Van den Bosch vertrekt naar buitenland

Van den Bosch Transporten verplaatst een deel van haar omzet van Nederland terug naar het buitenland en overweegt ook het hoofdkantoor in het Brabantse Erp te verplaatsen. Het bedrijf verwacht vanuit andere landen in Europa beter te kunnen concurreren op de internationale transportmarkt. Directe aanleiding

0 reacties


AB Texel neemt Duitse veevoedertransport Van den Bosch over

Transportonderneming AB Texel Groep neemt het Duitse veevoedertransport met sluiskippers over van internationaal logistiek dienstverlener Van den Bosch Transporte GmbH. De overname is voor beide bedrijven een strategische keuze. Met deze overname verbreedt AB Texel, dat al actief is in het transport van veevoeder in

0 reacties


Van den Bosch betreurt rechtsgang om uitbuiting

Transportbedrijf Van den Bosch Transporten uit Erp staat dinsdag voor de rechtbank in Den Bosch. Daar moet de rechter oordelen over vermeende uitbuiting van Hongaarse chauffeurs. De chauffeurs eisen samen met FNV Bondgenoten naleving van de cao. Volgens Van den Bosch Transporten ontbreekt de wettelijke

0 reacties


Van den Bosch langer samen met UNICEF

De samenwerking tussen UNICEF Nederland en Van den Bosch Transporten is met twee jaar verlengd. UNICEF komt wereldwijd op voor de rechten van het kind. Sinds 2011 ondersteunt Van den Bosch Transporten UNICEF bij haar activiteiten. De komende twee jaar richt de samenwerking zich in

0 reacties


Irisscanner in de truck: Brabanders testen hightech snufjes tijdens Dakar Rally 2015

Een vrachtwagen die automatisch remt bij gevaar of alarm slaat als je je ogen te lang van de weg houdt: door technische snufjes wordt het steeds veiliger voor vrachtwagenchauffeurs. Maar eerst moet er flink getest worden, en dat gaan twee Brabanders doen tijdens de Dakar Rally 2015.

Transportdirecteur Peter van den Bosch uit Erp en Jumbodirecteur Frits van Eerd uit Veghel gaan de nieuwe snufjes uitproberen tijdens de 9000 kilometer lange rally in Zuid-Amerika.

1 reactie


Kapotte band na hulp kost Van den Bosch veel tijd

Tot halverwege de proef van 313 kilometer lang ging het heel aardig met Peter van den Bosch en zijn team. De XDakar-truck reed rond de achttiende plaats, toen er op kilometer 160 een Tatra dwars over de weg lag. Die weer overeind zetten, moest Van den Bosch bekopen met een kapotte band, die hem uiteindelijk terugwierp naar de 27ste plaats. Frits van Eerd kwam zonder kleerscheuren als veertiende uit de strijd.

Beetje jammer. Dat was wel zo ongeveer de typering voor wat Peter van den Bosch in de tweede etappe van de Dakar 2015 overkwam. ?Je helpt iemand anders en komt zelf in de problemen. Dat is best balen. Bij het overeind zetten van de Tatra raakte ik een kei die de band linksachter kapot maakte. Terwijl wij de band stonden te vervangen, kwam het hele spul langs natuurlijk. Het waren daarna allemaal paden waarop je niet goed kon inhalen vanwege het stof. Dat verlies je zo veel tijd.?
Bijkomend probleem was dat monteur Bart Gloudemans als een vaatdoek in de truck hing. De sportdrank kwam er net zo hard weer uit als dat ?ie erin ging. ?We hebben wel airco in de cabine, maar daar heb je tijdens een proef bij een buitentemperatuur van dik boven de 40 graden ook niet veel aan. Gelukkig kunnen we morgen wat vroeger starten, zodat we hopelijk wat minder in de ergste hitte rijden.?
XDakar-teamgenoot Frits van Eerd was ook bijna uit zijn overall gedreven in de tweede proef, die voor hem vlekkeloos verliep. ?Bloedheet, maar verder een etappe zonder schade, zonder kapotte banden en zonder vast te zitten,? vertelde Van Eerd. ?Het enige probleem is de turbo. Ik kom vermogen te kort en dat is niet fijn. Ik weet niet of het op te lossen is.?
De Jumbo-directeur was uiteindelijk best happy met het resultaat: voor de tweede dag een veertiende tijd, waardoor hij in het klassement vijftiende staat. ?Ik moest vooral in de eerste etappe erg wennen. Het was de eerste keer dat ik in mijn nieuwe truck reed en dan meteen op snelheid. Dat was wel spannend. Ik heb het gewoon te druk gehad om te testen. Dat is jammer, maar zo gaan die dingen. Hij stuurt echt super. Nu nog vermogen en dan zijn we er. Maar als ik om me heen kijk, denk ik dat ik niet mag klagen. Het is nog maar de tweede dag en er is al veel gebeurd. Er is weer een hoop ellende overal. Dat hoort erbij in de Dakar.?
Van Eerd vreest dat de derde etappe, van San Juan naar Chilecito, ook voor dikke problemen kan zorgen. ?Het wordt vooral mechanisch voor de trucks een zware dag, met veel stenen en andere rotzooi waarop je veel kapot kunt rijden.?

0 reacties


Van den Bosch moet Hongaren Nederlands loon betalen

?Tien Hongaarse vrachtwagenchauffeurs van transportbedrijf Van den Bosch uit Erp hebben recht op achterstallig loon. De rechtbank Oost-Brabant besliste donderdag ?dat zij betaald hadden moeten worden naar Nederlandse basisarbeidsvoorwaarden. De Hongaarse chauffeurs reden jarenlang ritten in opdracht van een transportbedrijf uit Erp en werden betaald

0 reacties


?In de top 10 is het zo veel comfortabeler?

Eigenlijk is het niet eerlijk, vond Peter van den Bosch. De trucks die achterin het veld starten, hebben een tien keer zo zware Dakar waarin problemen alleen maar groter worden. Van den Bosch weet precies wat de achterhoede meemaakt: hij heeft er ook gereden. Nu rijdt hij in de top 10 en dat wil hij graag zo houden.
Voor de tweede achtereenvolgende dag zette Van den Bosch de tiende tijd neer. Het ging hem niet eens moeilijk af, terwijl de vijfde etappe van de Dakar 2015 toch een lange (458 kilometer) en een lastige (stenen en feshfesh) was. ?Dat is toch het voordeel van vooraan rijden,? meende Van den Bosch. ?De sporen in het feshfesh zijn diep, maar na dertig, veertig trucks is er niet meer doorheen te komen, zo diep zijn ze dan. Het fijnste van voorin zitten, is dat je ruimte hebt. Je kunt echt rijden, in plaats van worstelen. Alles gaat net een beetje gemakkelijker en het is aanzienlijk comfortabeler. Ik wil wel tot Buenos Aires zo blijven rijden.?
Frits van Eerd had ook maar wat graag in de buurt van de top 10 gereden, maar na twee dagen problemen zit dat er niet meer in. Van Eerd was al blij dat hij zonder schade en met de 18de tijd aan de finish in Antofagasta stond. ?Geen schade betekent dat de monteurs de tijd hebben om problemen op te lossen. Proberen, althans. In plaats van te veel druk in de turbo, had ik nu te weinig druk. Ze gaan nu alles uit elkaar halen om te kijken of het op te lossen is. Ik hoop het maar, want dan kan ik misschien eindelijk weer eens echt aan de wedstrijd denken.?
Van Eerd vond de proef niet moeilijk, maar door de lengte was het wel lastig. ?Vijf en een half uur gas geven? De eerste 175 kilometer hebben we in het stof van anderen gereden. Pas daarna werden de paden wat breder en kon ik er langs. Tja, het hoort erbij.?

0 reacties


Van den Bosch gaat in hoger beroep

Ondanks gejuich van FNV Bondgenoten is de zaak tussen FNV en ?Van den Bosch Transporten en Silo-Tank nog niet gelopen. De rechtbank wees een tussenvonnis. Van den Bosch gaat in hoger beroep tegen de uitspraak en vindt dat er internationale duidelijkheid moet komen over de

0 reacties


XDakar-trucks goed van start in eerste deel marathonetappe

Peter van den Bosch, Frits van Eerd en Eimbert Timmermans zijn de marathonetappe goed begonnen. Ze kwamen als respectievelijk 14de, 17de en 18de aan in het van de buitenwereld afgesloten bivak in de duinen. Contact met de crews was niet mogelijk, dus details zijn niet bekend.
Voor Van den Bosch was het nog voor de start van de zevende etappe in Iquique even spannend. Bij het nalopen van de truck ontdekten de monteurs 's nachts dat de vooras was gebroken, waarschijnlijk als gevolg van de klap door een kapotte stuurinrichting in de zesde etappe. Met man en macht moest er worden gewerkt om een nieuwe vooras onder de auto te zetten. Voorassen behoren niet tot de voorraad reserve-onderdelen, maar Eimbert Timmermans wist dat Maurik van den Heuvel een passende vooras had. Aangezien die al was uitgevallen besloot Van den Bosch bij het team DakarSpeed te vragen of hij de vooras mocht hebben. Dat mocht.
Tot kort voor de start waren de XDakar-monteurs met hulp van de monteurs van Van de Laar en Van den Heuvel bezig de auto weer op orde te krijgen. ?De mannen hebben perfect werk geleverd," zei Van den Bosch net voor de start. "Het is me nu nog duidelijker geworden dat we echt alle geluk van de wereld hebben gehad."

0 reacties


Echte marathon voor XDakar-trucks

Peter van den Bosch ging als een speer door het beginstuk van de achtste etappe. Maar gaandeweg ging het mis. De truck liep nog maar op vijf cilinders en 150 kilometer voor de finish hield de koppeling ermee op. Door de duinen werden daardoor bijkans onneembare obstakels. Ook Frits van Eerd kwam niet vlekkeloos door de proef: kapotte en oververhitte leidingen en een kapotte velg hielden hem op.
Het was niet alleen een marathonetappe, voor XDakar was het ook echt een marathon. Het eerste deel, de zevende etappe, ging nog best aardig. Van den Bosch moest een keer graven, Van Eerd verloor 20 minuten aan een kapotte remleiding. In het van de buitenwereld afgesloten bivak in de duinen konden de deelnemers weinig meer doen dan wat hoognodige service aan de trucks. ?Het was heel rustig en knus, met maar 30, 35 trucks,? vertelde Van den Bosch. ?Een apart sfeertje.?
Vandaag reden de trucks voor een deel dezelfde weg terug naar Iquique. Doordat ze zodoende over hun eigen sporen reden, was het lastig navigeren.
Dat was echter niet h?t probleem voor Van Eerd. ?Weer twee keer de achterremleiding,? meldde navigator Charly Gotlib. ?En een probleem met een leiding die boven de turbo loopt. Die raakte daardoor oververhit zodat we moesten stoppen om brand te voorkomen. Dan in een lange afdaling op een feshfeshpad lag er een rots onder het stof en reden wij een deuk in de voorste velg. Band wisselen, samen met nog twee andere deelnemers die juist hetzelfde lot hadden.? Het leverde Van Eerd twee keer de negentiende tijd op. Die plaats neemt hij ook in op de algemene ranglijst.
Van den Bosch finishte als 21ste, wat knap is gezien alle problemen. ?Op vijf cilinders kan ik de finish wel halen en op de paden lukte het ook nog wel zonder koppeling. Gewoon er tegenaan zetten en erin laten vallen. Maar in de duinen was het onbegonnen werk. Iedere keer moest ik stoppen, de motor afzetten, in de versnelling zetten en hophophop, daar gingen we weer. Maar ik kwam met geen mogelijkheid tegen die zandhopen op. We hebben een waypoint noodgedwongen laten liggen, dus daar krijgen we nog straftijd voor.?
In de slotfase gaf ook de afdaling naar Iquique nog een berg problemen. ?We reden helemaal naar links, maar daar konden we niet naar beneden. Dus moesten we terug. We stonden vast in een duinpan, toen Bernhard ten Brinke achter ons kwam en moest uitwijken voor ons. Daardoor kwam hij ook vast te zitten en ontstond er een klein brandje onder de motorkap. Heel vervelend voor Bernhard, maar ik stond daar ook niet voor mijn lol in die duinpan.?
Met hangen en wurgen bereikte Van den Bosch uiteindelijk de finish. In het klassement staat hij nog dertiende, maar daar moet de straftijd nog bij worden geteld.

0 reacties


Loslaten en genieten van goede dag

Door een kapotte versnellingsbak hobbelde Peter van den Bosch met een slakkengang van 35 kilometer door de negende etappe. Het contrast met de tiende dag van de Dakar 2015 kon bijna niet groter zijn. Met een gemiddelde snelheid van 78 kilometer per uur tekende Van den Bosch voor de vijftiende tijd.
Marcel Huigevoort, de navigator bij Van den Bosch in de cabine, kon er achteraf wel om lachen. ?Tja, wat moet je anders? Al na 20 kilometer begon de versnellingsbak raar te doen. Na 250 kilometer konden we echt niet meer rijden. Het is gelukt om de bak in de lage groep te krijgen en zo hebben we zo?n 240 kilometer gereden. We waren best laat thuis, ja. Het was echt pech. Die bak zat er nieuw in. De monteurs hebben het opgelost, terwijl wij een paar uurtjes slaap hebben kunnen pakken, want we moesten al vroeg weer weg voor de verbinding over de Andes.?
De proef van 371 kilometer op Argentijnse bodem maakte veel van de ellende goed. ?Het was een fijne dag,? vond Huigevoort. ?Op alle mogelijke manieren: geen problemen met de auto, mooie proef, prachtig gereden. We kwamen er prima doorheen. Het was soms wel heel smal, over die paadjes door de bergen, maar dat is een kwestie van even opletten. We hebben genoten. Zo moet je dat ook doen: loslaten en genieten. Je kunt er toch niks meer aan doen.?
Zowel Van den Bosch als Frits van Eerd ? de andere truckrijder bij XDakar ? kende al zat problemen deze Dakar. Van Eerd had in de tiende etappe weer iets met de turbo. Eimbert Timmermans, de bouwer van de trucks en in de wedstrijd de snelle assistentie, baalt er flink van. Hij stak bloed, zweet, tranen en vele uren in de trucks. ?Natuurlijk ben ik er ziek van. Ik had er veel meer van verwacht, maar het blijkt dat we hebben de auto?s motorisch gezien niet goed voor elkaar. Dat onderdeel laat het afweten. Ik kan het op dit moment helaas niet oplossen. We zullen het ermee moeten doen tot de finish. Het is niet anders. Hoe het daarna verder gaat? Dat zien we later wel. Eerst maar eens naar Buenos Aires.?
Voor Timmermans zelf is het ook lastig rijden. Onderweg is hij veel tijd kwijt, doordat hij ?f voor Van den Bosch ?f voor Van Eerd of zelfs voor allebei moet stoppen. Gisteren hielp hij onderweg ook nog motorrijder Caspar van Heertum van het BAS Dakar-team. ?Dat geeft niet, maar zo rijd ik wel steeds helemaal achteraan en dat is echt niet leuk. Alles is kapot gereden. Het viel vandaag wel mee overigens, maar de hele proef was boven de 3500 meter en dat is niks voor mij. Ik kan daar niet goed tegen. En dan ook nog over die smalle paadjes langs diepe ravijnen. Brrr! Ik ben blij dat ik er ben.?

0 reacties


?Uitspraak Van den Bosch klopt niet?

De gerechtelijke uitspraak in onder meer een zaak tussen Van den Bosch en 10 Hongaarse chauffeurs klopt niet helemaal. Volgens Michelle Vrolijk van Vallenduuk Advocaten heeft de rechter ten onrechte aangenomen dat de cao algemeen verbindend moet zijn verklaard. Dat schrijft zij in een blog

0 reacties


Laatste loodjes zijn zwaar voor XDakar

Frits van Eerd kondigde op de rustdag aan dat het zijn laatste Dakar is; daarvan wil hij koste wat het kost de finish halen. Het werd hem in de negende etappe niet gemakkelijk gemaakt, met 400 van de 450 kilometer stuiteren en butsen. Dat leverde twee kapotte velgen op. XDakar-teamgenoot Peter van den Bosch kreeg het helemaal te verduren. Door een kapotte versnellingsbak kroop hij in de eerste versnelling door de proef.
Voor zover bekend had Van den Bosch om drie uur ?s nachts (zeven uur Nederlandse tijd) het bivak nog niet bereikt. Wat wel bekend is, is dat hij al vroeg in de etappe te kampen kreeg met een kapotte versnellingsbak. Eimbert Timmermans kon de truck weer rijdend krijgen, maar Van den Bosch kon de hoogste versnellingen niet gebruiken. Dat werd steeds minder. Was het verhaal aanvankelijk nog dat hij maximaal 40 kilometer per uur kon rijden, het laatste bericht was dat hij nog slechts in de eerste versnelling door de feshfesh en over de stuiterpaden kon kruipen.
Frits van Eerd verging het beter, al ging het ook bij hem niet vanzelf. ?Wat een vervelende proef. 50 kilometer kapot gereden duinen en daarna 400 kilometer stuiteren en butsen. Echt niks aan. De feshfesh komt me zo onderhand mijn neus uit. Onderweg heb ik twee velgen kapot gehad en de turbo deed weer moeilijk. Het zijn zware laatste loodjes, maar het einde komt in zicht. Ik zal echt blij zijn als we in Buenos Aires zijn. Morgen (vandaag, red) gaan we weer de hoogte in. Ik ben benieuwd hoe dat gaat.?

0 reacties


Geen plaats in de herberg voor XDakar

Gaat het eindelijk weer eens een paar dagen lekker voor Peter van den Bosch in de Dakar 2015, levert het niks op. ?Een beetje jammer? vond Van den Bosch dat. In de 194 kilometer lange elfde etappe door de Argentijnse pampa?s zette hij een keurige twaalfde tijd neer. Daardoor had hij in ieder geval een leuke dag, maar voor de stand in het klassement betekende het niks. ?Dat is om zeep.?
Zowel de tiende als de elfde etappe verliep uitstekend voor Peter van den Bosch. Maar in dit soort etappes, aan het eind van de Dakar 2015, gaat het hooguit nog om minuten. Dat is voor de XDakar-trucker niet genoeg om de vele uren goed te maken die hij verloor in met name de negende etappe. Toen hobbelde Van den Bosch bijna stapvoets door Chili, met dank aan een kapotte versnellingsbak. ?Nu gaat het prima, maar levert het niks op. In de etappes waarin we het verschil hadden moeten maken, ging het verkeerd. Dat het kapot kan gaan is inherent aan een mechanische sport, zeker als de organisatie uit is op een uitputtingsslag. Op het moment zelf ? de middag, avond en nacht ? was ik gefrustreerd, teleurgesteld, boos. Die knop hebben we inmiddels omgezet, want je hebt er niks aan. We gaan gewoon naar Buenos Aires, brengen de truck naar de finish en onderweg proberen we zo goed mogelijke resultaten mee te pikken en plezier te hebben. Het is geweldig wat onze teamgenoot Erik van Loon hier neerzet met zijn vierde plaats bij de auto's. Daar genieten wij ook van mee.?
Het doel van Van den Bosch was een klassering bij de eerste tien, of anders zo dicht mogelijk daar in de buurt. Dat is niet gelukt. ?Ook dat is jammer, maar ik kan het heel goed relativeren, hoor. Er passen er maar tien in, in de top 10. Voor ons is dit jaar even geen plaats in de herberg. Dan komen we nog wel een keer terug.?
XDakar-collega Frits van Eerd wist ondanks een opnieuw los schietende luchtleiding en een lekkende turbo twee trucks en vier auto?s in te halen, wat hem een negentiende tijd opleverde.

0 reacties


Van Eerd loopt top 10-klassering net mis

Een paar uur lang pronkte de naam van Frits van Eerd in de top 10 van de uitslag van de twaalfde etappe van de Dakar 2015. Totdat een aantal andere trucks tijd terug kregen die ze waren verloren met assistentie verlenen aan anderen. Met de dertiende plaats in zijn bijna-laatste Dakar-etappe was Van Eerd nochtans wel tevreden. Peter van den Bosch duikelde door een lekke band in de slotfase van 10 naar 27.
De Jumbo-truck mocht als twintigste truck beginnen aan de 300 kilometer lange proef, de voorlaatste van deze Dakar. Tegen ieders verwachting in was het zeker geen gemakkelijke proef. ?Her en der moeilijke stukken en verraderlijke blinde bochten,? zo omschreef Van Eerds navigator Charly Gotlib het parkoers. ?In het eerste deel van de proef reden we in het stof van twee trucks, maar toen we de ene inhaalden en de tweede konden passeren omdat hij een lekke band had, was het ongeveer stofvrij. Later haalden wij nog enkele trucks en wagens in en er stonden nog twee trucks aan de kant met problemen. Wij hebben een kapot veerblad en een ster in onze voorruit door een tak, maar het liep bijzonder goed.?
Even had Gotlib onderweg de aanvechting om zijn chauffeur te vragen te stoppen, toen hij een ?echt super mooie roofvogel met een spanwijdte van meer dan twee meter? zag. ?Maar ik denk dat Frits er niet mee tevreden was geweest.? Had Van Eerd 2 luttele seconden harder gereden, dan had hem dat nog een plaats gescheeld.
Bij Peter van den Bosch was het een lekke band die roet in het eten gooide, op ongeveer 60 kilometer voor het einde van de special stage. Die band (linksachter) vervangen kostte hem bijna 20 minuten. ?We reden op dat moment ergens rond de achtste plaats, maar kwamen met de 27ste tijd over de finish. Jammer,? aldus Van den Bosch. Ook hij vond het een gemene proef. ?Voor de trucks was het eigenlijk te smal. Je kunt nauwelijks inhalen en iedereen rijdt in elkaars stof. Als er op die smalle paden eentje pech krijgt, sta je met z?n allen in de file. Als het spul weer rijdt, krijg je een harmonica-effect, omdat je in het stof zit. Op die manier hebben wij het grootste deel van de tijd in het wiel van de MAZ van Vasilevski treintje gereden.?

0 reacties


Trucks verlaten team XDakar

Peter van den Bosch, Frits van Eerd en Eimbert Timmermans hebben besloten om te stoppen met Le Dakar. Dit betekent het afscheid van de drie rallytrucks binnen Team XDakar. Erik van Loon zal in 2016 gewoon aan de start staan met de MINI.

1 reactie


500 nieuwe tankcontainers voor Van den Bosch

Van den Bosch Transporten breidt zijn containervloot uit met vijfhonderd nieuwe 20FT ISO-tankcontainers. De eerste vijftig exemplaren worden nog deze maand in gebruik genomen. De nieuwe tankcontainers worden ingezet voor het verschepen van vloeibare bulkgoederen tussen Europa, Afrika en het Midden-Oosten. Deze activiteiten worden sinds

0 reacties


Transportbedrijf Van den Bosch uit Erp: 'Chauffeur treft geen blaam'

ERP - De chauffeur van transsportbedrijf Van den Bosch uit Erp die dinsdagochtend in het Belgische Aalst twaalf vluchtelingen in zijn vrachtwagen vond, treft geen blaam. Dat laat Barry Gruijters van Van den Bosch weten.

0 reacties


Even voorstellen: PeterElskamp

Verzamel foto's van Van den Bosch uit Erp en de bedrijven die er toe behoren ( o.a Willis Larsson Zweden, TCS Trans Barcelona ).
Daarnaast heb ik de website www.peterelskamp.com vol met foto's van het bedrijf.
Foto's voor de website zijn zeker welkom en worden altijd met naam van de fotograaf geplaatst.

0 reacties


Van den Bosch neemt deel van activiteiten Gé Simons over

Logistiek dienstverlener Van den Bosch neemt met ingang van 14 november 2022 een deel van de activiteiten van collegavervoerder Gé Simons Internationaal Transport uit Hilvarenbeek over. Dat zijn Rico Daandels, CEO van Van den Bosch en Frank Simons, eigenaar van Gé Simons, overeengekomen. Gé Simons Internationaal Transport werd net als Van den Bosch opgericht in 1964. Begonnen met één truck, groeide de onderneming de afgelopen decennia uit tot een internationaal opererend logistiek dienstverlener. De activiteiten bestaan onder andere uit het intermodale vervoer van droge bulkgoederen met silodrukcontainers naar de Italiaanse markt. Europese groeistrategie De overname betreft de activiteiten van Gé

0 reacties

Van den Bosch Transporten B.V.

Erp

Foto's
0
Video's
1
Topics
22

Over Van den Bosch Transporten B.V.

Een bedrijf uit Erp (Nederland).

Ze zijn ook gespot in een video.

Bedrijven

Ervaring

Ik heb ervaring met de volgende machines:

Merk / type Waardering
« Alle bedrijven