We hebben helaas nog geen technische specificaties van de CS 130.
Overige machines in deze serie:
Er is één lid die 3 draaiuren ervaring heeft met deze machine. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »
Geen gebruikerservaring opgegeven
Ik heb een Case CS 130 waarvan de bak zich soms raar gedraagt, de bak is een zf t7200 zoals ook in Deutz Agrotron en Fendt 500(met andere achterbrug) gebruikt worden. een deel van de symptomen is te verklaren met bekende kwalen van deze bakken en kan ik prima omheen rijden daar maak ik me niet zo druk om. Wat ik nog niet kan verklaren is het volgende:
Als de bak goed warm is en in de vrij staat, zowel groepen als vooruit/achteruit met stationair toerental tot +- 900 rpm maakt de bak elke 2 seconde een klikend/tikkend geluid. Klikt een beetje als op/terug schakelen met de koppeling in maar net niet helemaal. Bij ongeveer 1000 rpm houd het geluid weer op. Als je weer begint te rijden gedraagd de bak zich gewoon zoals altijd. Weet iemand waar dit geluid vandaan komt?
Overige symptomen, hier maak ik mij niet heel druk om maar het geeft een duidelijk beeld voor degene bekend met de bak:
Powershuttle is veel te agresief, zonder koppeling erbij te pakken slaat de trekker af of vlieg je door de cabine. Moet nog gecallibreerd worden
Powershift schakelen in de 6e versnelling/groep duurt soms erg lang, 1a2 seconde. Een minuut later schakeld die weer gewoon normaal. Verdenk kleppenblok/shoftshift circuit.
Powershift 2 en/of 3 slippen soms in de 6e versnelling. Je kan al een paar kilometer in de zelfde powershift gereden hebben en als je hem laat zakken naar 1000 rpm en vol intrapt vliegt die ersoms zo door, en een minuut later kan die hem weer gewoon houden, zit geen heel duidelijk patroon in. Verdenk kleppenblok of klinknagels powershift pakketen.
Goede morgen,
onder het voerladen, als de wagen wat voller wordt en de belasting meer wordt stopt de aftakas er mee en slipt door de koppeling. Weet iemand of de aftakaskoppeling afgesteld kan worden, of dat deze versleten is? De trekker hoeft niet zwaar te trekken aan de voerwagen, 20 kuub. Dus eigenlijk kan hij niet versleten zijn?
Vandaag met inkuilen schakelde de aftakas ineens uit en ratelde een beetje,net alsof hij tussen twee toerentallen in zat. Dus controleerde of de inschakel hendel goed stond maar deze zat muurvast. Hendel staat tegen 540 rpm aan maar zit er net niet goed in. Soms grijpt die net ff een beetje aan maar valt ook zo weer uit.
bowden kabel is goed los net als de hendel. Maar de hevel direct op de achterbrug wil niet schakelen. Weet iemand wat er aan de hand is en hoe het opgelost moet worden?
Hebben sinds vandaag een cs 130 , heb ongeveer alles aardig uit gedokterd, kan alleen niet hellemaal helder krijgen hoe de diepte regeling werkt voor het ploegen, kan iemand mij dat uitleggen ? Dank bij voorbaat !
Wat zijn de voordelen van de case cs 130 en de maxxum 5150, wat vinden jullie de nadelen van deze types, en waarom. Zouden jullie de een boven de ander kiezen ?