Foto van: Fordje4830
B-familie

Case International 856 XL

Foto’s
765
Video’s
29
Topics
39

Ervaring

Er is een <strong>tiental</strong> leden die ervaring blijken te hebben met de 856 XL, gezamenlijk zo&apos;n 41.275 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »

Gebruikerservaring

Geweldig

Actuele vragen Stel ook een vraag »

Case International 856 XL - Ik zoek een nieuwe orbitrol

Kan iemand mij vertellen welke orbitrol ik kan monteren op mijn 856? En waar ik deze kan bestellen?
Destijds voor mijn 845 een nieuwe kunnen krijgen, geen idee waar dat was.

18 reacties


Case International 856 XL - Welke klepspeling voor case international 856xl?

Wat moet de klepspeling zijn om de kleppen te stellen voor een Case international 856xl uit 1986?

3 reacties


Case International 856 XL - Grotere hydro pomp en koppelen dubbele pomp

Ik ben opzoek naar iemand die mij kan vertellen welke type hydrauliek pomp groter als de standaard past op mijn 856 xl.
En ik ben opzoek naar een uitleg of schema hoe deze dubbele pomp te koppelen is voor meer liters naar de ventielen.
Er was hier een topic over maar het is een ramp topic terug te zoeken,

82 reacties


Case International 856 XL - Tankdop gezocht voor mijn 856 XL

Hallo, ik heb een case international 856XL staan waar ik helaas de tankdop van mis.. ik kan helaas zo hard ook geen nieuwe vinden. Kan iemand van jullie mij verder helpen?

2 reacties


Case International 856 XL - Remmen geen druk meer op te krijgen

Hallo allen,

Ik heb pas een koperring lek gehad op de achteras waardoor alle remolie eruit gelopen is.
Ring vervangen en olie erin maar ik krijg geen druk meer op de remmen?
Uit de ontluchtings nippels komt alleen nog maar olie uitgelopen en geen lucht meer.
Heb ook al vanaf de ontluchtings nippels geprobeerd erin te pompen maar nog steeds geen druk.
Heb een remmen ontluchter gekocht die druk houd op het potje aan de cabine, als ik dan druk op het potje zet en een nippel open draai komt het er wel onder druk uit.
Heb nu ook nieuwe remcilinder gemonteerd en dat haalt ook niks uit.
Kan het aan de wisselkleppen bij de remcilinders liggen?
De tractors heeft reeds al nieuwe remmen en afdichtingen gekregen, er heeft alleen minarale olie ingezeten

15 reacties


Case International 856 XL - 4wd pot afstelling druk/veerplaat

Kan iemand mij uitleggen hoe ik de drukplaat moet afstellen van de 4wd pot? Het werkplaatshandboek zegt 50 graden maar kom er niet helemaal uit hoe ik dat moet meten.

17 reacties


Case International 856 XL - Blijft op de rem na nieuwe remmen erop gezet te hebben

Hallo tf ers,

Ik heb in mijn 856 nieuwe remmen gezet, nieuwe o ringen en de remzuigers gereviseerd.
Na het monteren draaide de as nog vrij tot ik de remmen ontlucht had. Toen kon ik de as alleen nog draaien met een stuk ijzer op de as.
Heb er wat mee gereden en de as word zo heet dat de hand er niet op kan leggen.
Als ik de druk eraf haal door de ontluchtng los te draaien blijft die vast staan.
Wat mij met monteren opviel is dat de stelbouten ene 4 ringen had en de ander 5,
Voor de rest alles zover ik weet volgens het boekje gegaan.
Ik vind zelf ook dat de remmen nog vrij diep zitten
Iemand een idee?

19 reacties


Case International 856 XL - Hef werkt niet zoals het moet

Hallo,

Bij mijn 856 doet de hef niet wat die moet doen, als ik de trekkracht draaiknop in bepaalde posities zet gaat de hef niet meer omhoog of omlaag, als ik dan aan de draaiknop draai gaat die omhoog of omlaag.
Als ik een hydrauliek functie bedien doet de hef niks meer.
Ik heb ooit de keerringen van de onderste as vervangen, ik twijfel nu of die pin aan de verkeerde kant van de as zit wat dit wellicht veroorzaakt? Iemand een idee hoe ik dit kan controleren zonder alle olie af te laten?..
De draaiknop op het spatbord doet het ook niet, deze deed het ook niet voor de reparatie

18 reacties


Case International 856 XL - Wabco compressor kapot of te repareren?

Hoi allemaal,

De wabco compressor op mijn 856 maakt een heel akelig geluid boven de 2000 toeren.
Nu schrik ik nogal van een nieuwe en vraag mij af in hoeverre deze nog te repareren zijn?
Ik heb zelf geen ervaring met compressors dus durf m niet zomaar uit elkaar te halen.

34 reacties


Case International 856 XL - Passen 650/65 R38 banden onder een 856Xl

Heeft er iemand ervaring of 650/65 R38 banden qua diameter onder een 856Xl passen? Banden hebben 95% profiel.

4 reacties


Case International 856 XL - Hytran olie niet meer verkrijgbaar. Welke alternatieve olie gebruiken jullie in versnellingsbak en hydraulik?

Alternatieve olie moet wel minimaal de case ih B6 specificatie hebben.

27 reacties


Case International 856 XL - Keerring 4 wd pot

Hoi allemaal,

Even een snells vraag,
Bij mij lekt de keerring op de ingaande as op de 4wd pot.
Ik heb alles al zover gedemonteerd en vrij liggen maar hoe krijg ik die ingaande as eruit?
Als ik de tekening bekijk moet die eruit kunnen zonder het huis uit elkaar te halen?

7 reacties


Case International 856 XL - Keering vervangen hefarmen as

De as waar de hefarmen aan zit die aan de onderkant door de achterbrug heen loopt heeft 2 lekke keerringen, nu ben ik wel bij de keerring maar krijg deze er met geen mogelijkheid uit, of ik moet m eruit frezen maar dat zie ik niet zitten.
In mijn beleving moet het huis waar de keerring in zit er uit kunnen? Kan iemand mij hiermee helpen? Dit gedeelte mis ik in alle boeken

23 reacties


Case International 856 XL - Gezocht ondertrekhaak met kieper knobbel

Ik zoek een ondertrekhaak met kieperknobbel en een zwaailat, heeft iemand nog wat liggen?

78 reacties


Case International 856 XL - Aandachtspunten aankoop Case IH 856 XL

Ik ga binnenkort naar een 856 XL kijken (eigenlijk al een tijdje op zoek naar een 845 maar die zijn altijd snel weg). Roest etc weet ik al te vinden, maar zijn er typische dingen waar ik moet op letten? Onderdelen die moeilijk te verkrijgen zijn? (Turbo?)

57 reacties


Case International 856 XL - Dichting draft sensing rod vervangen?

Iemand ervaring hier mee.
Moet de bus uit de versnelling bak gehaald worden om hier aan te kunnen?
Of is er een gemakkelijk truckje dat je het zo hebt gedaan.
Alvast bedankt.

1 reactie


Case International 856 XL - Fronthef van 1056 naar 856ombouwen

Hallo, Ik heb de mogelijkheid om een zuidberg fronthef + pto te kopen. Deze zit nu nog op een 1056 en wil ik op mijn 856 maken.

Natuurlijk moeten de steunen naar het koppelingshuis ingekort worden maar past de rest 1 op 1? Zoals radiateur omwisselen( bij de 1056 is het hapje onderin er uit), ondergewicht( die ook aangepast is voor de pto) en accuhouder.
Is de poelie ook nog hetzelfde?

De 1056 is van "92 en mijn 856 van "88.

1 reactie


Case International 856 XL - Toerenteller werkt niet meer, wat kan de oorzaak zijn?

De toeren/uren teller van mijn international 856 xl is doet het niet meer. Ik heb de kabel die vanaf de motor naar de teller loopt er al af gehaald, die draait wel rond. Ik denk zelf dat de teller dus kapot is, kan ik nog wat anders checken om hier zeker van te zijn voordat ik een nieuwe teller koop?

4 reacties


Case International 856 XL - Spatbordverbreders opknappen. Welke kleur, rood of zwart?

Thuis zijn wij de motorkap en de spatborden van de 856 aan het opknappen maar we weten niet welke kleur de spatbordverbreders moeten. Ze zijn nu rood(overgespoten). We horen dat ze in het rood en zwart geleverd zijn maar waar dat verschil in zit is geen antwoord op. We schatten dat de trekker van ''92 is(bouwjaar niet 100% zeker).
Bij voorbaat dank.

12 reacties


Case International 856 XL - Gezocht: Werkplaatshandleiding

Ik ben opzoek naar een werkplaatshandleiding voor een Case International 856xl. De krukas is gebroken en moet vervangen worden en ik wil graag weten hoe ik de motor op tijd moet zetten

1 reactie


Top 6 video’s Alle video’s »

Top 6 foto’s Alle foto’s »

« Alle Case International machines