer

Foto van een Chevrolet 4500, opgebouwd zonder opbouw.

Alex Miedema Reageer

Foto van een Chevrolet 4500, opgebouwd zonder opbouw.

Alex Miedema Reageer

Foto van een Chevrolet 4500, opgebouwd zonder opbouw.

Alex Miedema Reageer

Foto van een Chevrolet Silverado, opgebouwd als open laadbak.

Alex Miedema Reageer

Foto van een GMC Sierra, opgebouwd als open laadbak.

Alex Miedema Reageer

Foto van een GMC Sierra, opgebouwd als open laadbak.

Alex Miedema Reageer

Foto van een GMC Sierra, opgebouwd als open laadbak.

Alex Miedema Reageer

Foto van een GMC Sierra, opgebouwd als open laadbak.

Alex Miedema Reageer

Foto van een GMC Sierra, opgebouwd als open laadbak.

Alex Miedema Reageer

Foto van een GMC Sierra, opgebouwd als open laadbak.

Alex Miedema Reageer

Foto van een Chevrolet Spark, opgebouwd met gesloten opbouw.

Domino’s announced today it has chosen the 2015 Chevrolet Spark as the basis for the company’s new Domino’s DXP™ (Delivery Expert), a specially designed and built pizza delivery vehicle.

The Spark will help bring Domino’s heritage of pizza delivery innovation to the streets, due in part to the vehicle’s emphasis on driver experience, nimble maneuverability and fuel economy – assets important to the modern day pizza delivery driver.

“The Chevrolet Spark is the perfect vehicle to bring our pizza delivery to life,” said Russell Weiner, president of Domino’s USA. “Not only will the DXP have a warming oven on board and enough storage capacity to hold 80 pizzas in the rear, but the fuel efficiency is something our franchisees welcome.”

The vehicle, adapted from a crowd-sourced concept submitted as part of the Domino’s Ultimate Delivery Vehicle Challenge, was converted and delivered through a partnership between Domino’s and Roush Enterprises.

Once the Domino’s franchises across the country deploy the vehicles, Chevrolet dealers will receive special training to meet the needs of the unique fleet.

The DXP fleet will be equipped with the OnStar® navigation system, helping drivers deliver their cargo as quickly and safely as possible to customers.

“We love to see fleets use our vehicles in new and innovative ways,” said Ed Peper, U.S. vice president, General Motors Fleet. “This partnership between Chevrolet and Domino’s demonstrates the versatility, technology and performance our vehicles can deliver – in a literal sense in this case – to fleets across America.”

Domino’s expects to see the first DXP’s to hit the streets this month.

Alex Miedema Reageer

Foto van een Chevrolet Colorado, opgebouwd als open laadbak.

Alex Miedema Reageer

Foto van een Chevrolet Colorado, opgebouwd als open laadbak.

Alex Miedema Reageer

Foto van een Chevrolet Colorado, opgebouwd als open laadbak.

Alex Miedema Reageer

Foto van een Chevrolet Colorado, opgebouwd als open laadbak.

Alex Miedema 1 reactie

Foto van een Chevrolet Colorado, opgebouwd als open laadbak.

Alex Miedema Reageer

Foto van een Chevrolet Silverado, opgebouwd als open laadbak.

Alex Miedema Reageer

Foto van een Chevrolet Silverado, opgebouwd als open laadbak.

Alex Miedema Reageer

Foto van een Chevrolet Silverado, opgebouwd als open laadbak.

Alex Miedema Reageer

Foto van een Chevrolet Silverado, opgebouwd als open laadbak.

Alex Miedema Reageer

Foto van een Chevrolet Silverado, opgebouwd als open laadbak.

Alex Miedema Reageer

Foto van een Chevrolet Silverado, opgebouwd als open laadbak.

Alex Miedema Reageer

Foto van een Chevrolet Silverado, opgebouwd als open laadbak.

Alex Miedema Reageer

Foto van een Chevrolet Silverado, opgebouwd als open laadbak.